Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:06:48 GMT

نظارت دامپزشکی بر تولید ۱۲۵ تن گوشت کشتارگاهی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۱۶۰۲

نظارت دامپزشکی بر تولید ۱۲۵ تن گوشت کشتارگاهی

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی مریم ملکی افزود: در راستای نظارت بهداشتی بر تولید گوشت قرمز سالم و بهداشتی به صورت روزانه از کشتار دام سبک و سنگین در کشتارگاه های دام استان توسط کارشناسان دامپزشکی بازدید و بازرسی می شود.

وی گفت: این حجم از نظارت روی گوشت گاو، شتر و گوسفند با حضور بازرسان بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه های دام استان استحصال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این روند چهار هزار و ۲۴۸ راس دام سبک و ۸۱۶ راس دام سنگین مورد نظارت بازرسان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۲۴۳ کیلوگرم از لاشه‌های کشتاری توسط بازرسان نظارت غیرقابل مصرف تشخیص داده و از چرخه مصرف حذف شده است.

۱۰ کشتارگاه دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی فعال است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دام خراسان جنوبی دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی یحیی شیری پور با بیان اینکه طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در ماه اخیر همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا شد افزود: ۱۱۱ نفر از کارشناسان این اداره کل بر تولید، بسته بندی، فرآیند حمل و نقل و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان نظارت کردند.

وی اظهار کرد: این کارشناسان در قالب ۳۵ گروه ثابت و ۶۳ گروه سیار و در ۲ نوبت کاری از ۸ تا ۲۰ بر کشتارگاه ها، مراکز تولیدی، بسته بندی، مراکز عرضه و فروشگاه‌های بزرگ عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها در راستای تضمین سلامت چرخه تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی در این ایام نظارت کردند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: یکی از مهمترین وظایف اداره کل دامپزشکی استان تامین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی است که در بازه‌های زمانی خاص مانند ماه مبارک رمضان و یا عید نوروز با توجه به افزایش تقاضای مردم برای تهیه انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی اجرا می‌شود.

شیری پور ادامه داد: در این طرح بیش از ۲۰ هزار نفرساعت کار نظارتی ثبت شده است و علاوه بر گروه‌های دامپزشکی، گروه‌های مشترکی نیز با همکاری و مشارکت ادارات کل تعزیرات حکومتی و صمت، شبکه بهداشت و درمان بر مراکز عرضه نظارت کردند.

وی یادآور شد: در این طرح بیش از ۱۳ هزار  و ۸۰۰ مورد بازدید از مراکز تولید، بسته بندی و عرضه فراورده‌های خام دامی در استان انجام شد و مواد و فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی، غیرمجاز و غیرقابل مصرف انسانی در استان کشف، ضبط و پس از اخذ دستور مقام قضائی امحاء شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی ادامه داد: در این طرح ۶۴ مورد نمونه برداری از موارد مشکوک برای تشخیص بهتر سلامت آن‌ها انجام شده و نمونه‌ها به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان و مرکز تشخیص کشور ارسال شده است.

شیری پور افزود: در اجرای این طرح ۳۳ مورد پرونده برای متخلفان بهداشتی با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تشکیل شد و به مراجع قضائی معرفی شدند و ۶ واحد نیز به علت تخلفات بهداشتی متعدد پلمپ شدند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در تولید، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ به کارشناسان این اداره کل اطلاع دهند.

 

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران