Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ تیرماه) در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران گفت: این حادثه فاجعه بزرگی بود که ابعاد مختلفی دارد.

وی افزود: تناقض در رفتار آمریکایی ها بسیار زیاد است و  مخصوصا در با این رئیس جمهور عجیب و غریب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس تاکید کرد: مشکل آمریکایی‌ها این است که خاورمیانه مخصوصاً ملت ایران را نمی‌شناسند، تصور می‌کنند که اگر ۴ ناو جنگی در منطقه بیاورند، می‌توانند یک کشور را تسلیم کنند.

وی افزود: ایرانیان در طول تاریخ نشان دادند که اراده مستحکم و همبستگی ملی دارند؛ این افتخارآفرین است که یک کُرد ابتدا خود را یک ایرانی و سپس یک کُرد می‌داند، یک عرب خوزستانی ابتدا می‌گوید من اول ایرانی ام و بعد عرب، یک ترکمن اول میگوید من ایرانی ام بعد ترکمن که این امر به ریشه تاریخی ما بر می‌گردد.

لاریجانی اظهار کرد: امروز که اینگونه تحریم‌های عجیب علیه ملت ایران ایجاد کرده اند، رفتار رئیس جمهور آمریکا را در طول یکسال گذشته آنالیز کنید و ببینید می‌خواهد چه چیزی را بفهماند. ابتدا با گستاخی گفت ملت ایران تروریست است و من سخت‌ترین تحریم‌ها را نسبت به آن‌ها اعمال می‌کنم و روی میز پرونده نظامی قرار دارد. سپس با این کشور‌های «درب و داغون» منطقه تماس گرفت و آن‌ها اعلام کردند که ما متحدیم و ائتلاف منطقه‌ای ضدایران ایجاد می‌کنیم. اما نتوانستند ائتلاف ایجاد کنند، چون این کشور‌ها همسایه ما هستند و می‌دانند اگر ائتلاف کنند باید هزینه آن را بپردازند.

لاریجانی با بیان اینکه آشفتگی مختصری که در سال ۹۶ به وجود آمد برایشان خیلی گرانبها بود و گمان کردند که می‌توانند شرایط ایران را بهم بریزند، ادامه داد: تمام افراد صاحبنظر در ایران که گاه نظرات متفاوت داشتند، به این نتیجه رسیدند که آمریکا یک کشور ستمگری است که واقعا با ایران دشمنی دارد و همین امر، مبنای یک وفاق شد.

وی افزود: ترامپ باید بفهمد که وقتی با سخن زور با یک ملت متمدن صحبت می‌کند آن‌ها با هم همبسته‌تر می‌شوند؛ اگر این یک کلام را بفهمد، خیلی از مشکلاتش در منطقه حل می‌شود، اما بعید است، چون درک این مفهوم، ظرفیت عقلانی می‌خواهد.

لاریجانی تصریح کرد: اگر امروز آمریکا در مسئله هسته‌ای، رفتار پریشانی از خود نشان می‌دهد به دلیل عدم شناخت از ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انسان تاسف می‌خورد که اخیرا‌ً ترامپ رهبری معظم انقلاب را تحریم کرده است؛ خوب تحریم کنید مگر ایشان چه دارد که تحریم کنید، ولی این نفهمی آن‌ها را نشان می‌دهد چرا که رهبری ایران یک مرجع تقلید است و میلیون‌ها نفر مقلد دارد و با این کار در دل آن‌ها نفرت می‌کارید.

آن‌ها نمی‌توانند ایران موفق را ببینید.

 

این خبر در حال تکمیل است....

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نمایندگان مجلس علی لاریجانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پایگاه خبری آکسیوس در یادداشتی به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشته است: برآوردها حاکی از آن است که در صورت هرگونه اقدامی از سوی اسرائیل، ایران به سرعت به خاک اسرائیل حمله خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به گروهی از رهبران یهودی آمریکایی گفت که تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

دولت بایدن و چندین کشور غربی دیگر متحد با رژیم صهیونیستی از دولت بنیامین نتانیاهو می‌خواهند که برای هرگونه اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود، عجله نکند.

یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت: ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد. یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت: «فکر می‌کنیم اگر ایران دوباره صدها موشک و پهپاد پرتاب کند، تکرار اقدامی که در روز شنبه برای مقابله با پرتابه‌های ایران داشتیم بسیار سخت خواهد بود - و اسرائیلی‌ها این را می‌دانند».

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در تماسی تلفنی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که ایران به دنبال تشدید بیشتر در منطقه نیست اما تاکید کرد: ما به هر اقدامی علیه منافع ایران با خشونت، گسترده‌تر و دردناک‌تر از گذشته پاسخ خواهیم داد.

کد خبر 845363 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است