Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@18:53:26 GMT

پلمب دبستان دخترانه زیوری تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۳۴۳۶

پس از انتشار خبر پلمب هنرستان شهدای هسته‌ای، با خبر شدیم دبستان دخترانه زیوری منطقه 2 تهران نیز، پلمب شد.

اخبار اجتماعی- این دبستان دارای 450 دانش‌آموز است و تا شعاع چند کیلومتری آن هیچ دبستانی دیگر وجود ندارد.

در حال حاضر تعدادی از مدارس تهران دارای مالک حقیقی و حقوقی هستند که برخی از این مالکین از دادگاه حکم گرفته  و به دنبال باز پس گیری املاک خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود ثقفی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: چند روز است که یکی از نهادها که مالکیت حقوقی ۱۱ مدرسه تهران را داراست، حکم قلع و قمع این مدارس را گرفته است و اگر این احکام اجرا شود، ۸ هزار دانش‌آموز محصل در این مدارس سرگردان می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر تهران به لحاظ فضای آموزشی جزو فقیرترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، پلمب هر یک از مدارس، ما را با مشکلات عدیده‌ای برای سامان دادن به تحصیل دانش‌آموزان روبه‌رو خواهد کرد.

ثقفی تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از این مدارس که در دوره دوم ابتدایی در منطقه ۲ تهران فعالیت می‌کند، حدود ۴۵۰ دانش‌آموز دارد و در صورت قلع و قمع شدن مدرسه، در اطراف آن تا شعاع طولانی هیچ مدرسه جایگزینی برای دانش‌آموزان وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه در تهران بالغ بر ۴ هزار مدرسه داریم، گفت:در حال حاضر حدود ۴۷ مدرسه با مالک حقیقی و با ۲۳ مدرسه نیز با مالک حقوقی در معرض قلع و قمع هستند که در صورت اجرای احکام این مدارس نیز تعداد زیادی از دانش‌آموزان تهرانی سرگردان می‌شوند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: در حال رایزنی با مالکان این مدارس هستیم و امیدواریم بتوانیم با توافق اجاره و تهاتر با ملک معوض، موافقت این مالکان را به دست آوریم تا دانش‎آموز ان در همان مدرسه به تحصیل خود ادامه دهند. 

وی تصریح کرد: افزایش نرخ اجاره و فروش املاک موجب شده است که فشار برخی مالکان حقیقی مدارس به آموزش و پرورش بیش از گذشته شود اما در این میان شاهدیم که در نهایت تأسف حتی مالکان حقوقی نیز به دنبال تغییر کاربری ملک آموزشی هستند تا ارزش ملک آنها چند برابر شود.

ثقفی تأکید کرد: به دلیل این فشارها، چاره‌ای نداریم جز اینکه حدود ۱۱ مدرسه شاهد را منحل کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموز آموزش و پرورش دبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری مددکاران اجتماعی و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش‌دبستان و دبستان مدرسه پسرانه‌ای ضمن پرداخت ۳۰ میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی ۲ نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.

لازم به ذکر است در این اقدام انسان‌دوستانه دبیران و دانش‌آموزان پیش‌دبستان و دبستان این مدرسه در تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس‌انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران واریز و موجبات آزادی ۲ نفر زندانی بدهکار را فراهم کردند تا به کانون خانواده بازگردند.

بر اساس این گزارش، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند.

همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، و یا شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6086313

دیگر خبرها

  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود
  • اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند»
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟