Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا برای اجرای این طرح ۶ کیلومتر کانال حفر شده و ۶ دستگاه پمپ فشار قوی نیز برای انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان نصب شده است.

با بهره برداری از این طرح مشکل کمبود آب تالاب شادگان در سال‌های کم بارش برطرف و حقابه آن به صورت دائمی تأمین می‌شود.

با افتتاح این طرح آبرسانی از رودخانه کارون به تالاب شادگان، این تالاب بین المللی بار دیگر احیا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان از سال ۱۳۹۲ آغاز و سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید و آماده بهره برداری نهایی شد.

منبع تغذیه تالاب شادگان رودخانه‌های جراحی و کارون است اما پس از سدسازی بر روی رودخانه کارون حقابه هور از این رودخانه تأمین نمی‌شود.

طرح آبرسانی به تالاب شادگان به میزان پنج متر مکعب در ثانیه در راستای تأمین حقابه این تالاب اجرا شده است.

تالاب بین المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است.

بخش زیادی از این تالاب به دلیل تأمین نشدن حقابه در سال‌های قبل خشک شده بود که سیل بهار امسال این تالاب را به طور کامل آبگیری کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عصر دوشنبه وارد اهواز شد. وی در بخش غیزانیه اهواز ازطرح مهار کانون فوق بحرانی ریزگرد دیدن کرد.

کانون شماره ۴ در شرق و جنوب شرق اهواز ۱۱۲ هزار هکتار وسعت دارد و عملیات بیابان زدایی در آن از بهمن سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

۷۱۰۴/‏۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست شادگان عیسی کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر جهاد کشاورزی کارون بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از کمباین جدید وارداتی شرکت کمباین سازی ایران در بخش سویسه روستای شیلات این شهرستان رونمایی شد.

جبار حمادی گفت: برداشت توسط این کمباین به صورت پایلوت در شهرستان کارون برای آشنایی کشاورزان پیشرو با مزایای این مدل کمباین با حضور مسؤولان استانی - شهرستانی و کشاورزان پیشرو منطقه انجام شد.

کد خبر 6086691

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه اجرا شد