Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@13:12:50 GMT

سرشاخه‌های شرکت هرمی یونیک فاینانس دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۴۸۳۶

ساعت24 -سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند بیش از ۶ نفر از سرشاخه‌های اصلی شرکت هرمی معروف به «یونیک فاینانس» را شناسایی و در چند نقطه ایران و در یک عملیات همزمان و نفسگیر دستگیر کنند.

غلامی، قاضی پرونده و رئیس شعبه ۷۷۲ دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای مشهد در تشریح این ماجرا گفت: چندی پیش مستنداتی به دستگاه قضایی منعکس شد که بررسی‌های اولیه بیانگر آن بود افرادی در مشهد و در پوشش فروش سهام شرکت‌هایی نظیر بی‌ام و، بنز، سامسونگ، اپل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از هر متقاضی ۱۰۰۰ دلار به صورت نقدی دریافت کرده‌اند.

قاضی شعبه ۷۷۲ دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای مرکز استان افزود: در ادامه مشخص شد عاملان این اقدام اعضای یک شبکه هرمی با عنوان «یونیک فاینانس» هستند و فروش سهام شرکت‌های معتبر خارجی به هیچ عنوان واقعیت ندارد و این اظهارات فقط برای آن بوده که طعمه را خام کنند تا عضو شرکت هرمی شود.

از همین رو پرونده در اختیار کارشناسان اداره کل اطلاعات خراسان رضوی قرار گرفت تا تمامی زوایای پرونده به دقت مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد.

برهمین اساس سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از مدتی فعالیت شبانه روزی و حرفه‌ای پی بردند اعضای این شبکه هرمی به صورت گسترده در دیگر نقاط کشور هم درحال فعالیت هستند، اما سرشاخه‌های اصلی آن در مشهد و به صورت کاملاً مخفیانه در حال عضوگیری و برگزاری جلسات غیرقانونی هستند.

نفوذ به شبکه و جشن ۱۰۰۰ دلاری!

این مقام قضایی بیان داشت: اعضای باند پیچیده شبکه هرمی یونیک فاینانس در زمان جذب (پرزنت کردن) به طعمه خود وعده پرداخت سود ۶۰ دلاری به صورت ماهیانه را می‌داده، ولی در عمل از این پول خبری نبود، مگر آنکه عضو تازه جذب شده بتواند ماه بعد فرد دیگری را به شبکه هرمی معرفی کند، آنگاه ۱۰۰۰ دلار بین حلقه‌های بالا دستی تقسیم و به سرشاخه‌ها سود‌های کلانی می‌رسید.

از سوی دیگر نفوذ سربازان گمنام امام زمان (عج) به جلسات زیرزمینی اعضای شبکه هرمی مشخص کرد برخی از سرشبکه‌های اصلی که پول‌های کلانی را به جیب زده بودند، برای خود مراسمی معروف به جشن ۱۰۰۰ دلاری ترتیب داده و مدعی می‌شدند درآمد ماهیانه آن‌ها از این راه، مرز ۱۰۰۰ دلار را هم رد کرده است. به این صورت بود که دیگر اعضا با این خیال خام، ترغیب به جذب عضو جدید و فعالیت بیشتر می‌شدند.

آغاز عملیات دستگیری در چند نقطه کشور

قاضی غلامی اشاره‌ای هم به ردزنی اعضای باند کرد و گفت: در ادامه کارشناسان اداره کل اطلاعات استان توانستند بیش از ۶ سرشاخه اصلی این شبکه هرمی را در مشهد، تهران، سبزوار و گناباد شناسایی و تحرکات آن‌ها را تحت کنترل بگیرند.

پس از جمع آوری مستندات قوی قضایی و ارائه آن به شعبه، دستور بازداشت تمامی سرشاخه‌های باند صادر و سربازان گمنام امام زمان (عج) در مرحله اول به سراغ فردی رفتند که در تهران فعالیت می‌کرد و برای دیدن همسرش به صورت مخفیانه به مشهد آمده بود. از همین رو محل اختفای متهم در بولوار هنرستان محاصره و عملیات دستگیری آغاز شد.

درمقابل این اقدام وقتی متهم پی می‌برد همه چیز لو رفته است، از همسرش می‌خواهد در خانه را باز نکند تا او فرصت داشته باشد تمامی ادله جرم را معدوم کند. برای این کار هم لپ‌تاپ و گوشی تلفن همراهش را از طبقه پنجم ساختمان به پایین پرت می‌کند تا آن‌ها را از بین ببرد، اما این اقدام هم فایده‌ای نداشت و با وجود آسیب جدی که به ادله جرم رسیده بود، کارشناسان زبده اداره کل اطلاعات خراسان رضوی توانستند اطلاعات آن‌ها را استخراج و به مستندات خوبی دست پیدا کنند.

در ادامه نیز همه سرشاخه‌های تحت تعقیب که بیش از پنج نفر هستند، در یک عملیات هماهنگ طوری دستگیر شدند که حتی زیرشاخه‌های این شرکت هرمی از ماجرا بویی نبرده بودند.

توقیف خودرو و خانه‌ای لوکس در پایتخت

این مقام قضایی تصریح کرد: پس از انجام عملیات دستگیری از ناحیه متهمان یک خودرو لوکس بی‌ام و، یک باب منزل در یکی از بهترین نقاط تهران، تعداد زیادی حساب و... نیز توقیف و مسدود گردید.

آنچه برآورد می‌شود این است که اعضای شبکه هرمی یونیک فاینانس تا به امروز بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان به همین شیوه از طعمه‌های خود دریافت کرده و با روش‌های مختلفی مانند خرید ارز دیجیتال و... مقدار قابل توجهی از وجوه را از کشور خارج کرده باشند.

دادیار شعبه ۷۷۲ دادسرای مشهد در پایان عنوان کرد: در این زمینه دو سرکرده اصلی این ماجرا با هویت‌های (نیما. ت) و (فرزین. ف) که از ایران به دوبی گریخته‌اند هم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. همه تلاش ما در دستگاه قضایی بر این است که بتوانیم دیگر عاملان اصلی این اقدام را شناسایی و وجوه دریافت شده را به مردم بازگردانیم. از همین رو نیاز به همکاری افرادی داریم که اعضای این باند از آن‌ها وجوهی را دریافت کرده‌اند، آن‌ها می‌توانند با مراجعه به شعبه ۷۷۲ دادسرای ناحیه ۷ مشهد در راستای این مهم ما را یاری نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن نورمحمدی اظهار کرد: سطح باغات گردو در شهرستان خلخال ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار است و سالانه سه هزار و ۸۰۰ تن گردو از این باغات برداشت می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح سرشاخه‌کاری درختان گردوی شهرستان در سال‌های اخیر گفت: طرح سرشاخه‌کاری با هدف جلوگیری از سرمازدگی محصول، افزایش تولید محصول، تولید محصول یکنواخت و افزایش درصد مغز گردو در باغات این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه تاکنون برای اصلاح و پایدارسازی تولید باغات گردو ۷۰ هکتار از باغات خلخال سرشاخه‌کاری شده است، اظهار کرد: در سال جاری ۵۰ هکتار برای اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته و در این راستا ۲۵ هزار پیوندک سه چشمه‌ای و تجهیزات پیوندزنی تهیه شده است.
نورمحمدی همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث ۴۰۰ هکتار باغ جدید و اصلاح و جایگزینی از طریق نهال‌های اصلاح شده در این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار مناسب در سال‌های نه چندان دور شاهد شکوفایی اقتصاد کشاورزی در منطقه و شهرستان خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح کامل باغات گردوی شهرستان خلخال یک برنامه ۱۰ ساله با برآورد اعتبار مورد نیاز و سطح اجرایی به صورت سالانه تهیه و به مراجع استانی و شهرستانی از قبیل فرمانداری، استانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ارسال شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه با اعتبارات استانی و شهرستانی، این طرح برنامه پیشرفت مناسبی نخواهد داشت، گفتد: با توجه به نقش طرح سرشاخه‌کاری در اقتصاد شهرستان و استان، امیدواریم جزو طرح‌های پیشنهادی سفر آتی ریاست جمهوری به استان قرار بگیرد.
نورمحمدی افزود: با توجه به اینکه غالب کشاورزان سطح شهرستان خلخال دارای باغ گردو بوده و با توجه به فراگیر بودن طرح مذکور، در صورت تامین اعتبار گردش مالی بالایی در شهرستان ایجاد و موجب رونق اقتصادی منطقه و همچنین سایر صنایع مرتبط و وابسته از قبیل صنایع تبدیلی و فرآوری، بسته‌بندی و صنایع چوبی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نصب پمپ و مخزن برای طبقات فوقانی الزامی است
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • انهدام باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان
  • باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان دستگیر شدند
  • ۱۲ نفر از اعضای باند قاچاق ماشین آلات راهسازی دستگیر شدند
  • اعضای باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در استان هرمزگان دستگیر شدند
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • رمزگشایی از ۶۶ فقره سرقت در مشهد