Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تأمین معیشت مردم در حد معقول و منطقی و تأمین اقلام مورد نیاز سبد خانواده بدون نگرانی و کمبودها در رأس برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است. ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید رضا تقوی صبح امروز در مراسم افتتاحیه گردهمایی مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی‌فقیه وزارت جهاد کشاورزی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان نکاتی درباره نوع حکومت‌داری حضرت علی(ع) برای رسیدن به موفقیت اظهار داشت: رمز موفقیت هر حاکمیت انتخاب کارگزاران شایسته بوده و اقتدار نظام را باید در کارگشایی کارگزاران آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هر حکومتی را برای اداره کشور نیازمند کارگزارانی شایسته برشمرد و افزود: حضرت علی(ع) خیانت کارگزاران و عهدشکنی آنان، عدم تعهد و تخصص، صرف‌نظر کردن از اصول و پرداختن به فروع و جلوداری افراد بی‌کفایت و کنار زدن افراد شایسته را عامل فروپاشی حکومت معرفی کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نخستین گام حضرت علی(ع) را در آغاز حکومت اصلاح کارگزاران و برگرداندن بیت‌المال اعلام و تصریح کرد: ویژگی‌های بارز کارگزار مردم در نظام علوی باید امانت‌داری، خدمت به مردم، حسن شهرت، دارای اعتماد عمومی، دارای تجربه و تخصص باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: به‌زودی اتاق اصناف کشاورزی ایران تشکیل می‌شودمعاون وزیر جهاد کشاورزی در سمنان: طرح مالچ ریگی برای نخستین بار در گرمسار اجرا شد«کشاورزی»، ناجی اقتصاد|پرورش گوسفند جای سپرده‌‎های بانکی را می‌گیرد

وی با تأکید بر لزوم همراهی برنامه‌های کشور در جهت رونق تولید با برنامه‌های حوزه فرهنگی گفت: نام حقیقی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت معیشت بوده و اقلام معیشتی مردم با تلاش خدمتگزاران مردم در این وزارتخانه تأمین می‌شود و برای هر نظام و کشوری تأمین معیشت یک حوزه کلیدی است.

تقوی ادامه داد: اگر در حوزه معیشت مردم اختلالی ایجاد شود نمی‌توانیم از مردم بخواهیم مقاومت و مبارزه با توطئه‌های دشمن و مقابله با تهاجم فرهنگی و پاسداری از ارزش‌های خون شهدا را با تمام نیرو و قدرت دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: تأمین معیشت مردم در حد معقول و منطقی و تأمین اقلام موردنیاز سبد خانواده بدون نگرانی و کمبودها باید در رأس برنامه‌ها بوده و در کنار آن نیز رسالت فرهنگی نباید هرگز فراموش شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، اصلاحات را در دو حوزه تولید و مصرف در کنار هم لازم دانست و بیان کرد: باید با برنامه‌های فرهنگی و ترویجی ذهن مردم برای بهتر و به‌جا مصرف کردن اصلاح شود، زیرا در غیر این صورت هر چه تولید کنیم پاسخگوی نیازهای روانی مردم نبوده و سبب هدر رفت منابع کشور و نعمت‌های الهی می‌شود.

وی حرکت دو بخش اجرایی و فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: بخش فرهنگی باید گامی جلوتر از بخش تولیدی و اجرای سازمان حرکت کرده تا مشکلاتی برای حوزه تولید ایجاد نشود و این رسالت اصلی ما در نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان است.

تقوی حضور نمایندگان ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی را تنها برای کسب ثواب ندانست و تأکید کرد: در وزارت کشاورزی برای تنها کسب ثواب نمایندگی ولی‌فقیه ایجاد نشده است، بلکه حضور روحانیت و علما دارای فلسفه است که باید به آن دقت بسیاری شده و بدانیم تنها جذب کارمند طلبه منظور نبوده است.

وی تغییر نگرش جوانان به شغل و کار را یکی از الزامات برنامه‌های فرهنگی کشور خواند و افزود: این تغییر نگرش باید در حوزه کشاورزی نیز رخ دهد و وظیفه سنگین حمایت مدیران در جهت علمی شدن کشاورزی بر عهده ما خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، استفاده از دانش و تجربه دنیا برای رسیدن به بهترین عملکرد، تولید و همچنین تبدیل علم به ثروت را  مورد تأکید قرار داد و گفت: تبدیل علم به ثروت نیازمند همکاری و تعامل بخش اجرایی و فرهنگی در این حوزه بوده و ایجاد نگرش خوب مصرف و تولید کردن در رسیدن به این ثروت بسیار مؤثر است.

وی حرکت روحانیت در سطح جامعه برای ارائه آموزش‌هایی که در حوزه‌های علمیه کسب کرده‌اند را واجب برشمرد و تصریح کرد: تنها آموختن نمی‌تواند مسئولیت‌های آنها را از بین ببرد و باید برای سربلندی در محضر امام عصر(عج)  وارد میدان عمل شوند.

تقوی ادامه داد: امروز روحانیت باید به ارائه آموزش‌های فرهنگی و قرار گرفتن در کنار کشاورزان و متخصصان وزارت جهاد کشاورزی بپردازند و از تفکر علم برای عمل خارج‌شده و به علم برای عمل برسند.

وی دانش مفید را در خدمت جامعه خواند و بیان کرد: فرهنگ و تشکیلات نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی پیوست فرهنگی فعالیت‌های کشاورزی است و مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند هر طرح تولیدی باید یک پیوست فرهنگی نیز داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، رسالت خود را در این حوزه بسیار سنگین خواند و گفت: باید در نخستین گام به تصحیح افکار خود پرداخته و دوش‌به‌دوش متخصصان وارد میدان عمل شویم و در کنار تلاش شبانه‌روزی مسئولان این وزارت خانه که در بین سایر وزارتخانه قابل‌تقدیر بوده قرار گیریم.

وی تأمین مواد غذایی کشور در شرایط مطلوب را حاصل تلاش شبانه‌روزی این وزارتخانه اعلام و خاطرنشان کرد: اتفاق‌های خوبی در حوزه کشاورزی افتاده که در میدان بودن وزیر جهاد کشاورزی بسیار تأثیرگذار بوده است.

تقوی ادامه داد: سهم واردات کشور در حوزه مواد غذایی بسیار کم بوده و باید با یک حرکت جهادی  کشور را در همه حوزه به خودکفایی رسانده و اجازه مانور و توطئه دشمنان را ندهیم.

وی در پایان با تأکید بر قابلیت‌ها و امتیازات استان قم نسبت به سایر استان‌ها اظهار داشت: تولیدات دامی استان قم قابل‌توجه بوده و  به عنوان یکی از قطب‌های تولیدی گوشت باید موردتوجه بیشتری قرار گرفته تا بتوانیم کمبودهای کشور را در حوزه دام به‌وسیله این استان برطرف کنیم.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6086035 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها
  • فروش گوسفند با کارت ملی صحت دارد؟
  • تلاش برای ارتقای توانمندی بانوان در حوزه جهاد تبیین
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • طرح جهاد میدانی محققان در استان بوشهر عملیاتی شد