Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:39:55 GMT

آغاز نهضت روایتگری دستاوردهای انقلاب در گام دوم

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۵۲۶۳

آغاز نهضت روایتگری دستاوردهای انقلاب در گام دوم

حجت الاسلام محمدهادی نظیری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صدد هستیم دستاوردهای انقلاب را در گام نخست در فضاهایی همچون مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و پارک‌ها برای مردم تبیین کنیم.

وی نخستین اقدام در گام دوم انقلاب را اثبات حقانیت گام اول انقلاب عنوان کرد و افزود: این بدان معنا است که دستاوردهای انقلاب در چهل سالگی نخست و اینکه انقلاب در چهل سال اول پیش روندگی داشته است را برای مردم تبیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان اجرای این برنامه‌های فرهنگی در راستای گام دوم انقلاب را مستلزم اختصاص اعتبار دانست و گفت: امسال هنوز اعتباری به این سازمان اختصاص پیدا نکرده است و این مهمترین چالش و مشکل بر سر راه ما است.

حجت الاسلام نظیری همچنین زمینه فضای مجازی، رسانه و هنر را در تبیین اندیشه‌های اسلام و انقلاب اثرگذار دانست و ادامه داد: در این مسیر باید از ابزارهای روز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در احصا، شناسایی و انعکاس ظرفیت‌ها و مسائلی که در جامعه با آن مواجه هستند، باید از سازمان تبلیغات اسلامی جلوتر بوده و چشم بیدار جامعه باشند، چراکه نگاه کلان ما در فرآیند فعالیت‌های سازمان به رسانه‌ها، نگاه پیش برنده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: با نگاه نقادانه رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های این سازمان را مورد نقد قرار دهید، چراکه این نوع نگاه رشد دهنده است و با نگاه تخصصی ما را نسبت به آسیب‌ها آگاه می‌کند و ما از آن استقبال می‌کنیم.

حجت الاسلام نظیری همچنین با اشاره به نقش و جایگاه مهم مساجد در فعالیت‌های اجتماعی و جذب جوانان گفت: تلاش ما ارتقای کارکرد مساجد است تا بتوانیم مسجد را به همان نقطه کانونی اثرگذاری‌های اجتماعی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه مساجد محور حل مسائل معیشتی، اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، مشکلات جوانان همچون ازدواج و شغل و حل مسائل جاری مردم است بیان کرد: چنانچه مسجد به این جایگاه ارتقا یابد و ائمه جماعت مسجد نقش امامت و راهبری بازی کند، جوانان به مساجد جذب می‌شوند و می‌توانیم مسئولان را برای حل مسائل پای کار بیاوریم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به فعالیت پنج پایگاه قوی در طرح سلامت اجتماعی در ملایر افزود: طرح مسجد محله محور با جدیت دنبال می‌شود که در این راستا در تلاش هستیم تعداد این مساجد را تا پایان امسال در این شهرستان به ۲ برابر و به ۱۰ پایگاه افزایش دهیم.

حجت الاسلام نظیری درباره آسیب‌هایی که هیأت‌های مذهبی با آن مواجه هستند نیز اظهار داشت: در حال حاضر بین فضا و سبک سنتی هیأت‌های مذهبی و رویکرد جوان گرایانه ناسازگاری وجود دارد.

وی استفاده از قالب‌های ارتباطی و متناسب با نوع نیاز جوانان و بهره گیری از ابزار هنری را در فضای هیأت‌های مذهبی و جذب و ایفای نقش جوانان در این هیأت‌ها مؤثر دانست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان پرچم گردانی با محوریت نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی، اجرای آئین‌های جشن توسط شورای هیأت‌های حسینی در فضاهای باز و پارک‌ها، برگزاری جشن دختران و تدوین هجرت تمدن ساز فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) و نقش این هجرت در شکل گیری شیعه در ایران توسط دانشگاه بوعلی سینا را از جمله برنامه‌ها در دهه کرامت برشمرد.

۷۵۲۸/‏۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گام دوم انقلاب سازمان تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانان واقعی شهدا هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: قهرمانان واقعی این کشور شهدایی هستند که جانشان را فدای دین خدا و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس اعلایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین شامگاه سه‌شنبه در مراسم یادواره شهدای ورزشکار استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مجتمع لاله برگزار شد، اظهار داشت: قهرمانان واقعی این کشور شهدایی هستند که جانشان را فدای دین خدا و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کرده‌اند.

وی ادامه داد: عملیات غرورآفرین وعده صادق افتخارآفرینی و حماسه‌سازی تاریخی سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی بود که بار دیگر عظت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ دنیا کشید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: وقتی که ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی می کنند این سپاهیان عزیز هستند که حامی و مشوق همیشگی‌شان هستند.

اعلایی مقدم یادآور شد: امروز نیز همه مردم خاصه جامعه ورزشی استان قزوین این افتخار آفرینی بزرگ (عملیات وعده صادق)سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویند.

وی تصریح کرد: جامعه ورزشی استان قزوین قدردان خانواده‌های معظم شهدا بوده و تا به امروز نیز بسیاری از مدال‌آوران مسابقات جهانی و کشوری مدال‌های خود را با افتخار به خانواده‌های معظم شهدا اهدا کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، افزود: ورزشکاران خوب می‌دانند که وارثان کدام بزرگ مردان هستند و همیشه یاد و خاطره شهدا را در در مجامع بین‌المللی ورزشی زنده نگه می‌دارند.

به گزارش تسنیم، در پایان این یادواره شهدا از کتاب مدالی از جنس پلاک(خاطره شهدای ورزشکار استان قزوین)که با حمایت سپاه صاحب الامر(عج) و شهرداری قزوین چاپ و منتشر شده بود رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه