Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «غلامحسین اسماعیلی»، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری خود به سالگرد دکتر بهشتی اشاره کرد و او را معمار و اولین رییس دیوان کشور دانست.

وی ارایه میز خدمت در مساجد بزرگ و همکاران قضایی با مقام معظم رهبری را از برنامه‌های درخور توجه، سال جاری در هفته گذشته دانست‌.

وی رهنمودهای رهبری را راهبردی دانست و گفت: بیش از ۲۰ راهبرد را مقام معظم رهبری مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان به تصویرسازی صحیح از قوه قصاییه در رسانه ها و اذهان عمومی عنایت داشتند. ایشان فرمودند که صدا و سیما در ارائه تصویر درست از قوه قصاییه باید با این قوه همکاری های لازم را داشته باشد.

وی افزود: در این هفته و در کنار رهنمودهای رهبری شاهد بودیم که برخی از مقامات ارشد دولتی به دلیل اطلاعات نادرست موضوعاتی چون شنود را مطرح کردند. آنها اگر موضوعی دارند نباید در رسانه‌ها بلکه باید در جلسات و نشست ها مطرح کنند‌. هیچ دادگاهی در هیچ برهه ای از زمان اطلاعات شنود را مورد استناد قرار نمی دهد و حکمی صادر نمی کند. شنود بر اساس ضوابط شورای امنیت ملی انجام می شود و هم قانون در این مورد چارچوبی را مشخص کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فرایند قضایی در خصوص کشف شبکه جاسوسی در کشور بیان کرد: ما متاسفانه کماکان شاهدیم که امریکا به دنبال استمرار جنایات در منطقه و در کشور ماست. به لطف خدا و مراجع ذی ربط در ایران موفق نبودند. تیم‌های متعدد امریکایی در ایران بکار گیری شده است و در یک مرحله و در سنوات قبل سربازان گمنام امام زمان توانستند با اقدام هنرمندانه شبکه گسترده جاسوسی آمریکا در همه کشورهای دنیا را کشف کنند و اطلاعات این شبکه به کشورهای دوست دیگر مثل چین داده شد که چین هم بلافاصله این شبکه را اعلام کرد و آن شبکه کارش تمام شد. آمریکا شبکه دیگری را طراحی کرد و در سال ۹۷ سربازان گمنام توانستند آن را شناسایی کنند که عناصرش در مراکز انتظامی و هسته‌ای و زیرساخت‌های عمومی بود که شناسایی شد و عوامل آن دستگیر و به مرجع قضائی تسلیم شدند و دو نفر که پرونده شأن غیرنظامی بود به دادگاه انقلاب رفت و حکم حبس طویل المدت برای آنها صادر شد. جاسوسانی هم که در مراکز نظامی مشغول به کار بودند کار رسیدگی به پرونده آنها در دادسرای نظامی انجام شد و با صدور کیفرخواست و به لحاظ نوع جرایم مرتکب شده برای آنها در خواست اعدام شده و در نوبت رسیدگی در دادگاه قرار داد.

وی در خصوص ملاقات نمایندگان مجلس با بابک زنجانی گفت: چیزی تحت عنوان ملاقات نمایندگان مجلس با بابک زنجانی نداشتیم. در فرایند پیگیری شناسایی اموال بابک زنجانی و برای بررسی صحت و سقم آن، هیاتی مرکب از ضابطین قضایی و نمایندگان وزارت نفت به عنوان ذی نفعان و هیاتی از نمایندگان مجلس جلساتی داشتند برخی از این جلسات در زندان بود. در یکی از جلسات صلاح دانسته شد که بابک زنجانی هم حضور داشته باشد که حرف های او شنیده شود.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به پرونده فساد در فوتبال اظهار کرد: ما وظیفه خود می دانیم در هر جا فسادی با وصف مجرمانه صورت گرفت، برخورد قضایی انجام دهیم. برخی از آنها نیازمند شاکی خصوصی است و تا نباشد نمی توانیم ورود پیدا کنیم. اینکه پرونده خاصی در مراجع قصایی باشد گزارشی ارائه نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده محمدرضا خاتمی بیان کرد: در پرونده هایی که هنوز حکم صادر نشده نباید نام فرد را ذکر کنیم. دادگاه این فرد با حضور متهم و وکلای مدافع او برگزار شد. رای داداگاه صادر شده ولی چون قاضی در سفر است، هنوز اعلام نشده ممکن است در روزهای اتی اعلام شود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره اخباری مبنی بر رابطه یک خانم با ۱۶ نفر در وزارت نفت اظهار کرد: ما ممنوع هستیم از تفحص در موضوعات منافی عفت. مگر اینکه شاکی خصوصی باشد یا سازمان یافته باشد و یا در انزار عموم اتفاق افتاده باشد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره فساد در شهرداری اظهار کرد: ما در تهران یک مجتمع خاص از قبل داشتیم که به امور شهرداری ها رسیدگی می کرد. روی این موضوعات تخصصی کار می شود. افرادی که از هرگونه فساد اطلاعات دارند به موجب قانون باید به دستگاه قضا اطلاع دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان انتخابات محدودیت های خاتمی برای مشارکت بیشتر در انتخابات برداشته خواهد شد، بیان کرد: در ارتباط با برخی از محدودیت ها درباره اشخاص باید بگویم که ایجاد محدودیت از سوی دستگاه های دیگری است. انتخابات و مشارکت در آن را بهتر است، به افراد ربط ندهیم. اگر دولت و مسئولین وظایف خود را به خوبی انجام دهند بیشترین تاثیر را در مشارکت مردم خواهند داشت.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که اثبات سن رشد با دادگاه است یا پزشکی قانونی، بیان کرد: اثبات سن رشد با دادگاه است. نظرات پزشکی قانونی مرجع کارشناسی است که در اختیار همکاران ما قرار می گیرد چه در ارتباط با رشد و چه جنون و ‌... . پزشکی قانونی مرجع کارشناسی دادگاه هاست و وسیله ای است برای رسیدن دادگاه به نتیجه.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده نجفی تعیین وقت شده است، بیان کرد: بنابر آخرین اطلاعات ۳ وکیل بر روی این پرونده کار می کنند که ابلاغ به آنها با تاخیر انجام شده ولی انجام شده است. برخی از اشکالات که به کیفرخواست وارد بوده، برطرف شده و فردا آخرین مهلت آن است. قطعا به این پرونده در تیرماه در دادگاه علنی رسیدگی می شود.

خبر تکمیل می شود ....

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت رشد فوتبال قوه قضاییه مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد

ایتنا - سم بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیرعامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال «اف‌تی‌ایکس»، به جرم کلاهبرداری چندین میلیارد دلاری به ۲۵ سال زندان محکوم شد.
قاضی دادگاه ناحیه منهتن ایالات متحده قاضی کاپلان در حکم خود آورده است: «متهم ده‌ها هزار نفر و شمار بسیاری از شرکت‌ها را در چندین قاره در طول چندین سال قربانی کرد. او از مشتریانی که پول را به او سپرده بودند دزدی کرد، به سرمایه‌گذاران دروغ گفت و اسناد ساختگی را برای وام‌دهندگان فرستاد. او میلیون‌ها دلار کمک‌های غیرقانونی را به سیستم سیاسی ما تزریق کرد و به مقامات خارجی رشوه می‌داد. هر یک از این جرایم مستحق مجازات سنگین است.»

دادستان‌ها پیشتر گفته بودند که آقای بنکمن-فرید بیش از ۱۰ میلیارد دلار جهت تلاش برای نفوذ و تسلط در صنعت جدید رمز ارزها هزینه کرده و به طور غیرقانونی از پول سپرده‌گذاران صرافی اف‌تی‌ایکس برای پوشش این مخارج استفاده کرده است.

به گفته دادستان‌ها، این سوءاستفاده‌ها شامل خرید هواپیماهای خصوصی و املاک لوکس در دریای کارائیب و رشوه به مقامات چینی می‌شده است. بنابر حکم دادگاه، در نتیجه اقدامات رئیس سابق صرافی اف‌تی‌ایکس مشتریان حدود ۸ میلیارد دلار، سرمایه‌گذاران ۱.۷ میلیارد دلار و وام‌دهندگان ۱.۳ میلیارد دلار از دست دادند.

قاضی کاپلان علاوه بر این حکم، رئیس سابق صرافی اف‌تی‌ایکس را به پرداخت ۱۱ میلیارد دلار جریمه محکوم کرده است. وی در حکم خود با اشاره به اینکه سم بنکمن-فرید در جریان محاکمه «مرتکب شهادت دروغ » شده است، گفت صرف بازگرداندن پول از دست رفته به مال‌باختگان نباید باعث شود که او حکم ملایمی دریافت کند.

آقای سم بنکمن-فرید ۳۲ ساله پیشتر در دادگاه گفته بود که قصد او «انقلابی در بازار ارزهای دیجیتال در حال ظهور با ایده‌های نوآورانه و همنوع‌دوستانه‌» بوده است و نه «دزدی». 

دادستان‌ها پیشتر ۴۰ تا ۵۰ سال زندان را برای سم بنکمن-فرید درخواست کرده بودند.

این چهره مشهور دنیای رمز ارزها در بیانیه‌ای با بیان عذرخواهی از اقدامات گذشته‌اش گفت: «بسیاری از مردم واقعاً احساس نارو خوردن می‌کنند. و آنها بسیار هم نارو خورده‌اند و از این بابت متاسفم. برای اتفاقی که در هر مرحله رخ داد متاسفم.»

وی اضافه کرد:«عمر مفید من احتمالاً به پایان رسیده است. و این حتی از زمانی قبل از دستگیری من آغاز شده بود.»

 
وکلای بنکمن-فرید، دوستان و خانواده او خواستار ملایمت دادگاه با او شده و گفته‌ بودند که بعید است وی دوباره مرتکب جرمی شود. آنها همچنین ادعا کرده بودند سرمایه‌گذاران اف‌تی‌ایکس تا حد زیادی وجوه از دست‌رفته خود را دوباره به دست آورده‌اند، ادعایی که توسط وکلای مالباختگان، اف‌تی‌ایکس و طلبکاران آن مورد مناقشه قرار گرفت.

مارک ماکوسی، وکیل مدافع بنکمن-فرید، در دادگاه گفت که موکلش «یک قاتل بی‌رحم زنجیره‌ای در بازارهای مالی» نیست.

اف‌تی‌ایکس زمانی دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در جهان لقب داشت و حجم معاملات انجام‌گرفته در آن بالغ بر میلیاردها دلار می‌شد. این صرافی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌داد تا ده ها ارز دیجیتال، از بیت کوین گرفته تا ارزهای مبهم‌تر مانند شیبا، را خریداری کنند.

با این حال سقوط قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بر این صرافی تاثیر گذاشت و در نهایت منجر به سقوط و ورشکستگی آن شد.

در پی این اتفاق سم بنکمن-فرید نیز که ثروتش در مقطعی بالغ بر ۲۶ میلیارد می‌شد، در ناسائو پایتخت کشور باهاما (محل ثبت صرافی اف‌تی‌ایکس) به درخواست مقام‌های قضایی ناحیه جنوبی نیویورک بازداشت شد.

سه نفر دیگر از حلقه نزدیک بنکمن-فرید از جمله کارولین الیسون دوست‌دختر سابق او به جرایم مرتبط اعتراف کردند و در دادگاه علیه او شهادت دادند.

دیگر خبرها

  • پزشکی قانونی: علت فوت پرستو بخشی در دست بررسی است
  • غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد
  • «سلطان رمزارز» به ۲۵ سال زندان محکوم شد
  • تصاویری از بهزاد نبوی، مصطفی معین، شریعتمداری و محمدرضا خاتمی در یک مراسم
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت