Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در پنجمین نشست خبری درباره تغییر برخی از مقامات زندان‌ها و ارتباط آن با حادثه زندان فشافویه و کشته شدن شیرمحمدعلی افزود: بعد از این حادثه، دو اقدام به صورت موازی انجام شد؛ یکی رسیدگی به پرونده و تعقیب قضایی قاتل و اقدام دیگر، هیات هایی بود که به دستور رئیس قوه قضاییه در ارتباط با بررسی زمینه وقوع و احتمال قصور یا تقصیر برخی از کارگزاران حوزه زندان‌ها تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بخش نخست، پرونده رسیدگی تشکیل شد و کیفرخواست صادر شده است و در نوبت دادگاه قرار دارد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: سه هیئت از سوی سازمان زندانها، دادسرای تهران و دادستانی کل کشور مامور رسیدگی شدند و گزارش ها به رئیس قوه قضاییه تقدیم شد.

اسماعیلی افزود: با جمع بندی گزارش تصمیم گرفته شد تا با برخی از نیروهایی که در این بند انجام وظیفه می کردند و قصور آنها محرز بود برخورد شود؛ بر حسب مورد نیز برخی تحت تعقیب کیفری یا به هیئت‌های رسیدگی تخلفات اداری معرفی شدند همچنین برخی از مدیران نیز در این ارتباط جابجا شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه با تخلفات هیچ تعارفی ندارد ما همانگونه که قبلاً اعلام کردیم اگر در داخل مجموعه قوه قضاییه یک فرد مرتکب تخلف شود با او سنگین تر از برخوردی که با سایرین انجام می‌شود، برخورد می شود.

وی ادامه داد: در این قبیل موارد که ممکن است قصور و تقصیری در مجموعه‌های قوه قضائیه انجام شده باشد، سیاست قوه بررسی جامع، دقیق کارشناسی و شناسایی متخلفان احتمالی و تعیین نوع تخلف آنها و برخوردهای مناسب است.

اسماعیلی افزود: گاهی ممکن است به این نتیجه برسیم که فرد تحت تعقیب قرار بگیرد ولی گاهی ممکن است یک ضعف مدیریتی مشاهده شود و این ضعف مدیریتی اقتضا دارد که این مدیر جابجا شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و با هدف رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات حوزه قضایی زرند از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره ای از زندان ها، مشکلات زندانیان از سوی قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

وی با اشاره به استمرار بازدیدهای ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان ها از نظر رفاهی، بهداشتی بندهای موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرحبخش افزود: با توجه به اقدامات فرهنگی انجام گرفته در زندان زرند و پیگیری ویژه امورات مددجویان به همت مدیران و نیز تعامل دستگاه قضایی با اداره زندان و به ویژه نظارت دادستان بر زندان شهرستان، هم اکنون وضعیت زندان زرند از جهات مختلف رضایت بخش است.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهم ترین مشکل شهرستان زرند، وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان های کشور برای تخصیص بودجه، امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟