Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:58:22 GMT

لذت سفر دریایی با نخستین کشتی کروز هیبریدی جهان

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۶۰۱۲

لذت سفر دریایی با نخستین کشتی کروز هیبریدی جهان

نخستین کشتی کروز هیبریدی جهان طی روزهای آینده از سمت شمال نروژ به سمت آلاسکا به حرکت در خواهد آمد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، شرکت "هارتیگروتن"(Hurtigruten) سازنده نخستین کشتی گردشی هیبریدی جهان موسوم به "روئالد آمونسن"(Roald Amundsen) است. کشتی روئالد آمونسن قابلیت حمل ۵۰۰ مسافر را دارد و طراحی آن به گونه‌ای است که در شرایط آب و هوایی ناملایم نیز قادر به حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام کشتی گردشی مذکور از نام روئالد آمونسن جستجوگر نروژی دو قطب شمال و جنوب گرفته شده است. وی نخستین سفر اکتشافی قطب جنوب را میان سال‌های ۱۹۱۰–۱۲ رهبری نمود و همچنین نخستین کسی است که به هر دو قطب شمال و جنوب رسید. آمونسن را نخستین کسی می‌دانند که گذرگاه شمال غربی را درنوردید. روئال آمونسن در سال ۱۹۱۰ میلادی به سمت قطب شمال حرکت کرد و تصمیم داشت اولین کسی باشد که به آنجا می‌رسد، اما این تصمیم را به تعویق انداخت چرا که یک آمریکایی به نام رابرت پیری پیش از اقدام او، مدعی شد که به آنجا رسیده است. بعدها ادعای پیری در رسیدن به محل دقیق قطب شمال رد شد. این کاشف نروژی سپس تصمیم گرفت به قطب جنوب برود. آمونسن در ۱۴ دسامبر ۱۹۱۱ اولین کسی بود که وارد قطب جنوب شد. در ۱۹۰۳ آمونسن با کامیابی گذرگاه شمال غربی –میان دو اقیانوس اطلس و آرام را پیمود.

"دانیل اسکلدام"(Daniel Skjeldam) مدیر اجرایی شرکت هارتیگروتن گفت: در حالی که موتورها عمدتاً با سوخت گازوئیل کار می‌کنند اما باتری‌های کشتی نیز در شرایط ایده آل در حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه عمل می‌کنند.

این شرکت تخمین می‌زند که باتری این کشتی، نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود بلکه تا ۲۰ درصد نیز از انتشار گاز دی اکسید کربن نیز جلوگیری خواهد کرد.

این شرکت در ادامه افزود: با افزایش روز افزون شمار خودروهای الکتریکی این ایده نیز به ذهن ما رسید تا یک کشتی گردشی هیبریدی توسعه دهیم.

کشتی مذکور این هفته از قطب شمال به سمت گذرگاه شمال غربی و از آنجا به آلاسکا خواهد رفت. البته این شرکت برنامه‌های دیگری نیز دارد و بنابر گزارش‌ها ساخت یک کشتی هیبریدی دیگر نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد که احتمالاً اواخر امسال عرضه خواهد شد اما ظرفیت باتری این کشتی دو برابر ظرفیت باتری کشتی روئالد آمونسن خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد/باطل شدن پروازها تا ۱۰ صبح

پروازهای مهرآباد و برخی از فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور امروز جمعه ۳۱ فروردین ماه به دلیل حفظ ایمنی حالت تعلیق درآمدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز و فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور امروز جمعه به حالت تعلیق درآمده‌اند و فعلاً پروازها در این فرودگاه‌ها به دلیل حفظ ایمنی با تاخیر مواجه هستند.

همچنین تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز جمعه ۳۱ فروردین باطل اعلام شد.

این شرکت اعلام کرد مسافران منتظر اطلاعیه‌های بعدی باشند.

کد خبر 745909

دیگر خبرها

  • مبارزه قاسمپور با یزدانی برای حضور در پاریس جدی شد
  • «محمدنژاد جوان» در نخستین مبارزه پیروز شد
  • پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد/باطل شدن پروازها تا ۱۰ صبح
  • تعلیق پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا کدام هستند؟؛ رونمایی از نخستین اسکناس طلایی جهان
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • اولین تصویر از نخستین بره آهو‌های متولدشده سال ۱۴۰۳ در پارک ملی توران
  • (ویدئو) استقرار کروز‌های ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا