Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@22:55:03 GMT

جشن «دختران آفتاب» در همدان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۶۷۰۹

جشن «دختران آفتاب» در همدان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از همدان، حمیدرضا ناهیدی فر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، امروز ، 11 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تقویم رسمی کشور، اول ذی‌القعده تا 11 این ماه به‌عنوان دهه کرامت به نام‌گذاری شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: امسال دهه کرامت از روز پنج‌شنبه 11 تیرماه هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا روز 23 تیرماه هم‌زمان با روز میلاد باسعادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شعار محوری امسال دهه کرامت، «خدمت کریمانه» و شعار اختصاصی آن «مهربانی به‌رسم اهل‌بیت(ع)» است افزود: به دلیل برخی آسیب‌‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی روز، یکی از نسخه‌های اصلی حل این مشکلات رجوع به اخلاق اهل‌بیت(ع) به‌ویژه کرامت اهل‌بیت(ع) است.
ناهیدی فر گفت: در حوزه خانواده، ارتباطات مردمی، احترام به همسایه و یکدیگر، الگو گیری والدین و اعضا از یکدیگر و ... بازگشت و توجه به سیره و اخلاق کریمانه اهل‌بیت(ع) امری ضروری است، بنابراین می‌‌توان از بستر جشن‌های مردمی دهه کرامت در جهت ترویج و الگودهی اخلاق کریمانه در میان مردم نهایت استفاده را کرد.
وی اشاره‌ای به روزشمار دهه کرامت داشت و ابراز کرد: ۱۳ تیرماه هم‌زمان با اولین روز از دهه کرامت به نام « حضرت فاطمه زهرا(س) جلوه کرامت و مهربانی» و جمعه ۱۴ تیرماه؛ با دومین روز از دهه کرامت به نام « در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم» مزین شده است.
ناهیدی فر ادامه داد: خدمت به مردم؛ لذت روحی؛ نشاط معنوی»٬ «رونق تولید؛ شادی و امید»؛ «امامزادگان ذخایر معنوی جامعه» و «حضرت شاه‌چراغ جلوه مودت و مقاومت» به ترتیب عنوان روز‌های سوم٬ چهارم٬ پنجم و ششم از ایام دهه کرامت است.
وی گفت: ۱۹ ٬ ۲۰ و ۲۱ تیرماه مصادف با هفتمین٬ هشتمین و نهمین روز از دهه کرامت به نام‌های « مساجد پایگاه ترویج مشارکت‌های اجتماعی»٬ « شهدا الگو جوانان در تحقق گام دوم انقلاب» و « عفاف و حجاب گوهر خانواده مهدوی» نام‌گذاری شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: نهمین و دهمین روز از دهه کرامت نیز به نام « تشکل‌های مردمی پرچم‌دار خدمت کریمانه» و « امام رضا(ع) جلوه رأفت٬ محور وحدت» نام‌گذاری شده است.
وی بابیان اینکه این مجموعه هم‌زمان با دهه کرامت برنامه‌‌های مختلفی در دستور کار خود دارد ابراز کرد: شاخص‌ترین برنامه کانون‌‌های مساجد، برگزاری «جشن دختران آفتاب» هم‌زمان با اختتامیه «جشنواره عروسک قشنگ من» است، این برنامه ساعت 17:30 روز پنج‌شنبه 13 تیرماه در مجتمع آوینی با حضور دختران کانون‌های مساجد و والدین آن و جمعی از مسئولین و امام‌جمعه برگزار خواهد شد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه، پخش پویانمایی رضوی با عنوان «در مسیر باران» در روز دوشنبه 17 تیرماه در محل مجتمع آوینی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

اجرای برنامه‌های تابستانه کانون های مساجد با  قرآن و عترت
ناهیدی فر با اشاره به اینکه 16 کانون و مسجد در استان مزین به نام کریمان اهل‌بیت(ع) هستند بیان کرد: هم‌زمان با دهه کرامت برگزاری 60 ویژه‌برنامه و جشن مردمی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سطح استان پیش‌بینی می‌شود.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه، دعوت از کانون‌های فعال در شبکه رضوی، جهت حضور در جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید و اجرای طرح «گلبانگ رضوی» با محوریت پخش هم‌زمان صلوات خاصه امام رضا(ع) از تریبون مساجد در روز میلاد امام رضا(ع) در ساعت 8 صبح است.
این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه، اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی با عنوان «بچه‌های مسجد» با شعار «اخلاق، نشاط و معنویات» در سطح استان است.
ناهیدی فر با اشاره به اینکه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در 6 محور اصلی اجرا می‌‌شود ابراز کرد: محور اصلی برنامه‌های تابستانه کانون‌های مساجد، «قرآن و عترت» است، «آموزش و توانمندسازی»، «شبکه‌سازی فضای مجازی»، «کتاب و کتاب‌خوانی»، «هنر متعالی» و «فعالیت‌های اجتماعی» از دیگر محور‌های این برنامه‌ها است.
وی بابیان اینکه برنامه تابستان کانون‌های مساجد از ابتدای تیرماه آغازشده است بیان کرد: برنامه‌های طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در شهرستان‌های همدان، اسدآباد، رزن، نهاوند، بهار و تویسرکان دراز نیمه دوم تیرماه اجرایی خواهد شد.
ناهیدی فر با اشاره به اینکه امسال از ظرفیت مناسبت‌های تابستان در سطح کانون‌ها بیشتر استفاده خواهد شد افزود: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تا قبل از ماه محرم در سطح کانون‌ها ادامه خواهد داشت که در پایان از کانون‌‌‌‌های فعال با ارائه بسته‌های حمایتی تقدیر به عمل خواهد آمد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: در راستای بهره‌مندی هرچه بیشتر اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری،از برنامه‌های تابستان، تفاهم‌نامه‌هایی با اداره فنی و حرفه‌ای، مجموعه‌های سیاحتی، موسسه هوش برتر و مجموعه‌های ورزشی و تفریحی منعقد گردیده است.
ناهیدی فر بابیان اینکه از 570 کانون فرهنگی و هنری استان، 523 کانون فرهنگی و هنری در سامانه بچه‌های مسجد ثبت‌شده است گفت: از این تعداد 259 کانون روستایی و 264 کانون شهری است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار نفر به‌عنوان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری، در سامانه بچه‌های مسجد ثبت‌شده‌اند گفت: از 523 کانون ثبت‌شده، 291 کانون مجهز به کتابخانه است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان کانون مساجد جشن دختران آفتاب دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین