Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با اشاره به اینکه تنها در سال ۹۴، بیش از ۴۵۰۰ نفر به دلیل آلودگی هوا ایست قلبی کرده‌اند، گفت: سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی باید توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی در چهارمین کنفرانس جامع مدیریت شهری ایران با رویکرد حمل و نقل پاک اظهار داشت: در حال حاضر سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی کمتر از یک درصد است که باید این رقم افزایش یابد و به نظرم لازم است که به سال‌های گذشته که دوچرخه اصلی‌ترین مد حمل و نقل بود بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دهه ۴۰ ماشین شخصی زیاد نبود و در تهران حتی بسیاری از کسبه با دوچرخه به محل کار خود می‌آمدند. شهر‌های موفق به گذشته برگشته و مسیر خود را اصلاح کرده‌اند و ما نیز باید به این سمت پیش رویم.

وی با اشاره به اهداف مدیریت استراتژیک این است که منابع را به اولویت‌ها اختصاص دهیم، گفت: باید این منابع را در راستای حفظ سلامت و جان انسان‌ها به کار بریم.

موتورسیکلت‌ها عامل ۱۰ درصد آلودگی تهران

وی به موضوع موتورسواران اشاره کرد و گفت:‌موتورسواران هم به نوعی دوچرخ‌اند، ولی ۱۰ درصد آلودگی تهران مستقیم از آن‌ها نشأت می‌گیرد همچنین در تهران حدود ۷۰۰ نفر سالانه جان خود را از دست می‌دهند که نیمی از آن‌ها مستقیم موتورسوار و نیمی دیگر عابرین پیاده هستند که با آن‌ها برخورد می‌کنند و این آمار بسیار تکان‌دهنده است.

حناچی تصریح کرد: موتورسواران اکثراً از هیچ قاعده‌ای تبعیت نمی‌کنند و باید فضای سنگین اجتماعی علیه این موضوع شکل گیرد.

وی بیان داشت:‌۳ میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند که هر چند همه آن‌ها متخلف نیستند، ولی قاعده تخلف با قاعده موتورسواری در حال یکی شدن است.

شهردار تهران گفت: زمانی صادق‌خان شهردار لندن که عهده‌دار مسؤولیت در این شهر شد آمار‌هایی را منتشر کرد که نشان از وضعیت سلامت مردم داشت با همین نگاه نیز من آمار سلامت شهروندان‌مان را بررسی کردم و متأسفانه سالانه ۵۷ هزار فوتی در تهران داریم که در روز‌های آلوده به ویژه فاصله آذر تا دی به شکل معناداری آمار فوتی‌ها تغییر می‌کند و این نشان می‌دهد آلودگی هوا ارتباط مستقیم با آمار فوتی دارد.

ایست قلبی بیش از ۴۵۰۰ تهرانی به دلیل آلودگی هوا

وی در ادامه با اعلام اینکه در سال ۹۴، بیش از ۴۵۷۳ نفر به دلیل استنشاق ذرات معلق ناشی از آلودگی هوا ایست قلبی کرده‌اند، گفت: هر اقدامی برای کاهش این آمار لازم است.

شهردار تهران بیان داشت: زمانی در رادیو به شوخی گفتند شهردار تهران آمار وزارت بهداشت را اعلام می‌کند، اما به نظرم این موضوعات بسیار حائز اهمیت است؛ بیش از ۹ میلیون تهرانی دیابت دارند و مسؤولین بهداشتی باید نگران‌تر از من باشند و نیمی از این دیابتی‌ها از بیماری خود خبر ندارند. تعداد زیادی از تهرانی‌ها نیز کلسترول و تری گلیسیرید بالا داشته که همه عوامل با عدم تحرک در ارتباط است.

حناچی عنوان کرد: از هر ۵ نفر تهرانی یکی مبتلا به فشار خون است و دیابت و چاقی و فشار خون بالا نقشه راه را در حوزه کاری و سلامت نشان می‌دهد.

تهران شهری هوشمند می‌شود

حناچی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم در تهران به سمت شهری هوشمند با ارائه سرویس‌های برتر پیش رویم گفت: در این راستا تفاهم‌نامه با معاونت فناوری ریاست جمهوری داشته‌ایم و اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین باید به سمت استفاده از خودرو و موتور‌های برقی و دوچرخه‌های باطری‌دار پیش رویم.

شهردار تهران تصریح کرد: برخی معتقدند که تهران شیب دارد و استفاده از دوچرخه سخت است در حالی که این چنین نیست از طرفی باطری‌های دوچرخه‌ها در کشور تولید شده و از بن‌بست در این زمینه خارج شده‌ایم.

حناچی خاطرنشان کرد: در کنار توجه به همه این موضوعات توجیه مردم برای استفاده از دوچرخه نیز لازم است و نمی‌توان شعار هوای پاک را داد، ولی مسیر جاده‌ای را توسعه داد. تداوم تصمیمات ما را به هدف نزدیک می‌کند و زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه را باید هر چه بیشتر گسترده‌تر کنیم.

شهرداری تهران خاطرنشان کرد:‌آمار تلفات کشور ما چرا باید از هند که جمعیت بیشتری دارد فزونی یابد یکی از دلایل آن این است که آن‌ها بیشتر حمل و نقل‌شان از طریق ریل صورت می‌گیرد، ولی در کشور ما حمل و نقل جاده‌ای در اولویت بوده و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حناچی ایست قلبی دوچرخه سواری آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به احیای واحد‌های راکد در استان سمنان گفت: با احیای این واحدها برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید امیر حسین مدنی در حاشیه جشن احیای واحد‌های راکد در سمنانف اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، کارنامه موفق‌تری را در راستای حمایت از تولیدی ارائه دهیم.

وی با اشاره به احیای واحد تولیدی که بیش از 12 سال راکد بود، گفت: احیای این کارخانه بزرگ که 12 سال تعطیل بوده و 201 واحد احیا شده در استان سمنان بالغ بر 4 هزار و 500 فرصت شغلی جدید را فراهم کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، گفت: 10 هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه مردم در استان سمنان با آغاز به‌کار مجدد این 201 واحد راکد، مجددا احیاء شد.

مدنی از آغاز به‌کار بالغ بر 8 هزار واحد تولیدی راکد در سطح کشور خبر داد و گفت: با احیای این واحدها 195 هزار شغل ایجاد شد و 250 همت سرمایه مردم نیز احیا شد.

انتهای پیام/361/

دیگر خبرها

  • سوغات منشی ناصرالدین‌شاه برای تهرانی‌ها
  • وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳
  • آزمون سخت دولت برای باز کردن گره حمل‌و‌نقل شهروندان تهرانی!
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ دو سوم تهرانی‌ها کالابرگی شدند
  • استقبال ۷۲ درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • خبر خوش زاکانی برای تهرانی ها | پله های برقی بالاخره نونوار می شوند
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • میدل‌ایست‌آی: نتانیاهو قمار کرد اما ضربت راهبردی از ایران خورد