Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز از ساعات ظهر تا شب در تنگه هرمز و جزایر خلیج‌فارس افزایش باد جنوب غربی خواهیم داشت که سبب متلاطم شدن دریا در این مناطق خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، اظهار کرد: طی امروز (سه‌شنبه ۱۱ تیر) از ساعات ظهر تا شب در تنگه هرمز و جزایر خلیج‌فارس افزایش باد جنوب غربی (تا حداکثر ۳۸ کیلومتر بر ساعت) خواهیم داشت که سبب متلاطم شدن دریا در این مناطق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توصیه می‌شود با توجه به متلاطم بودن دریا، شناورهای سبک و صیادی در تردد دریایی احتیاط‌های لازم را داشته باشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: همچنین از امروز با توجه به تغییر سوی جریانات باد در سواحل عمان به‌ویژه مناطق شرقی جاسک افزایش باد جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده شاهد افزایش بادهای جنوب شرقی خواهیم بود و دریای عمان تا شرق تنگه هرمز نسبتاً مواج خواهد شد.

سی‌سی پور عنوان کرد: با توجه به تأثیر جریانات شرقی و وجود رطوبت در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان رشد ابر خواهیم داشت که سبب وقوع رگبارهای موقتی و پراکنده، باران و رعدوبرق در مناطق مرتفع ازجمله بشاگرد و حاجی‌آباد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن ماندگاری هوای نسبتاً گرم در مناطق دور از ساحل، روند دمایی از فردا با توجه به افزایش رطوبت نسبی هوا در مناطق ساحلی افزایشی نخواهد بود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز تداوم ناپایداری جوی و دریایی در مناطق شرقی، شرق تنگه هرمز، پاره‌ای از ارتفاعات مرکزی و شمالی استان پیش بینی می شود.

وی گفت: امروز از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان کاسته می شود و در مناطق شرقی استان تا اواخر وقت بارش‌ها تداوم خواهد داشت.

سی سی پور با اشاره به اینکه بارش‌ها بصورت گذرا و موقتی است، گفت: این مدت با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از تردد‌های غیر ضرور برون شهری و روستایی خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز و دریای عمان تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا یک و نیم متر خواهد رسید و توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌ها بویژه سبک و صیادی در نظر گرفته شود.

سی سی پور گفت: فردا جمعه از سرعت وزش باد کاسته و شرایط برای تردد‌های دریایی مساعد خواهد شد.

وی گفت: از لحاظ دمایی با توجه به کاهش ابر در آسمان بتدریج، افزایش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می شود و از ظهر شنبه ۱ اردیبهشت تا دوشنبه ۳ اردیبهشت با ورود یک موج بارشی جدید در مناطق شمالی، مرکزی، پاره‌ای از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان بویژه در بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش پینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین
  • قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز (فیلم)
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد