Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛در مجمع انتخاب رئیس هیات اسکواش استان قزوین که با حضور سلیمانی رئیس و عزیزی پور دبیر فدراسیون اسکواش کشورمان؛علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان؛افسانه حسن نایبی معاون ورزشی و اعضا مجمع برگزار شد؛صدیقه ربیعی با کسب حداکثر آراء برای مدت 4 سال سکان هدایت هیات اسکواش استان قزوین را در دست گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقه ربیعی تنها نامزد ریاست این هیات ورزشی بود که با کسب حداکثر آرای اعضای مجمع انتخاباتی برای چهار سال به عنوان رئیس هیأت اسکواش استان قزوین انتخاب شد.

علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان قزوین در این مجمع انتخاباتی گفت: رشته اسکواش هم ظرفیت فعالیت در بعد قهرمانی و هم همگانی را دارد به شرطی که به شکل خوبی معرفی شده و سازماندهی شود.

عباس علایی مقدم افزود: برای هدف گذاری در یک رشته ورزشی اول باید آن را در بعد همگانی در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان معرفی کرد.وی با اشاره به اینکه قزوین در رشته اسکواش چند ورزشکار موفق دارد و البته اکنون تقریباً غیرفعال است، اضافه کرد: در بخش زیرساخت‌های رشته اسکواش آمدگی حمایت را از این هیات داریم.علایی مقدم با بیان اینکه هیات اسکواش باید تمرکز ویژه ای روی تربیت مربی و داور داشته باشد، گفت: برای توسعه زیرساخت‌ها در این رشته، هیات اسکواش می‌تواند از همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداری‌ها بهره مند شود و در صورت فعالیت مطلوب، نهادهای دولتی و بخش خصوصی مجاب به حمایت بیشتر از آن می‌شوند.

علایی مقدم یادآور شد: قزوین در رشته‌های راکتی وضعیت خوبی دارد و در رده‌های سنی مختلف ملی پوش داریم.وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: غنی سازی اوقات فراغت از اولویت‌های مهم کشور است و یکی از ظرفیت‌های خوب در این راستا همین اسکواش است که با همکاری شهرداری می‌توان در بوستان‌ها و یا اماکن دیگر فضای آن را ایجاد کرد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان قزوین نیز در این مراسم گفت: اسکواش از رشته‌های با نشاط و پویایی است که متاسفانه در قزوین رشد چندانی نداشته است.

افسانه حسن نایبی افزود: امیدواریم با انتخاب رییس جدید هیات در کنار تعدد ورزشکاران و تربیت مربیان و داوران بتوانیم شرایط خوبی را برای تقویت و توسعه این رشته در شهرستان‌ها فراهم کنیم.حسن نایبی افزود: این رشته می‌تواند با مدیریت قوی و فراهم بودن امکانات هم در بخش همگانی و هم قهرمانی به موفقیت‌های زیادی دست یابد.

در ادامه؛مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش کشورمان افزود: هیأت‌های استانی باید از ظرفیت شهرداری‌ها و آموزش و پرورش برای توسعه سخت افزاری و نرم افزاری اسکواش بهره مند شوند. رئیس فدراسیون اسکواش همچنین با اشاره به وضعیت قزوین در این رشته، گفت: متأسفانه این رشته ورزشی در قزوین بیمار است و در طول چهار سال گذشته هیچ پیشرفتی نداشته به طوری که نه داور و نه استعداد درخشانی در این رشته شناسایی نشده است. سلیمانی ادامه داد: اسکواش قزوین بدون داشتن هیچ عملکرد مطلوب و شناسایی نکردن استعدادها در حالت تعطیل مانده است تا جایی که در بین ۳۳ استان کشور رتبه ۳۲ را دارد و آخرین استان هم استانی است که اصلاً هیأت ندارد و این برای استانی نزدیک به پایتخت اصلاً خوب نیست. رئیس فدراسیون اسکواش همچنین بر تفاهم نامه‌ها با نهادهای مختلف نیز تاکید کرد و افزود: با همه ضعف‌هایی که اسکواش قزوین دارد امیدواریم رئیس جدید این هیأت در استان بتواند با برنامه‌هایی که در نظر دارد ایجادگر بسیاری از  توانمندی‌ها در این رشته شود. صدیقه ربیعی رئیس جدید هیات اسکواش استان قزوین  نیز افزود: یکی از مواردی که می‌تواند سلامت جسم و روان را تضمین کند پرداختن به ورزش و افزایش نشاط در خانواده‌ها است و برای داشتن خانواده سالم و پویا نیز باید بر روی ورزش سرمایه گذاری شود.وی اضافه کرد: در بررسی‌های انجام شده در خصوص این رشته، امکانات سخت افزاری آن به ویژه در شهرستان‌ها بسیار محدود بوده و باید زیرساخت‌های مناسب برای آن ایجاد شود.ربیعی با بیان اهداف و برنامه‌های خود، ادامه داد: پیش از این دفتری برای این هیأت وجود نداشته و آنچه می‌تواند کمک کند استقرار دفتری برای این کار است.وی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث کمک کننده به توسعه این رشته استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است. ربیعی اظهار داشت: جهت توسعه و تقویت این رشته، باید خانه اسکواش در قزوین راه اندازی شده و سرمایه گذاران علاقه مند جذب در رشته اسکواش شوند.وی، استفاده از ظرفیت مربیان بومی و متخصص در استان‌های همجوار، برگزاری مسابقات استانی با همکاری نهادها، کلاس‌های مربی گری و داوری، شرکت در مسابقات فدراسیون، راه اندازی کمیته‌های استان، هم افزایی با صدا و سیما و رسانه‌ها جهت معرفی هرچه بیشتر این رشته ورزشی، فراخوان استعدادیابی در شهرها و مراکز و مهاد کودک، برگزاری نشست با  متخصصان و متولیان امر در آموزش و پرورش، تفاهم نامه با نهادهایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن حمایت از بیماران خاص، شرکت در مسابقات کشوری، همگانی کردن اسکواش در مناسبت‌های مختلف با اولویت دانش آموزان، افزایش تعداد بیمه شدگان ورزشی، مراسم روز جهانی اسکواش و برپایی جشنواره‌ها در مناسبت‌های مختلف برای معرفی این رشته و راه اندازی سایت رسمی هیأت اسکواش را از جمله اهداف و برنامه‌های خود عنوان کرد.ربیعی افزود: البته همه این برنامه‌ها منوط به حمایت فدراسیون اسکواش و نهادهای دولتی چون آموزش و پرورش، مدیریت شهری و فرمانداری‌ها است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین پایتخت سلامت مدیرکل ورزش و جوانان اسکواش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه اول اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

به متقاضیان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است و داوطلبان می توانند در این لینک https://www8.sanjesh.org/download/1403/phd/cs/NOETCSphd1403_v1.pdf آن را دریافت کنند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه مربوطه دانشگاه آزاد به آدرسwww.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌های: امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین هستند، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، می‌توانند کدرشته‌محل‌های مربوط به دوره‌های روزانه فقط دانشگاه‌های مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نیز انتخاب کنند.

به گزارش مهر، آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ روز ۴ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر، ۱۸۶ حوزه اصلی و ۵۶۸ حوزه فرعی برگزار شد. تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ نفر در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد مرد بودند.

گروه علوم انسانی با ۲۹ کدرشته و ۱۰۱ هزار و ۷۸۸ نفر داوطلب بزرگترین گروه حاضر در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ است. داوطلبان در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان به رقابت پرداختند.

کد خبر 6080561

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی
  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • رئیس هئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • هیات اسکواش گلستان به رتبه دوم کشور صعود کرد
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد