Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@11:31:58 GMT

نقاشی‌های زنانی با اختلالات اعصاب و روان

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۸۲۹۹

نقاشی‌های زنانی با اختلالات اعصاب و روان

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مسئول برگزاری نمایشگاه «بازتاب‌ها» گفت: این نمایشگاه با هدف کمک به بیماران اختلالات اعصاب و روان با تکنیک هنردرمانی برگزار می‌شود، سازمان بهزیستی با رویکرد به تغییر حالت توانبخشی به توانمند سازی در این بیماران با توجه به آنکه اختلالات اعصاب و روان تمامی جنبه‌های شخصیتی یک فرد را درگیر نمی‌کند و هر بیمار توانایی‌هایی خاص فردی دارد و ایجاد انگیزه جدید برای زندگی، پرورژه نمایشگاهی را برنامه ریزی و اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مریم گشایش» افزود: در مرکز درمان و توانبخشی بیماران روانی مزمن «مهر» کارگاه هنری داریم که افراد دارای توانایی، استعدادیابی می‌شوند. این نمایشگاه در واقع خروجی کارگاه هنری است که ۵۴ اثر از ۳۰ هنرمند بیمار بالای ۲۰ سال در آن به نمایش درآمده است.

در ادامه فاطمه فخری کارشناس مسئول هنر درمانی بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور تصمیم گرفته است که در همه مراکز توانبخشی، در کنار سایر خدمات توانبخشی و توان افزایی، هنر درمانی را راه اندازی نماید لذا در ماه‌های اخیر به تمامی مراکز استان‌ها راه اندازی کارگاه "هنری" ابلاغ شد و بودجه‌ای برای اتاق هنر درمانی اختصاص داده شده است.

سازمان بهزیستی گرایش‌های مختلف مانند هنر درمانی، موسیقی درمانی و نمایش درمانی را جزو اولویت برنامه‌های خود قرار داد تا بتواند زمینه درآمدزایی و اشتغال افراد کم توان و دارای اختلالات اعصاب و روان را فراهم کند.

نمایشگاه گروهی نقاشی «بازتاب‌ها» تا ۱۲ تیرماه در دو گالری استاد نامی و بهار خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج

مسئول حوزه هنری استان کردستان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از آثار تمام معرق کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت گردو (پشت ورو) و آثار نازک کاری بر روی چوب اثر استاد توانمند سنندج علی محمدی تا ۱۷ فروردین ماه در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

اسعد فرهادی افزود: در این نمایشگاه که توسط این هنرمند به کودکان غزه تقدیم شده است مجموعه‌ای ارزشمند از آخرین فعالیت‌ها و دست سازه‌های معرق و نازک کاری استاد محمدی به نمایش گذاشته شده است.

علی محمدی هنرمند معرق کار و نازک کار برجسته کردستان که برای اولین بار در جهان کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت سخت و ماندگار گردو تمام معرق (پشت رو) به رشته تحریر درآورده‌است.

این هنرمند معرق کار و نازک کار برجسته کردستان در زمینه هنر معرق کاری موفق به دریافت درجه هنری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شده است و در سال ۱۳۹۳ موفق به دریافت درجه ۲ هنری معادل لیسانس از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز شده‌اند.

علاقه‌مندان می توانند از ۷ تا ۱۷ فروردین (به جز ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)) از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر با حضور در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج واقع در پیاده راه فردوسی از این نمایشگاه بازدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۵۳۰ کودک اتیسم از خدمات بهزیستی خوزستان
  • کدام ستاره‌های بزرگ فوتبال دچار اختلالات روانی شدند؟
  • سلامت روان سالمندان به اندازه هر زمان دیگری از زندگی مهمتر است
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی در نوروز ۱۴۰۳
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به شهروندان در ایام نوروز
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به هموطنان
  • برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج