Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر فانی روز سه شنبه در جمع مدیران ستادی، نواحی و شهرستان های آموزش و پرورش استان اصفهان در فرمانداری سمیرم افزود: این رویکرد تنها با تکیه بر تغییر ساختار از مدیریت به رهبری اتفاق می افتد.

وی گفت: در این سیستم همه باید بانفوذ باشند چرا که توانایی اعمال نفوذ بر اعضای گروه در مسیر تامین اهداف رهبری دنبال می شود به گونه ای زیردستان با رغبت و اشتیاق، کار و تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به حضور مدیران اداری و دولتی در جای جای این وزارتخانه اضافه کرد: این رویکرد باید به سمت رهبری آموزشی تغییر یابد تا تحول و نوآوری در سیستم پدیدار شود.

وی ادامه داد: امروز مدیران ما در مدارس مسوول اداری و مشغول پاسخگویی یا پر کردن فُرم ها و بخشنامه های وزارتی هستند، در حالی که باید یک رهبر و مدیر آموزشی قوی و مجرب باشند.

فانی با بر شمردن برخی شاخص ها و تفاوت های مدیریت با رهبری خاطرنشان کرد: رهبر بر روح و کالید فکری کارکنان حاکمیت دارد اما مدیر تنها به جسم و سخت افزار متکی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در دولت یازدهم ادامه داد: رهبر به دنبال ایجاد تحول سازمانی و گذاشتن علامت سوال روی رویه های جاری است تا با بیان سخنی نو و ارائه تصویری روشن از آینده، سیر تحول خواه را به نتیجه برساند.

وی هزینه و بودجه سالانه وزارت آموزش و پرورش را ۴۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این پول میلیاردی در این مجموعه مصرف می شود اما باید پرسید آیا آن اثربخشی و رسیدن به اهداف مورد نظر در رهبری آموزشی حاصل شده است یا خیر.

وزیر سابق آموزش و پرورش با تمجید از عملکرد خوب آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: سیستم تعلیم و تربیت یک مجموعه باید یادگیرنده باشد تا در آن همه کارکنان و فرهنگیان، آموزش های به روز را بگذرانند.

به گفته فانی، در یک مجموعه یاد گیرنده، سازمان با ارتقا دائم یادگیری فردی و گروهی ضمن تعامل با محیط پیرامونی، اهداف خود را دنبال می کند اما امروز بی توجهی و کم توجهی به محیط تعاملی و پیرامونی از جمله فضای مجازی، مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش پرورش اصفهان نیز در این نشست گفت: یکی از شاخص های سختی کار در خطه سمیرم، پراکندگی بالای روستاها و مسافت زیاد ۲۳۰ کیلومتری آخرین روستای غربی و شرقی این شهرستان است.

محمد اعتدادی با یادآوری اینکه حدود ۷۰ مدرسه چندزبانه و قومیتی در این شهرستان وجود دارد، افزود: بیشترین تعداد مراکز شبانه روزی استان با ۱۱ مدرسه دخترانه و پسرانه در سمیرم فعالیت دارند که این مهم نیز نشاندهنده تعدد و تفاوت کار در این منطقه است.

در این نشست"فرود نعمتی" معلم نمونه مدرسه عشایری و چندپایه روستای "دشت بال" بخش پادنا در جنوب سمیرم که مستندی از فعالیت های آن مدرسه و ۱۳ دانش آموز دختر و پسر آن، از شبکه دو سیما پخش شده است، تقدیر شد.

شهرستان سمیرم دارای حدود ۱۱ هزار دانش آموز، یکهزار و ۲۲۰ معلم و فعال فرهنگی و ۸۰۰ بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

۷۱۴۷/‏۶۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمیرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۳، با حضور رضامراد صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش و اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حوزه علمیه مروی برگزار می‌شود.

در این کتاب اندیشه رهبر انقلاب در خصوص آموزش و پرورش به صورت منظومه‌ای محور بندی، دسته بندی شده و جامع، مورد نظر قرار گرفته است و اگر کسی بخواهد اندیشه ایشان را در خصوص جایگاه آموزش و پرورش، بایدها و نبایدهای آموزشی و پرورش، الزامات تحول بنیادین، الزامات محتوای کتب درسی، نظام الگویی، منزلت معلم، کارکرد معلم، الزامات معیشت معلم و… را به صورت یک کل منسجم و ساختار مند مورد نظر و مداقه قرار دهد مطالعه کتاب پیش رو به وی توصیه می‌شود.

کتاب که به قلم احمد نادری بوده و توسط انتشارات حوزه علمیه مروی به چاپ رسیده است به هشت فصل با عناوین، جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش، الزامات آموزش و پرورش؛ بایدها، مشکلات نظام آموزشی فعلی، گفتمان رهبری؛ نظام الگویی، هویت معلم؛ معلم کیست؟، سند انحرافی ۲۰۳۰، ضرورت وجود معاونت پرورشی، الزامات محتوای کتب درسی؛ تقسیم شده و شامل تمام بیانات رهبر معظم انقلاب تا سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب ساعت ۱۳ در سالن اجتماعات حوزه علمیه مروی واقع در خیابان ناصر خسرو، کوچه مروی، حوزه علمیه مروی ۲، با حضور اساتید، طلاب و مقامات ملی و کشوری برگزار می‌گردد.

کد خبر 6079691 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش