Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز ریخته گران مرد نام آشنای فوتسال ایران و مالک باشگاه پرستاره فولاد ماهان اصفهان، در پرونده بانک سرمایه به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و با قرار موقت بازداشت شد.

به گزارش تابناک ورزشی، نام بهروز ریخته گران در جلسات رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه که حسین هدایتی هم در آن حاضر بود و محکوم شد، چندین بار به زبان رانده شده بود اما سرانجام قهرمانی؛ نماینده دادستان روز گذشته از صدور دستور جلب ریخته گران از سوی قاضی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهروز ریخته‌گران و به همراه برادرش فیروز که در گذشته نامی پرآوازه در عرصه اقتصاد و فعالیت‌های ورزشی کشور بودند، امروز مثل حسین هدایتی به نامی آشنا در پرونده‌های فساد اقتصادی تبدیل شده اند. متاسفانه چهره های متمولی که طی دهه گذشته و در اوج جولان نام های نوظهور در ورزش و به خصوص رشته های پرمخاطب و مورد توجه رسانه ها مثل فوتبال و فوتسال، سرمایه گذاری کردند، یکی یکی به دادگاه کشیده شده و اغلب محکوم می شوند.

عواقب دهه هجوم مولتی میلیاردرها به ویترین فوتبال 

دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد که سالهای طلایی برای مانور برخی چهره های بخش خصوصی در صنعت و اقتصاد ایران بود، تیم هایی نظیر استیل آذین به مالکیت حسین هدایتی و پهلوان در فوتبال و فولاد ماهان به مالکیت ریخته گران ها در فوتسال ، گام به عرصه رقابت گذاشتند. همان زمان هم بسیاری می گفتند که فعالیت و سرمایه گذاری غیر بنیادین و روبنایی این چهره ها در ورزش، زودگذر و برای پوشش فعالیت های عظیم تجاری است. این افراد با توجه به مطبوعات پرتعداد ورزشی آن دهه که امروز اغلب بخاطر نرخ کاغذ و چاپ تعطیل شده اند ، خیلی زود در کانون توجهات عمومی قرار می گرفتند و یک شبه ، ره صدساله را می پیمودند. 

عطش این افراد برای موفقیت و قهرمانی و کسب شهرت ، باعث می شد ولخرجی های نجومی در ورزش مد شود و همین افراد بودند که فیمت بازیکنان فوتبال و فوتسال در ورزش ایران را ناگهان با تورمی عجیب و باورنکردنی روبرو کردند و موجب انحلال ده ها تیم ضعیف و زحمتکش فوتبال شدند.

بنای باشکوه و پوچ تیمهای یک شبه بر ویرانه تیمهای قدیمی و ریشه دار

این افراد پرانگیزه ، اغلب به جای قرار گرفتن در جایگاه اسپانسر تیم های بزرگ، سعی می کردند مثل ریخته گران در اصفهان و پهلوان در مشهد تیم جدید بسازند و یا اینکه خودشان فورا مالک تیم های معروف و قدیمی ورزشی شوند. نمونه بارز آنها بابک زنجانی بود که بعد از خرید باشگاه قدیمی و سازنده و ریشه دار راه آهن ، برای تصاحب پرسپولیس هم خیز برداشته بود اما پرونده های قضایی مهلت نداد و امروز دیگر اثری از راه آهن تیم خاطره انگیز جنوب تهران نیست. چندی بعد حمیدرضا سیاسی هم از همین جنس بود و حتی با کمک یکی از معاونین وزیر وقت، به ریاست هیات مدیره پرسپولیس هم رسید و گفته می شد او حتی برای باشگاه رقیب یعنی استقلال هم برنامه هایی داشت و ارتباط هایی شکل گرفته بود!

آنها در ویترین فوتبال و فوتسال برای خود جایی پر نور و جلوی چشم جستجو می کردند تا توسط جامعه دیده شوند و یا نام شان مدام سر زبان ها باشد و درباره آنها مقالات و مطالب بی شماری تولید و منتشر شده است اما چندین تن از خبرنگاران سرشناس اما بخت برگشته فوتبال که در زندگی عادی خود نگران معاش خود و خانواده شان بودند، در دام آنها افتاده و در مسیر اهداف آنها بازی کردند.


بهروز و فیروز ریخته‌گران از چه زمانی وارد فوتسال شدند؟
برادران ریخته‌گران دو فعال اقتصادی بودند که از اواسط دهه ۸۰ در اقتصاد و فوتبال و بهتر بگوییم لیگ برتر فوتسال ایران ظاهر شدند و اسم شان ورد زبان ها شد. ستاره ای در فوتسال نبود که بتواند به پیشنهاد آنها «نه» بگوید! این براداران با حضور در صنعت ذوب آهن کشور توانستند با تکنیک‌هایی پیچیده درآمد‌هایی کلان به دست بیاورند و در چارچوب فعالیت‌های خیریه و ورزشی روی آن سرپوش می گذاشتند. تیم فولاد ماهان با مدیرعاملی محمدرضا ساکت دوبار قهرمان لیگ برتر ایران در سالهای 87 و 88 شد و در پی آن جام باشگاه های آسیا 2010 را نیز فتح کرد.

در پرونده عجیب بهروز و فیروز ریخته‌گران جایی دیده می شود که آن‌ها با مدارک دو جوان خام، ۲۵۰ میلیارد تومان از بانک خودشان ( سهام دار بانک سرمایه بودند) پول گرفته و پس نداده اند، شیوه‌ای که شنیده می شد در برخی موارد برای معامله با شهرداری هم مورد استفاده آنان قرار گرفته بود. بهروز ریخته‌گران که صدها و شاید بیش از هزار میلیارد تومان پرونده مالی داشت، با وثیقه مالی آزاد بود. 
حال باید دید سرنوشت بهروز ریخته‌گران در قوه قضاییه چه می شود؟ شاید به زودی نامه دیگری به فدراسیون فوتبال ارسال شود که مبالغ پرداخت شده از سوی این فرد به بازیکنان عمدتا ملی پوش فوتسال ایران را عودت دهند! 

نویسنده : مجید کوهستانی

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک ورزشی ریخته گران استیل آذین بانک سرمایه فولاد ماهان دادگاه بازداشت قوه قضاییه فدراسیون فوتبال محمدرضا ساکت ارز دیجیتال سامانه نیما غلامرضا سلیمانی حشد الشعبی فدریکا موگرینی غنی سازی اورانیوم حداد عادل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۴ - ۱ قرقیزستان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،تیم‌های ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در مرحله یک چهارم نهایی در سالن بانکوک آرنا مقابل هم قرار گرفتند؛ که تا این لحظه تیم ایران با گل‌های بهروز عظیمی، سالار آقاپور، سعید احمد عباسی و مهدی کریمی ۴ بر یک از قرقیزستان پیش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


ترکیب ابتدایی ایران: مسعود محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور، بهروز عظیمی

برنده این بازی در مرحله بعد با برنده بازی ازبکستان و ویتنام رو برو می‌شود.

دیگر خبرها

  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۴ - ۱ قرقیزستان
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۲ - ۱ قرقیزستان
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • ارسال نامه سازمان خصوصی‌سازی به رئیس فدراسیون فوتبال