Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان گفت: اولین اقدام در اجرای گام دوم انقلاب اثبات حقانیت گام اول و تبیین دستاوردهای چهل ساله اول انقلاب برای مردم است. ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر، حجت الا سلام محمد هادی نظیری  ظهر امروز در جمع خبرنگاران، برگزاری نهضت روایتگری دستاوردهای چهل ساله اول انقلاب را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار تبلیغات اسلامی دانست و اظهار داشت: این برنامه  در آینده نزدیک در سطوح مختلف و در فضای مساجد، مدارس ، دانشگاه‌ها و پارک‌ها توسط سازمان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: در گام دوم انقلاب فشار دشمن در کارزار تمدنی افزایش می‌یابدقائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی: نسبت به تولید محصولات حجاب مسئولیت جدی داریمسازمان تبلیغات اسلامی بخشی از جبهه فرهنگی انقلاب است

  وی با بیان اینکه  در حال حاضر با گذشت 3 ماه از سال 98  هنوز اعتبارات فرهنگی تخصیص نیافته است، ابراز کرد: این مهمترین مانع و چالش سازمان در راستای اجرای برنامه‌هاست که قدرت مانور آنها را می‌گیرد و امیدواریم با حمایت دولت  هر چه زودتر  اعتبارات تخصیص یابد.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: ابزارهای تبلیغاتی سازمان باید همانند ابراز و امکاناتی که دشمنان  برای ضربه زدن به اعتقادات و فرهنگ ما استفاده می‌کند، متناسب با شرایط و مقتضیات زمان توسعه  داده شوند چراکه  تبلیغات با ابزارهای روز دنیا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز جوانان‌های ما از نظر اعتقادات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جلوتر از جوانان دوره‌های اول و دوم انقلاب هستند، گفت: برای اثرگذاری و افزایش جذابیت در برنامه های تبلیغی باید ابزارهای تبلیغاتی متناسب  باا وضعیت جامعه، ارتقا یابند.

نظیری اظهار داشت: با وجود اینکه عده‌ای فکر می‌کنند اعتقادات مذهبی ما به دین و ائمه و قرآن کم رنگ شده  اما وقتی بحث دفاع از حرم اهل بیت (ع) پیش می‌آید می‌بینیم  همین  جوانانی که همواره درتیرس هجمه‌های دشمنان قرار دارند با اعتقاد و ایمانی بیشتر از جوانان دوره‌های اول و دوم انقلاب برای دفاع از اعتقادات وارزش‌ها داوطلب می‌شوند.

وی با تأکید برلزوم ارتقای ابزارها و امکانات تبلیغی برای اجرای مطلوب برنامه‌های تبلیغاتی فرهنگی و دینی و تأثیر گزاری بیشتر تصریح کرد: با توجه به مقتضیات زمانی و هجمه فرهنگی دشمنان، استفاده بیشتر از ابزارهای روز تبلیغاتی، بستر فضای مجازی، رسانه و هنر در تبیین و تبلیغ بهینه اندیشه‌های اسلام و انقلاب  حائز اهمیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بیان‌کرد: نگاه کلان‌ ما به رسانه‌ها  نگاه پیش برنده است  و معتقدم رسانه‌ها در  شناسایی و  انعکاس ظرفیت‌ها  و مسائلی که در جامعه وجود دارد باید جلوتر باشند.

نظیری خواستار نگاه نقادانه رسانه‌ها و خبرنگاران به برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان شد و افزود:  ما از نقد استقبال می‌کنیم چرا که اعتقاد دارم این نوع نگاه رشد دهنده است. 

وی با اشاره به نقش اثر گذار مساجد به عنوان پایگاهی فرهنگی در فعالیت‌های اجتماعی و‌ جذب  جوانان اظهارداشت: مساجد می‌توانند محور و سنگر حل مسائل معیشتی، اجتماعی اشتغال ، ازدواج و غیره مردم باشند.

این مقام مسئول با تاکید برلزوم  ارتقاء جایگاه مساجد  به پایگاه‌های حل مسایل و مشکلات مردم تصریح‌کرد: اگر مساجد ما به این جایگاه برسند و ائمه‌جماعت مساجد نقش راهبردی و امامت داشته باشند به گونه ای که بتوانیم مسئولان را پای کار بیاوریم آن زمان است که برنامه‌های ما اثر گذار بوده و مردم و به ویژه جوانان‌جذب مساجد می‌شوند.

نظیری با اعلام اینکه اجرای طرح مسجدهای محله محور در 5 مسجد شهرستان ملایر به عنوان پایگاه فرهنگی- عملیاتی می‌شود، افزود: در نظر داریم تعداد مساجد محله محور و پایگاه‌های فرهنگی ملایر را تا پایان امسال به 10 پایگاه افزایش دهیم.

انتهای پیام/

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، رضوان باقلاچی در دیدار مسئولان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اظهار کرد: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجدمحور است که این امر مهم را کانون‌های فرهنگی مساجد محقق کردند و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم است.
وی افزود: دلایل بیان تاریخی امام خمینی (ره) که «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید» امروز به خوبی مشهود است و نشان می‌دهد که مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های خود را با محوریت مساجد انجام دهند تا بازتاب خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه دیده شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: هم در دوران صدر اسلام و هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد نقش مهمی در فرآیندهای مختلف داشتند و توانستد اتحاد عمومی برای مقابله با نفاق و جریان‌های مختلف سیاسی ایجاد کنند و امروز نیز باید نوجوانان و جوانان را در سنگر مسجد پرورش دهیم.
باقلاچی با اشاره به اینکه اقدام‌های پژوهشی در زمینه مهندسی فرهنگی استان در حال تدوین است، اضافه کرد: باید مساله مساجد و پرورش نیروهای انقلابی در مساجد نیز بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌های کلان استان اردبیل مد نظر قرار بگیرد.
وی افزود: امروز فعال فرهنگی و یا کانونی می‌تواند موفق عمل کند که استعدادها و موفقیت‌های خود را به سایر کانون‌ها انتقال دهد و زمینه پرورش استعدادها در سایر کانون‌ها را نیز فراهم کند.
مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی خواهران در سطح مساجد استان، تشریح کرد: مهمترین برنامه اجرایی کانون‌های مساجد این استان در سال جاری عملیاتی کردن کانون‌های تربیت‌محور با حضور نوجوانان و جوانان محله‌های کم‌برخوردار است.
مصطفی آمون، اجرای ویژه برنامه جشن طلایه‌داران شکوه ایران زمین همزمان با دهه کرامت را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان اردبیل همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) به مدت ۱۰ روز در نقاط مختلف با برپایی برنامه‌های متنوع تا سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) رقم خواهم خورد.
وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد استان اردبیل هستند، یادآور شد: همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در برنامه‌های کانون‌های مساجد ضروری است و می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند که باید مسئولان به این موضوع دقت نظر بیشتری داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • ۶۰ درصد اعتبارات شهرستان تنگستان تخصیص یافت
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان