Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@07:43:13 GMT

نخستین موزه شهاب سنگ ایران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۰۱۴۲

نخستین موزه شهاب سنگ ایران افتتاح شد

آیین گشایش نخستین موزه شهاب سنگ ایران در برج آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، این مراسم با حضور محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، یوسف منصور زاده سرپرست آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی، سید علی مفاخریان شهردار منطقه 9، علیرضا حفیظی سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی مدیران بنیاد فرهنگی هنری رودکی و جمعی از اصحاب رسانه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفی پور در این رویداد، ضمن قدردانی از سازمان میراث فرهنگی، امور موزه‌های کشور و مسئولان شهرداری گفت: امروز شاهد افتتاح موزه‌ شهاب‌سنگ هستیم که حتما برای افرادی که در این حوزه تخصصی علاقه‌مند هستند، جذابیت‌های خاص خود را دارد.

مدیرعامل بنیاد رودکی ادامه داد: برج آزادی به عنوان یک اثر ملی در سازمان میراث فرهنگی ثبت است و برنامه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری در فضاهای متنوع آن برگزار می‌شود. تمام رویدادهای این مجموعه با در نظر گرفتن استانداردهای لازم در حوزه شهرسازی، شهروندی و گردشگری، طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تلاش‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد،  باید از افرادی گله کنم که تلاش می‌کنند با انتشار برخی اخبار درباره برج آزادی بگویند «این مجموعه از بین رفته است». در حال حاضر رستورانی در مجموعه آزادی شکل گرفته که دارای مجوز لازم است؛ عکس‌هایی را از هفت ماه پیش این مجموعه منتشر کرده‌اند و گزارش‌های بدون پایه و اساس تنها موجب ایجاد شائبه و نارضایتی در جامعه می‌شود. این موضوع در رسالت ما که می‌خواهیم کارهای خوب انجام دهیم، جایی ندارد. مجموعه آزادی سال‌های زیادی است که فعالیت های فرهنگی موثر دارد و هر ساله نیز خود را تجهیز می‌کند تا میزبان خوبی برای علاقه‌مندان  باشد.

صفی‌پور همچنین به جلسه اخیر هیات امنای بنیاد رودکی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اشاره کرد و گفت: قول‌های خوبی درباره بودجه عمرانی به ما داده شده که در نظر داریم در حوزه برج آزادی و نوسازی آن مصرف کنیم.

در ادامه«محمدرضا کارگر» مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: ۱۵۰ موزه غیر دولتی که توسط اشخاص حقیقی شکل گرفته، در کشور فعالیت می کند که نشان می‌دهد میراث کشور توسط افراد حقیقی پاسداری می‌شود و اتفاق بسیار خوبی در جهت توسعه‌یافتگی کشور است.

وی ادامه داد: هدف موزه ها سوق جامعه به سمت توسعه پایدار است. جوامعی که دارای تغییرات بنیادی هستند، به توسعه پایدار دست پیدا کرده‌اند و همچنین مبنای هر تغییر آگاهی است.

وی افزود: اهمیت موزه شهاب سنگ برای این مهم است که ما را با پیدیده‌ای غیرزمینی روبه‌رو می‌کند. شهاب سنگ‌ها تنها آثار ملموسی هستند که بشر می‌تواند از جهان ناشناخته در اختیار داشته باشد.

کارگر موزه شهاب سنگ‌های ایران را مقصدی جدید برای گردشگران معرفی کرد.

همچنین« علی مفاخریان» شهردار منطقه ۹ تهران نیز گفت: شهاب سنگ‌ها توجه به پدیده‌های جهان و نگاه به گذشته است و مطالعه روی تاریخ شهاب سنگ‌ها در حوزه زمین‌شناسی و ستاره‌شناسی حائز اهمیت و بیانگر تاریخ کهکشان است.

وی ادامه داد: هزار و ۲۰۰ قطعه شهاب سنگ، گنجینه با ارزش برای کشور و جمع‌آوری آنها در نوع خود بی‌نظیر است.

وی تاکید کرد: این موزه می‌تواند برج آزادی را به کانون مرجعه محققان، دانشمندان، جغرافی‌دانان، اقلیم‌شناسان و همچنین گردشگران تبدیل کند.

حجت کمالی مجموعه‌دار شهاب سنگ نیز طی سخنانی به سختی‌ها  و شیرینی‌های این راه اشاره کرد و گفت: در طی این سال ها حدود 1500 قطعه شهاب سنگ جمع آوری شده است و من امروز نتیجه 15 سال تلاشم را در اینجا می بینم و خوشحالم که سهمی در رقم خوردن این اتفاق در تقویم علمی کشور دارم.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های دهه کرامت اوقات فراغت اصفهان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل برج آزادی افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزرات کشور، مبنی بر راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه‌ی مستقیم محصولات کشاورزی و تولیدی و همچنین پیرو جلسه‌ی مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، نخستین روستا بازار استان بنام تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان ظهر پنجشنبه در محوطه جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس واقع در بلوار امام خمینی افتتاح شد.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان در آیین افتتاحیه گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزرات کشورو سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران احداث مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی «روستا بازار» در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است که از چهار مرکز تایید شده ستاد تنظیم بازار امروز نخستین بازارچه عرضه‌ی محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی جهت خدمات‌رسانی به مردم به بهره‌برداری رسید.

عیسی برخورداری پور افزود: به همین منظور، این بازارچه ها با هدف حذف واسطه‌های غیر ضروری بین تولیدکنندگان محصولات‌کشاورزی و مصرف‌کنندگان با حمایت و پشتیبانی معاونت اقتصادی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان، شهرداری شهرستان بندرعباس و سازمان صمت در دستور کار قرار گرفت.

وی هدف از راه‌اندازی این بازارچه را عرضه‌ی محصولات کشاورزی (میوه، تره‌بار، خشکبار، محصولات لبنی و پروتئینی) با حداقل ۲۰ درصد زیر قیمت بازار عنوان و تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی با توجه به ظرفیت و توانمندی موجود جهت تجهیز و راه اندازی فازهای بعدی این بازارچه ها را در مرکز استان و سایر شهرستان ها آمادگی لازم دارد.

مهاجر معاون وزیر جهادکشاورزی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: یکی از اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی جهت ارائه محصولات کشاورزی برای شهروندان در نظر گرفته است، ایجاد بازارچه‌هایی تحت عنوان روستابازار بوده تا به صورت مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی به شهروندان ارائه شود.

علیرضا مهاجر افزود: کاهش قیمت محصولات، افزایش فراوانی کالا و محصولات کشاورزی در بازارچه‌ها و افزایش رضایتمندی مردم، تقویت اقتصادی کشاورزان، روستاییان و عشایر و حذف واسطه‌ها از مهمترین اهداف تشکیل این بازارچه‌ها در سطح استان ها باید باشد.

به گفته وی، توجه به جایگاه تولیدات کشاورزان و روستاییان، عشایر و اشتغال‌های خُرد خانگی در این بازارچه‌ها مورد تاکید است که بتوان زمینه اشتغال پایدار این قشر و همچنین رفع مشکلات اقتصادی آنها را فراهم کرد.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، اظهار کرد؛ با توجه به تأثیر مثبتی که عرضه محصولات کشاورزی به صورت مستقیم در حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و معیشت جامعه مصرف کنندگان خواهد داشت، راه اندازی بازارچه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی به عنوان یکی از کارهای راهبردی سازمان جهاد کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد و همه دستگاه‌های تابعه موظف اند نهایت همکاری را برای رفع موانع و تسهیل امور با تعاون روستایی استان داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان نیز اظهار کرد: بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح ۳۶۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال بنا شده است.

سجاد مهدیانفر تصریح کرد: این مجموعه برای ۱۸ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و در این بازارچه محصولات پروتئنی، میوه و تره بار زیر قیمت بازار و با کیفیت عرضه می‌شود.

کد خبر 6064259

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی
  • سعدآباد و تخت‌جمشید در صدر اماکن پربازدید نوروز
  • برج آزادی رکورد بازدید را شکست
  • اعلام پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران در طی نوروز امسال
  • ادامه رکوردشکنی «حافظیه»