Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عسکر زاده روز سه شنبه در حاشیه نشست شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش بهمن ابرکوه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: بیشتر این پروژه ها مربوط به زیرساخت ها و طرح های بهسازی، روشنایی، ورزشی و فضای سبز روستایی است.

این مسئول حوزه روستایی استانداری یزد ادامه داد: با هدف ماندگاری جمعیت در روستاها همچنین حدود ۳۰۰ پروژه عمران روستایی که شامل ساخت فضاهای ورزشی، سبز، طرح های هادی، روشنایی و دفع بهداشتی زباله با ۳۲۰ میلیارد ریال بودجه در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکرزاده با بیان اینکه، اشتغالزایی و کارآفرینی از جمله اولویت های دولت در روستاهاست، ادامه داد: خدمت به مردم بسیار ارزشمند و از بهترین کارهاست و نباید فرصت خدمت به بهترین قشر مردم و روستائیان را از دست داد. عسکرزاده با اشاره به اینکه با جدیت و تمام توان امور عمرانی روستاها ادامه دارد، خاطر نشان کرد: آموزش در سطوح مختلف لازم و ضروری است و دهیاران برای بازدید از روستاهای استان و نیز خارج یزد همراهی و همکاری کنند و برنامه های انجام شده در سایر روستاها را ایده کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد در حوزه گردشگری روستاها با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و دریافت تسهیلات از کمیته وام دهیاری ها، زمینه گردشگری را فراهم کنید.

معاون اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد تصریح کرد: دولت اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در روستاها همچنان در برنامه های کاری خود دارد.

استان یزد ۱۰ شهرستان، ۲۱ بخش، ۴۵ دهستان، ۳۶۱ دهیاری و ۳۹۱ شورای اسلامی روستایی دارد.

این استان برپایه سرشماری آبان ماه ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/‏‬ ۲۰۴۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عمرانی پروژه ها توسعه روستایی استانداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، «محسن زنگنه» در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: هر سال مجلس برای تأمین قیر رایگان مسیر سختی را طی می‌کند تا این مساله ابتدا در مجلس به تصویب برسد و پس از تأیید شورای نگهبان و هیأت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهت اجرا ابلاغ شود.

وی ادامه داد: اخیراً بنیاد مسکن شروطی را برای تهاتر قیر رایگان در نظر گرفته و تاکید کرده روستاها باید ۳۰،۳۵ درصد هزینه قیر را پرداخت کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با این کار عملاً روستاهای ضعیف با جمعیت زیاد و درآمد کم امکان استفاده از قیر رایگان را نخواهند داشت، چرا که حدود یک میلیارد تومان برای آنان هزینه در پی خواهد داشت.

زنگنه با بیان اینکه با این شروط بنیاد مسکن عملاً قیر رایگان به روستاهای متمول‌تر و برخوردارتر خواهد رسید، گفت: از رییس مجلس درخواست می‌کنم که به بنیاد مسکن تذکر دهد تا آیین‌نامه جدیدی را در این زمینه وضع نکند، چراکه چنین آیین‌نامه‌هایی مصوبه‌های مجلس را از ریل خارج کرده و باعث می‌شود قیر رایگان به روستاهای کمتر برخوردار نرسد.

کد خبر 6084171 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه پنج در سال ۱۴۰۲
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود
  • ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در استان بوشهر اجرا شد