Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، «بیژن نامدار زنگنه» که پس از پایان سخنان افتتاحیه جلسه را ترک کرد تا عازم تهران شود، به خبرنگاران گفت: بیانیه تمدید توافق کاهش تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای اوپک و غیر اوپک و همچنین منشور همکاری اوپک و غیراوپک مورد تایید ایران قرار گرفت.

وزرای اوپک دیروز پس از نزدیک به ۷ ساعت بحث و بررسی، با تمدید توافق کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه دیگر، تصویب متن پیش نویس منشور همکاری اوپک و غیراوپک و تمدید دبیر کلی محمد بارکیندو برای یک دوره سه ساله دیگر موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس توافق صورت گرفته کشورهای عضو اوپک توافق کاهش تولید روزانه ۸۰۰ هزار بشکه‌ای خود را تا پایان مارس ۲۰۲۰ ادامه داده و کشورهای غیر عضو اوپک هم امروز درباره ادامه تعهد کاهش روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای خود تصمیم گیری می‌کنند.

وزیر نفت ایران دیشب در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه خواسته‌های ایران در اجلاس اوپک محقق شد؛ گفت: ایران همانند نشست گذشته اوپک از توافق کاهش تولید نفت معاف ماند.

وی درباره طرح همکاری اوپک و غیر اوپک هم عنوان کرد: خوشبختانه همه إصلاحات منشور همکاری اوپک و غیراوپک انجام شد، تصمیم‌های این مجموعه الزام‌آور نیست و تعهدی برای کشورها ایجاد نمی‌کند.

زنگنه با بیان اینکه به کشورها اجازه داده شد در صورت لازم مجوزهای دولت و مراجع بالاتر را اخذ کنند، افزود: به صراحت در بیانیه پایانی نشست اوپک تاکید شد که این منشور در تصمیم‌ها و سازوکارهای عملیاتی اوپک تأثیری ندارد.

یک‌صد و هفتاد و ششمین نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه با حضور وزرای ۱۴ کشور عضو از جمله بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در مقر دائمی این سازمان در وین پایتخت اتریش گشایش یافت.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران با بیان اینکه خواسته‌های ایران در این اجلاس محقق شد گفت: ایران همانند نشست گذشته اوپک از توافق کاهش تولید نفت معاف ماند.

نشست اوپک در حالی برگزار شده است که تهدید به صفر کردن صادرات نفت ایران، تنش تجاری آمریکا و چین، افزایش تولید و صادرات نفت آمریکا، افزایش ذخیره‌سازی نفت کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD)، حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان و همچنین نشست سران گروه ۲۰ برخی از مهم‌ترین مسائل بازار نفت پس از نشست گذشته این سازمان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات