Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایستگاه تقلیل فشار (CjS) گاز مرکزی شهر دهدشت نوسازی شده و ظرفیت موجود از ۲۰ هزار مترمکعب به ۳۰ هزار مترمکعب ارتقاء داده شد. ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، گاز طبیعی نوعی سوخت فسیلی گازی شکل است و میلیون‌ها سال قبل، به‌همراه نفت خام در اثر تجزیه و فاسد شدن گیاهان و اجساد حیوانات در ته دریاها و اقیانوس‌های قدیمی به‌وجود آمد، گازطبیعی معمولاً اثرات زیان‌آور کمتری نسبت به سوخت‌های فسیلی دارد و جزء منابع تجدیدناپذیر است و در حال حاضر 24 درصد مصرف جهانی انرژی را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد که با آهنگ 2٫4 درصد در حال رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضای جهانی انرژی در 200 سال اخیر به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی به سمت سوخت‌هایی با محتوای کربن کمتر متمایل شده و طی این مدت انرژی مورد نیاز انسان از چوب به زغال‌سنگ سپس به نفت و در حال حاضر به گاز طبیعی تغییر نموده و در این راستا سهم گاز طبیعی به عنوان سوخت در حال افزایش است.

گاز طبیعی منبع انرژی تقریباًً پاکیزه، فراوان و ارزان قیمتی است که هم اکنون نیز به مقیاس وسیع برای مصارف صنعتی و خانگی به کار رفته و در طی دهه‌های آینده بهره‌برداری از آن گسترش خواهد یافت.

دولت‌ها و صاحبان صنایع امروزه به دنبال آن دسته از حامل‌های انرژی هستند که آلاینده‌های کمتری تولید می‌کنند، به همین دلیل جهان به گاز طبیعی روی آورده است. در واقع گاز طبیعی در هر واحد انرژی حدود 24 درصد نسبت به نفت خام و 42 درصد نسبت به زغال‌سنگ گازهای آلاینده کمتری تولید می‌کند و این بیان‌گر آن است که می‌توان انرژی بیشتری مصرف و در مقایسه با نفت خام و زغال‌سنگ، آلاینده‌های کمتری تولید کرد.

افزایش حجم گاز صادراتی جمهوری آذربایجانجمهوری اذربایجان هزینه تمام شده خط لوله گاز ترانس آناتولی را اعلام کردخط لوله ترانس آناتولی آماده صادرات گاز به اروپا شد

 رئیس شرکت گاز ناحیه کهگیلویه در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: در طی دوسال اخیر نزدیک به یک‌هزار کیلومتر شبکه گاز در سطح شهرستان‌های چهارگانه نشت‌یابی و رفع‌ نشت(اعم از نشت زمینی و هوایی) انجام شده و این اقدام درصد تلفات گاز خانگی را به صفر رسانده است.

سید‌مسلم اکوانیان افزود: در پروژه گاز رسانی به بخش چاروسا و دیشموک که خدمت بزرگ شرکت گاز ناحیه کهگیلویه در طی چندین سال اخیر است، در مدت 4 ماه اخیر همه شبکه آماده شده این پروژه علمک‌گذاری و نصب کنتور انجام شده است.

وی با اشاره به هماهنگی واحدهای مهندسی، اجرا و بهره‌برداری در طی پروژه گاز رسانی چاروسا و دیشموک تصریح کرد: در اجرای پروژه گاز رسانی ابتدا واحد مهندسی و اجرا عملیات شبکه‌گذاری را اجرا کرده و سپس در ادامه واحد بهره‌برداری اقدام به علمک‌گذاری و نصب کنتور می‌کند که این مهم در پروژه گاز رسانی به چاروسا و دیشموک بسیار هماهنگ و با فاصله کمتر از 10 روز انجام شده است.

اکوانیان ابراز کرد: علمک‌گذاری تمامی مشترکین بخش دیشموک انجام شده و رو به اتمام است و در آینده نزدیک نصب کنتور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در قلعه‌رئیسی، جاورده، بلویری، قلعه‌دختر، کلات و لیرکک نصب کنتور انجام شده و در حال حاضر تمامی مشترکین در این مناطق از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

رئیس شرکت‌گاز ناحیه کهگیلویه با اشاره به اقدامات انجام شده در شهر دهدشت عنوان کرد: ایستگاه تقلیل فشار (CjS) مرکزی نوسازی شده و ظرفیت موجود از 20 هزار مترمکعب به 30 هزار مترمکعب ارتقاء داده شد.

وی افزود: برای رفع افت فشار گاز در مناطق 180 دستگاه و کوی جانبازان، یک‌دستگاه TBS(ایستگاه تقلیل فشار) جدید نصب و تعمیرات اساسی تمام ایستگاه‌های تأمین گاز شهرستان به‌صورت کامل انجام شده است.

اکوانیان با اشاره به حجم بالای مشترکین گاز خانگی در شهرستان‌های چهارگانه و اهمیت وصول مطالبات تصریح کرد: در سطح شهرستان‌های چهارگانه نزدیک به 44 هزار مشترک گاز خانگی وجود دارد و باتوجه به‌ وضعیت اقتصادی کشور میزان وصول مطالبات تاکنون رضایت‌بخش بوده است البته میزان کل بدهی مشترکین خانگی با میزان بدهی کارخانه آجر دهدشت برابری می‌کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه توسعه شبکه گاز رسانی از طریق وصول مطالبات انجام می‌شود پس برای وصول مطالبات شرکت گاز هیچ‌ تعارفی با شهروندان نداریم و همه مشترکین (اعم از مشترکین خانگی و مشترکین صنعتی) به‌صورت یکسان دیده می‌شوند و ملزم به پرداخت بهای گاز مصرفی خود هستند.

اکوانیان با اشاره به حساسیت توسعه شبکه در پروژه گاز رسانی چاروسا و دیشموک گفت: در پروژه گاز رسانی به چاروسا و دیشموک باتوجه به اهمیت و حساسیت کار به‌صورت عملیاتی خط به خط مسیر شبکه را باحضور کارشناسان به صورت دقیق زیرنظر داشتم و باجدیت روند پیشرفت کار را دنبال کردم.

وی افزود: در طی دو سال اخیر تمامی حوضچه‌های شیر در سطح شهر و روستا هم‌سطح‌سازی و از طرفی دیگر به‌صورت روتین و در زمان مقرر سرویس شیرهای گاز نیز انجام شده است.

رئیس شرکت گاز ناحیه کهگیلویه با اشاره به احداث ساختمان جدید شرکت گاز شهرستان عنوان کرد: باتوجه به قدمت بالای ساختمان فعلی شرکت گاز شهرستان و ضرورت به احداث مکان جدید، ساختمان جدید در زمینی به مساحت 500 مترمربع و زیربنای یک‌هزار مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال در سال 97کلنگ‌زنی شده و این پروژه تا پایان سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: برای احداث ساختمان جدید ادارات گاز در شهرستان‌های بهمئی، لنده و چرام، مکان جدید تعیین و زمین آن نیز خریداری شده است که در سال‌های آینده عملیات اجرایی هریک از آنها انجام می‌شود.

اکوانیان خاطرنشان کرد: باتوجه به آمار بالای مشترکین گاز خانگی و صنعتی در شهرستان‌های چهارگانه و نیز حجم سنگین خدمات رسانی به آنها، تمامی خدمات انجام شده باحضور و همت همه پرسنل و همکاران در ناحیه کهگیلویه انجام شده است و در این خصوص از همه آنها سپاسگزاری می‌کنم.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور از ایستگاه های خدمات سفر ری بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی بعد از ظهر چهارشنبه به ری سفر کرد و از روند اجرای خدمت رسانی ایستگاه‌های مرکزی خدمات سفر نوروزی بازدید و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته و همچنین وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان قرار گرفت.

وزیر کشور در این بازدید از تلاش‌های نیروهای انتظامی و امدادی در مجموعه ستاد هماهنگی خدمات سفر ری تقدیر کرد.

وحیدی بیان داشت: اینکه دستگاه‌های انتظامی، خدمت رسان و امدادگر در کشور در همه حال در حال خدمت رسانی به آحاد مردم است، مایه خرسندی است.

وی افزود: طرح خدمات نوروزی هر ساله در ایام نوروز اجرایی می‌شود.

در این بازدید که باح ضور سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری و مسئولین دستگاه‌های خدمات رسان ری انجام شد، وزیر کشور از وضعیت خدمات رسانی و برنامه‌های در حال اجرای دستگاه‌ها در محل ایستگاه مرکزی ستاد هماهنگی خدمات سفر ری در محل عوارضی اتوبان تهران قم بازدید کرد.

کد خبر 6063900

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار اصفهان از سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان
  • نسخه نجات اقتصاد استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • وزیر کشور از ایستگاه های خدمات سفر ری بازدید کرد
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهرستان میبد + عکس