Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله نهایی «ستاره‌ساز» از امشب شروع می‌شود، «بیدارباش» از چهارشنبه به آی‌فیلم می‌آید و جشنواره کارآفرینی سیما هم در هفته‌های آتی راه می‌افتد. ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

شروع نبرد نهایی برای انتخاب استعداد «ستاره‌ساز»

مسابقه تلویزیونی «ستاره ساز» به مرحله نهایی و رقابت بازیکنان برای کسب عنوان "ستاره برتر" به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقه در هفته دهم خود با حضور 6 نوجوان راه یافته به مرحله آخر، سه شنبه، چهارشنبه و جمعه، 11، 12 و 14 تیرماه دیدارهای بخش نهایی را آغاز خواهد کرد. میلاد بهرامیان، مهدی پورجلالی، مرتضی سجادی، امیرحسین شهسواری، علیرضا صفری و عباس کهریزی، بازیکنان راه یافته به بخش فینال نخستین فصل از «ستاره‌ساز» هستند که در انتهای مسابقات، با رای داوران و آرای مردمی 3 برگزیده نهایی مشخص خواهند شد.

ستاره‌های برتر دور نخست این مسابقه، به ترتیب 100 میلیون، 40 میلیون و 20 میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد. قسمت چهل و پنجم از این برنامه امشب از ساعت 22:20 به روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت. مسابقه استعدادیابی «ستاره‌ساز» به کارگردانی نیما بانکی، تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و اجرای محمدرضا احمدی با موضوع کشف استعداد‌های فوتبال، به شناسایی ستاره‌های آینده ایران در سراسر کشور می‌پردازد.

گفتنی است، فیروز کریمی، خداداد عزیزی، ادموند بزیک و مجتبی جباری داوران فصل نخست این مسابقه استعدادیابی هستند. فصل دوم «ستاره ساز» بزودی تولید خود را آغاز خواهد کرد.

تولید برنامه‌های مشترک معاونت استان‌های رسانه ملی با ناجا

در نشست دکتر دارابی با معاون اجتماعی نیروی انتظامی، بر گسترش تعاملات فی مابین و تولید برنامه‌های مشترک معاونت امور استان‌های رسانه ملی با ناجا تاکید شد. علی دارابی در نشستی مشترک با سردار احمد نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی، به بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای تعامل بیشتر بین مراکز استانی و ناجا پرداختند.

در ابتدای این نشست، علی دارابی با اشاره به ظرفیت گسترده شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استان‌ها که به تولید برنامه با تکیه بر فرهنگ بومی و اقلیمی می‌پردازند اظهار کرد: پتانسیلی که در مراکز رسانه ملی وجود دارد می‌تواند در خدمت تامین امنیت و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی هم قرار بگیرد.

وی افزود: همکاری مشترک شبکه‌های استانی با نیروی انتظامی از دیرباز وجود داشته البته لازم است راهکارهایی برای توسعه این تعاملات مورد بررسی قرار بگیرند.

سردار احمد نوریان معاون اجتماعی ناجا هم در این نشست ضمن تشکر از سازمان صدا و سیما به ویژه معاونت امور استان‌ها و مراکز رادیویی و تلویزیونی به دلیل تعامل گسترده با نیروی انتظامی در تولید برنامه‌های مناسبتی و با موضوعات مختلف خاظرنشان کرد: لازم است این همکاری‌ها توسعه یابند و در عین حال شاهد تولیدات مشترک بیشتری میان شبکه‌های استانی و نیروی انتظامی باشیم.

تابستانی‌های شبکه پنج؛ از «شب فیروزه‌ای» تا مستند پلیس‌راهور

مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما، با اشاره به ویژه برنامه‌های تابستان این شبکه گفت: برنامه «ویراژ» (نام موقت این برنامه) از نیمه دوم تابستان روانه آنتن شبکه پنج سیما می‌شود. سیدمرتضی عمادی مدیر گروه تهران و شهروندی با حضور در برنامه «سیمای خانواده» شبکه یک با تشریح ماموریت‌های این شبکه در ایام تابستان افزود: این شبکه ماموریت غنی‌سازی اوقات فراغت، مراقبت‌های ایمنی در سفر به همراه مطالبه‌گری از مسئولان در حوزه گردشگری و ...  را بر  عهده دارد. این شبکه علاوه بر ویژه برنامه‌های تابستانی، برنامه های معمول خود را معطوف به این ماموریت طراحی کرده است.

وی ادامه داد: برنامه «ویراژ »(نام موقت این برنامه) از نیمه دوم تابستان روانه آنتن شبکه پنج سیما می‌شود. این مستند گزارشی با محوریت ایمنی سفر شهروندان در ایام تابستان با همکاری پلیس راهور خواهد بود.

«شب‌های فیروزه‌ای» سفیر تابستان

مدیر گروه تهران و شهروندی در توضیح محتوا برنامه های تابستانی شبکه پنج تاکید کرد: برنامه «شب فیروزه‌ای» با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری، اقتصادی، جاذبه‌های طبیعی، پیشرفت‌های علمی و... با همکاری سیمای استان‌ها بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. این جنگ شبانه شبکه پنج از ابتدای تابستان هر شب ساعت 21:30 روانه شده است و تکرار آن روز بعد ساعت 13:30 خواهد بود.

«یه روز تازه» در تابستان

روزنامه تصویری شبکه پنج سیما با عنوان «یه روز تازه» به تهیه‌کنندگی امیرحسین خرمشاهی با آیتم‌های متنوع و مختلف در حوزه گردشگری، محیط زیست، تئاتر و سینما، شهر و معماری، دانش و فناوری، ادبیات با تحلیل نقد کتاب، بوم‌گردی، خانه دوست، ارتباط تلفنی زنده و گفتگوی با مسئولان پیرامون موضوعات روز جامعه، تاریخ، صفحه شما، پا توی کفش اخبار و... هر روز صبح ساعت 6:30 تا 8 روی آنتن می‌رود.

عمادی در ادامه این گفتگو با اشاره به برنامه «تهرانگرد» اضافه کرد: «تهرانگرد» کاری از گروه تهران و شهروندی با رویکرد تهرانگردی و تهران شناسی به موضوع گردشگری در شهر تهران و اطلاع رسانی از مراکز دیدنی و جاذبه طبیعی کلانشهر تهران خواهد بود. سجاد مشحون تهیه‌کنندگی این برنامه را برعهده دارد و هر هفته پنج شنبه ساعت 20 پخش می‌شود.

برنامه قدیمی «در شهر» نیز که به رویدادها و اتفاقات کلانشهر تهران می‌پردازد. در دو نوبت زمانی 18:30 و 22:40 پخش می‌شود و در تابستان هر هفته یک بار به آموزش و اطلاع رسانی سفر می‌پردازد.

«نسیم حیات» به زودی روی آنتن

این برنامه با محوریت چالش‌های حال حاضر محیط‌ زیست، با قالبی جذاب و جدید به بررسی مهم‌ترین مشکلات این حوزه می‌پردازد. در «نسیم حیات» مخاطبان شاهد بخش‌های مختلفی همچون مستند کوتاه پیرامون موضوع برنامه با سفر به مناطق مختلف ایران، دست طبیعت (ارائه اخبار روز محیط‌زیست در ایران و جهان در قالبی جدید و طنز)، گزارش مردمی (دریافت نظرات و میزان اطلاعات مردم درباره چالش موضوع برنامه)، مفاهیم (تعریف یکی از مفاهیم محیط‌زیست توسط کارشناسان این حوزه) و مناظره (مباحثه مسئولان مرتبط با موضوع برنامه با کارشناس نسیم حیات پیرامون چالش) خواهند بود.

مسابقه «برخط شو» نیز که پیش از این در پخش شبکه تولید می‌شد، از ابتدای تابستان با رویکردی متنوع‌تر در گروه تهران و شهروند تولید و مخاطب آن، نسل نوجوان و جوانان را شامل می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی محسن سال‌افزون روز‌های شنبه تا چهارشنبه ساعت 14:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

فیلمنامه و سریال| نوید محمودی: چرا «پدر سالار» در ذهن‌ها مانده؟/ تلویزیون ناگزیر به سریال هر شبی استساخت سریال دینی نیازِ امروز تلویزیونشبکه انگلیسی‌زبان صداوسیما، 12 ساله شدمردم از صداوسیما می‌خواهند چرا درباره ناکارآمدی دولت صحبت نمی‌کند؟/ پاسخ صداوسیما به ادعای امروز دولتمعاون برون‌مرزی صداوسیما: پرس‌تی‌وی وارد حوزه استحفاظی رسانه‌های غول‌پیکر دنیا شده است/ یک روزی که پیام برون‌مرزی عقب بیفتد، خسارت می‌بینیم

دلایل عدم مذاکره با غرب بحث امشب «جهان‌آرا»

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» با موضوع «چرا مذاکره نمی‌کنیم و چرا جنگ نمی شود؟» و با حضور علی باقری، سه‌شنبه شب روی آنتن شبکه افق می‌رود.

سری جدید برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شنبه تا چهارشنبه و با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز ایران و جهان، به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود.

در قسمتی دیگر از این برنامه که امشب(یازدهم تیرماه) روی آنتن می‌رود، علی باقری عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان مهمان «جهان آرا» می‌شود.

موضوع این برنامه، پاسخ به دو پرسش است، یعنی چرا مذاکره نخواهیم کرد و چرا جنگ نمی‌شود؟ مباحثی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده و به عنوان سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی اجرایی می‌شوند.

جهان آرا، ساعت 22 به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت‌های 17:30 و 13:00 روی آنتن می‌رود.

مجموعه «روشنا» روی آنتن شبکه دو

با هدف آموزش، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از جرایم مبتلابه جامعه؛ مجموعه «روشنا» سه‌شنبه‌ها ساعت 21 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. مجموعه «روشنا» یکی از تازه‌های شبکه دو سیماست که با هدف آموزش، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از جرایم مختلف تهیه شده است. در این برنامه با پخش مستند جلسه‌های دادگاه‌ پرونده‌های قضایی از ابعاد مختلفی بررسی می‌شوند.

پرونده‌های تشکیل شده در حوزه های: لیزینگ خودرو، دفاتر مهاجرتی غیرواقعی، چک، سفته و جرایم مالی، خرید و فروش‌‌های اینترنتی، اتباع بیگانه، کارچاق‌کنی، فروش مال غیر، عدم پرداخت نفقه و ... از جمله جرایمی هستند که در این مستند ترکیبی مورد تعمیق قرار گرفته‌اند.

بخش‌های مختلف «روشنا» عبارتند از: گزارش مردمی با اجرای اقبال واحدی، بررسی یک پرونده واقعی توسط قاضی و کارشناسان مربوطه، گزارش جلسات دادگاه با حضور متهم، مالباخته، وکیل و قاضی پرونده، مصاحبه با متهم درباره شکل‌گیری و چگونگی عمل مجرمانه، مسابقه پیامکی، پخش انیمیشن‌هایی با حضور دو کاراکتر با نام‌های «کامی و فری» با رویکرد فرهنگ‌سازی و آموزش اقشار مختلف جامعه در باب جرایم گوناگون و ...

«روشنا» کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی با مشارکت معاونت فرهنگی قوه قضاییه، به تهیه‌کنندگی محمد تاجیک و کارگردانی علیرضا محمدبیگی که سه‌شنبه‌ها ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

سریال «برادر» آذری می‌شود

دوبلورهای آذری به جای بازیگران سریال پرطرفدار »برادر» حرف می‌زنند تا مجموعه تلویزیونی «برادر» به کارگردانی جواد افشار برای پخش از کانال آذری شبکه سحر آماده شود. در خلاصه داستان این سریال آمده است: حاج کاظم پهلوان مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران است که با تاکید برحمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج فعالیت می‌کند. او به همراه پسرش مسعود و دخترش مریم که یک روزنامه‌نگار پر جنب و جوش است برضد واردات قاچاق برنج های تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می‌کند. این اقدام باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان این تجارت با وی شده است. دشمنان با اغفال ناصر پسر دیگر او، وارد تجارت سالم حاج کاظم شده و ...

«برادر» در 29 قسمت 45 دقیقه‌ای توسط نادر حمیدی شفیق در استودیو شفیق تبریز به آذری در حال دوبله است و به زودی برای پخش از کانال آذری شبکه سحر در جدول پخش قرار می‌گیرد.

بازیگران این مجموعه تلویزیونی عبارتند از: حسین یاری، حسن پورشیرازی، پوریا پور سرخ، گلاره عباسی، کاظم بلوچی، سهیلا رضوی، سوگل طهماسبی، کاوه خداشناس، رضا توکلی، مجید واشقانی، سید مهرداد ضیایی، محمدهادی قمیشی، نسرین نکیسا، مژگان بیات، فرشید صمدی پور و ....

پخش مستند «مکرانی موز» از شبکه یک

این مستند با نگاهی جهادی و رویکردی  به شعار "اقتصاد مقاومتی"  به معرفی ظرفیت استان سیستان و بلوچستان در بخش  کشاورزی اختصاص دارد. این مستند که "مکرانی موز" نام دارد و ساعت 13:26  پخش می‌شود، نشان می‌دهد سواحل مَکُّران (محدوده چابهار وکنارک) علاوه بر ظرفیت دریا، تجارت و ترانزیت کالا، در بخش کشاورزی نیز توانمندی زیادی دارد. در این مستند بیان می‌شود  در بیش از سه هزار و 800 هکتار موزستان این منطقه دست کم  18 هزار نفر مشغول بکار هستند.

شهرستانهای چابهار و کنارک در حدود 600 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای عمان واقع شده و از ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف اقتصادی برخوردارند.

مستندی برای «مسافران ابدی پرواز655» در شبکه چهار

«مسافران ابدی پرواز655» عنوان این مستند است که روز چهارشنبه دوازدهم تیرماه ساعت 17:15 روی آنتن می‌رود. در این مستند که تهیه‌کنندگی آن را رضا قاسمی‌برعهده دارد، با استفاده از تصاویر آرشیوی و گفتگوهایی که در آن زمان در خصوص این جنایت صورت گرفته است، به شرح واقعه حادثه سقوط پرواز 655 می‌پردازد.

در دوازدهم تیرماه 1367، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد. این هواپیما با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر قرار گرفت. ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه‌های جنگ بود.

این هواپیما حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آن‌ها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.

«مسافران ابدی پرواز655» محصول گروه سیاسی شبکه چهار سیما است که به واکاوی این جنایت فراموش نشدنی آمریکا می‌پردازد.

همراه با آی‌فیلم «بیدار باش»

مجموعه تلویزیونی «بیدار باش» که در قالب طنز جنگی ساخته شده، از چهارشنبه 12 تیر، به‌صورت روزانه برای مخاطبان این شبکه در سراسر کشور پخش می‌شود.. سریال «بیدار باش» که در 14 قسمت تولید شده است، ماجرای هنرمندانی را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند با تشکیل یک گروه تئاتری، به مناطق جنگی بروند و برای رزمندگان برنامه‌ اجرا کنند. این سریال به‌کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و با ایفای نقش بازیگرانی چون اکبر عبدی، رضا ناجی، مجید صالحی، امیر نوری، امیررضا دلاوری، عارف لرستانی، هادی کاظمی، رابعه اسکویی، خاطره حاتمی و... ساخته شده است. سریال طنز «بیدار باش» هر روز ساعت 18 پخش و در ساعت‌های 2 و 10 هر روز بازپخش می‌شود.

جشنواره کارآفرینی سیما راه می‌افتد

سیدامیر سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما و دبیر ستاد رسانه‌ای رونق تولید در حاشیه نشست شورای معاونان سازمان صداوسیما با اعلام اینکه گزارش عملکرد این ستاد بنا به دستور رئیس رسانه ملی هر هفته در شورای معاونان ارائه می‌شود گفت: گزارش این هفته در سه بخش بود که در بخش اول گزارش پخش کلیپ‌های دو دقیقه‌ای انگیزشی با عنوان «از کجاشروع کنم» برای رونق تولید ارائه شد؛ این کلیپ‌ها علاوه بر اگیزه بخشی به کارآفرینان بالقوه، راهکارها و مسیر کارآفرینی را تبیین می‌کند. بخش دوم گزارش در خصوص پخش کلیپ‌های دو دقیقه‌ای در زمینه تجربه کشورهای موفق در زمینه تولید بود که تا کنون با عناوین«دولت و تولید»، «تجربه چین» و «معجزه شفافیت» و...روی آنتن رفته است.

بخش سوم این گزارش نیز بنا به گفته سیاح ، به آغاز عملیات رسانه‌ای ستاد رونق تولید اختصاص داشت.

مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک با بیان اینکه عملیات رسانه ای ستاد رونق تولید به منظور هماهنگ کردن ظرفیت‌های رسانه ملی برای پرداختن به مشکلات اصلی تولید کشور و رفع آنها به انجام می‌رسد گفت: اولین عملیات این ستاد درزمینه مجوزهای کسب و کار بود که از بیست و پنجم خردادماه آغاز شد و برنامه‌های ترکیبی  رادیو و تلویزیون و همچنین گزارش‌های خبری  به این موضوع متمایل شدند.

 سیاح با بیان دستاوردهای این عملیات گفت: در هشتمین روز از این عملیات رئیس جمهور در خصوص رفع موانع ارائه مجوز کسب و کار دستور صادر کرد و رئیس دستگاه قضا نیز در نهمین روز از عملیات دستورات لازم را ارائه داد و  وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز سامانه ملی مجوزها را که 5سال در انتظار راه اندازی بود افتتاح کرد.

دبیر ستاد رونق تولید همچنین با ارائه  گزارشی از ارتباطات ستاد رسانه‌ای رونق تولید با دیگر دستگاه‌ها گفت: وزارت جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌هایی است که ستاد ارتباطات خوبی با ان برقرار کرده تا در سال زراعی پیش‌رو متوسط عملکرد کشاورزی در کشور رشد و با قابلیت‌های موجود از مرز خودکفایی عبور کند.

 برقرای ارتباط با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنایع از دیگر بخش‌هایی بود که سیاح در گزارشش به آن اشاره کرد و گفت: ستاد رونق تولید رسانه ملی به طور غیر رسمی عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنایع شده تا مشکلاتی که مردم کارآفرین با رسانه ملی مطرح می‌کنند را تا رفع آن‌ها پیگیری کند.

مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک همچنین در خصوص فعالیت‌های این ستاد در فضای مجازی اعلام کرد: معاونت فضای مجازی رسانه ملی، انتشار کلیپ‌های تولید شده در زمینه انگیزه بخشی (از کجا شروع کنم) و تجربه کشورهای موفق را عهده دار شده است.

سیاح  از پخش برنامه‌های ستاد پیگیری مشکلات تولید از دو هفته دیگر نیز خبر داد و گفت: این برنامه ، مطالبات فعالان اقتصادی را احصا و پردازش  می‌کند و سپس با پیگیری از دستگاه‌های اجرایی مشکلاتی که مرتفع می‌شوند را در برنامه اعلام می‌کند که این اقدام می‌تواند عزم دستگاه‌ها را برای رفع موانع تولید جزم کند.

وی افزود: ستاد رسانه‌ای رونق تولید، اگر دستگاهی در خصوص رفع این مشکلات کوتاهی کند می‌کوشد از راهکارهای رسانه‌ای برای اعاده حقوق تولید کننده از دستگاه ذیربط  استفاده کند.

مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک هچنین از همراه شدن برنامه‌های روتین این گروه با رویکردهای ستاد رسانه‌ای رونق تولید در سال 98 خبر داد و اعلام کرد: به زودی جشنواره کارآفرینی برنامه «حرف حساب» که در سال 98 آغاز شده است با عنوان «جشنواره کارآفرینی سیما» وسعت بیشتری می‌یابد  و به کسانی که در کشور تصمیم به راه اندازی کسب و کار جدید دارند و با مشکل نبودن سرمایه گذار، شریک و مشتری مواجه‌اند کمک می‌کند تا هم سرمایه گذار هم شریک و هم مشتری پیدا کنند.

سیاح این راهم اضافه کرد که این کارآفرینان بعد از راه اندازی کسب و کارشان به این ترتیب، ملزم می‌شوند با عضویت در سایت «میدون» در صفحه‌های مجازی مختص به خود به طور مداوم با مشتریان در تعامل باشند و گزارشی از فعالیت‌هایشان ارائه کنند. این جشنواره همچنین برای حفظ حقوق مشتریان اطلاعات و توصیه‌هایی  در این زمینه  و مقدمات حقوقی ارائه می‌دهد تا ضرر و زیانی متوجه مشتریان نشود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی تلویزیون شبکه مستند آی فیلم شبکه افق شبکه پنج سیما شبکه سه شبکه دو شبکه یک شبکه چهار

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون شبکه مستند آی فیلم شبکه افق شبکه پنج سیما شبکه سه شبکه دو شبکه یک شبکه چهار رسانه ملی تلویزیون شبکه مستند آی فیلم شبکه افق شبکه پنج سیما شبکه سه شبکه دو شبکه یک شبکه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور

آفتاب‌‌نیوز :

رضا رشیدپور پس از اینکه اوخر سال گذشته از حضور در تلویزیون انصراف داد، این روز‌ها سر از برنامه جدیدی درآورده؛ برنامه‌ای که به گفته خود این مجری گفت‌وگوهایش در سطح بین‌المللی است و قرار است احتمالا از یکی از پلتفرم‌های داخلی هم منتشر شود. برنامه‌ای که به گفته‌ی خودش برای دریافت مجوز آن با ۱۲ مدیر فرهنگی در ساترا مواجه شده است. با وجود اینکه این مجری اعلام کرده بود برنامه‌اش نوروز منتشر می‌شود، این اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسد رشیدپور در مذاکره با پلتفرم‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

برنامه «ساعت صفر» ۵۲ قسمت است که به صورت هفتگی و یک ساله قرار است پخش شود و فعلا توافق اولیه برای ۲۶ قسمت است. غلبه اصلی برنامه گفتگو است. این برنامه قرار است که ۲۶ قسمت ضبط و پخش شود و اگر همه شرایط فراهم باشد ۲۶ قسمت بعدی هم ساخته و پخش خواهد شد. به گفته‌ی این مجری غیر از مهمانانی از ایران و ترکیه که به آن پیشتر اشاره کرده و تصاویری هم منتشر شده بود، با چهره‌های مختلفی از جغرافیا‌های مختلف، مهمانان آمریکایی، آلمانی و ... دیدار خواهد داشت.

«ساعت صفر» و فضایی متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای»

پیشتر توضیحات مختصری درباره برنامه «ساعت صفر» منتشر شد، اما این مجری در توضیحاتی بیشتر در گفت‌وگویی با مجله ساترا (کُد) اعلام کرده است: ««ساعت صفر» یک برنامه گفتگو محور با فضای متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای» است. موضوع همان است، یعنی گفتگو، اما نوع گفتگو و نتایج آن با «دید در شب» متفاوت خواهد بود. نگاه این برنامه به حوزه بین‌الملل اختصاص دارد و اولین بار است که ما در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی قصد داریم مهمان‌هایی غیر از جغرافیای ایران داشته باشیم. تعدادی از گفتگو‌ها ضبط شده‌اند و تعدادی در حال ضبط شدن هستند و البته مهمانان ایرانی هم خواهیم داشت که مثل سابق از بین چهره‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری خواهند بود. تقریبا روال برنامه روز پخش خواهد بود، یعنی به این صورت نیست که تولید تمام شود و بعد از آن ما پخش را آغاز کنیم، به موازات این‌که برنامه از یکی از پلتفرم‌ها پخش می‌شود، ما تولید را هم با توجه به مختصات روز ادامه خواهیم داد و امیدوارم بتوانیم به آن اهدافی در ذهنمان است در عمل هم دست پیدا کنیم.»

ساده‌ترین نوع و سخت‌ترین نوع برنامه‌سازی گفتگو است

این مجری درباره‌ی اینکه آیا قرار است در برنامه «ساعت صفر» مهمانان داخلی هم داشته باشد؟ گفته است: «ساده‌ترین نوع برنامه‌سازی گفتگو و سخت‌ترین نوع آن هم گفتگو است. به همین دلیل آن قدر با چهره‌های داخل ایران گفتگو شده است که احساس می‌کنم بیننده از تماشای سلبریتی‌ها در برنامه‌های گفتگو محور خیلی خسته شده است و سعی می‌کند دیگر این برنامه‌ها را تماشا نکند. انتخاب مهمان از بین ایرانی‌ها بسیار سخت است، اما قول می‌دهم آن‌هایی که از بین چهره‌های ایرانی جلو دوربین می‌آیند خیلی متفاوت باشند و ویژگی خاصی داشته باشند که جذابیت برای گفتگو را حتما ایجاد کنند، اما مسلما سراغ سلبریتی‌های سینما و ... خیلی کمتر خواهیم رفت.»

رشیدپور که پیشتر برای دریافت مجوز برنامه «ساعت صفر» در ساترا حضور پیدا کرده بود، با ۱۲ مدیر فرهنگی مواجه شده که درباه‌ی آن اینچنین توضیح داده:

«ابتدا که وارد جلسه شدم فکر می‌کنم با حدود ۱۲ نفر از مدیران فرهنگی سرشناس کشور مواجه شدم. با بسیاری از آن‌ها در شبکه‌های تلویزیون سابقه همکاری داشتم. در تلویزیون نهایتا ما با یک مدیر گروه طرف بودیم، اما اینجا برایم فضای جالبی بود. وزنه و پتانسیل مدیریتی خیلی سنگین دور میز بودند و من هم تلاش کردم در حد سوادم به سوالاتی که می‌پرسند جواب دهم فضای جلسه بسیار بسیار مثبت بود. سوالاتی که دوستان داشتند بیشتر در حوزه تبیین شرایط گفتگو بود. لطف داشتند و از من تشکر کردند بابت این‌که در گفتگو یک قدم فراتر رفته‌ایم و کار را بین‌المللی می‌کنیم و قصد داریم نگاه آدم‌های محبوب خارج از ایران به ایران را منتشر کنیم.

او ادامه تولید برنامه «ساعت صفر» را منوط به همراهی ساترا و پلتفرم دانسته و با در نظر گرفتن همه مسائل اعلام کرده است که حداقل با ۵۰ نفر از افرادی که در یک فهرست ۱۵۰ نفره تهیه کرده، گفتگو می‌کند.

او درباره‌ی ساترا گفته است که تاکنون تحقیقا نظر همه اعضای شورای صدور مجوز تولید ساترا مثبت بوده است؛ به‌ویژه از بخش بین‌الملل که بسیار استقبال کرده‌اند.

رشیدپور درباه‌ی اینکه چرا برای پخش برنامه «ساعت صفر» سراغ شبکه نمایش خانگی آمده اینچنین می‌گوید: «ماجرای من به دقتی که شما می‌گویید نیست که من شبکه نمایش خانگی را انتخاب کرده باشم؛ بیشتر فکر می‌کنم شبکه نمایش خانگی من را انتخاب کرده است تا من آن را. حتما ترجیح می‌دهم برنامه‌ها در بیگ‌مدیا‌هایی که وسعت و گستردگی پخش دارند، نمایش داده شوند. طبیعتا برنامه‌های این‌چنینی باید در تلویزیون ساخته شوند. وظیفه تلویزیون است که در مورد فرهنگ، گردشگری و جاذبه‌های ایران برنامه بسازد نه بخش خصوصی و شبکه نمایش خانگی. بار‌ها این را گفته‌ام. زمانی که در تلویزیون هم برنامه داشتم توصیه می‌کردم برنامه‌ها را به این سمت ببریم. مسابقه بسازیم که چه؟ شاید حداقل ایده‌آل‌هایی که از کار فرهنگی در ذهن من وجود دارد در یک مسابقه محقق نمی‌شد. بحث «حالا خورشید» چیزی دیگری بود، اما واقعا دوست نداشتم که در یک برنامه سرگرم‌کننده حضور داشته باشم. به شدت به کاری که الان در حال تولید آن هستم علاقه‌مندم و برای انتشار آن هم راه دیگری جز شبکه نمایش خانگی ندارم.»

رشیدپور درباره‌ی فعالیت شبکه نمایش خانگی در ایران را در مقایسه با سایر کشور‌ها نیز اینچنین گفته است: «ناباورانه باید بگویم ما در حوزه تولید وی‌اودی بسیار با کیفیت‌تر، استانداردتر و قابل قبول‌تر از همه کشور‌های منطقه هستیم. به همین منظور چندی پیش در جلسه‌ای پیشنهاد دادم محصولات‌تان در حوزه وی‌اودی را در سطح منطقه بفروشید یا در کشور‌های دیگر نمایشگاه‌های مدیا برگزار و محصولات پلتفرم‌های ایرانی را ارائه کنید. در کشور‌های حوزه عرب‌زبان به شدت نیاز به تولید محتوا وجود دارد و تولید محتوای خودشان اصلا استاندارد نیست. حتی در تلویزیون‌های بزرگشان هم محتوای استاندارد کم دارند. البته ترکیه در این حوزه قوی است، اما حتی در این کشور هم می‌توانیم به خوبی برای محصولات ایرانی بازاریابی کنیم، زیرا بدون اغراق نه تنها ایران در حوزه برنامه‌سازی و تولید محتوا با ترکیه برابری می‌کند که حتی در خیلی از المان‌ها ما جلوتر از سایر کشور‌های منطقه هستیم.»

ماجرای انصراف از تلویزیون

رضا رشیدپور نخستین فعالیت‌های خود را با گزارشگری و اجرا در اوایل دهه ۷۰ آغاز کرد و از اواسط دهه هشتاد با اجرای برنامه‌هایی همچون «شب شیشه‌ای»، «عبور شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» به اوج شهرت رسید. رشیدپور در سال ۱۳۸۵ با اجرای برنامه گفتگو محور «شب شیشه‌ای» در شبکه تهران، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. در ادامه همین برنامه وی برنامه مشابهی با عنوان «عبور شیشه‌ای» را به اجرا درآورد تا این‌که از ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ برنامه دیگری تحت عنوان «مثلث شیشه‌ای» را از شبکه تهران آغاز کرد. این برنامه‌های چالشی، به سرعت رضا رشیدپور را به شهرت رساندند.

رشیدپور در همین سال وارد سینما شد و بعد از یک دوری پنج ساله از تلویزیون، دوباره در سال ۱۳۹۲ با کارگردانی برنامه طنز «عینک آفتابی» در شبکه نسیم، دوباره به صداوسیما بازگشت. از اوایل اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ رشیدپور مجددا به صورت رسمی وارد صداوسیما شد و اجرای برنامه «حالا خورشید» از شبکه سوم سیما را آغاز کرد که این برنامه نیز در اواخر سال ۱۳۹۷ به پایان رسید. در اسفندماه ۱۳۹۷ رضا رشیدپور در کنار احسان علیخانی، محمد دلاوری و رامبد جوان به عنوان مجریان برتر جام جم برگزیده شدند.

رضا رشیدپور قرار بود پس از مدت‌ها دوری از قاب تلویزیون با اجرای یک مسابقه به آنتن صداوسیما بازگردد، اما به دنبال حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون بازگشت او و محمدرضا گلزار به تلویزیون و انتقاد و خط و نشان کشیدن برخی مجریان فعال روی آنتن، رشیدپور با انتشار ویدئویی از اجرای این مسابقه انصراف داد. در پی این اتفاق، خط و نشان‌ها تمام شد، اما برنامه‌های گلزار و رشیدپور هم پخش نشدند. هرچند پس از مدتی محمدرضا گلزار با «پانتولیگ» به تلویزیون بازگشت، ولی از بازگشت رشیدپور همچنان خبری نبود.

این مجری باسابقه تلویزیون که اجرای برنامه‌های گفت‌وگومحور قابل توجهی همچون «شب شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» را در ساختار هاردتاک برای تلویزیون برعهده داشت، پیش از انصراف از اجرای برنامه در تلویزیون، قرار بود اجرای سری جدید مسابقه «سیم آخر» در شبکه سه سیما را بر عهده بگیرد؛ یک مسابقه اطلاعات عمومی که پخش خود را از سال ۹۹ آغاز کرد و پس از سه فصل، در اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • «زندگی پس از زندگی» و «محفل» در صدر پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ vod ها نرخ برنامه‌سازی را افزایش داده‌اند
  • قدردانی مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • خبر‌های رسانه بیست و هشتم فروردین