Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@01:29:44 GMT

انتقاد رییس مجلس افغانستان از آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۲۱۸۴

انتقاد رییس مجلس افغانستان از آمریکا

رییس مجلس سنای افغانستان تصریح کرد: آمریکا در مذاکره با طالبان منافع خود را دنبال می‌کند؛ لذا دولت افغانستان باید ابتکار عمل را به دست گیرد.

به گزارش صدای ایران از جمهور، مجلس سنای افغانستان بار دیگر تاکید کرد که آمریکا در مذاکره با طالبان اهداف و منافع اطلاعاتی خود را دنبال می‌کند؛ ولی مقامات حکومت و سیاسیون افغانستان باید ابتکار عمل را در دست گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فضل‌هادی مسلم‌یار» رییس مجلس سنای افغانستان در نشست امروز سه‌شنبه در خصوص مذاکرات جاری میان نمایندگانی از آمریکا و طالبان در شهر دوحه قطر گفت: امریکا در مذاکرات پشت پرده قطر اهداف اطلاعاتی خود را دنبال می‌کند و به همین خاطر هیچ گونه جزئیاتی از این مذاکرات را با حکومت و مردم افغانستان در جریان نمی گذارد.

رییس مجلس سنای افغانستان در ادامه افزود که سیاست مداران افغانستان باید با دولت همکاری کرده و در مقابل سرنوشت مردم کشور خود با ابتکار عمل و حساسیت بیشتری عمل کنند.

به گفته وی، اگر امریکا واقعاً مذاکرات قطر را به دلیل تامین صلح در افغانستان آغاز کرده است، باید روند این مذاکرات را پس از حمله دیروز کابل، حداقل برای یک روز متوقف می‌کرد.

این درحالیست که هفتمین دوره مذاکرات امریکا و طالبان که از شنبه هفته جاری در قطر آغاز شده بود، تا کنون ادامه داشته و گفته می‌شود که دو طرف به توافقاتی نیز دست یافته‌اند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: افغانستان امریکا مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه

وزارت خارجه طالبان از تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه از سوی شورای امنیت سازمان ملل استقبال کرد.

این وزارت از شورای امنیت خواست هر چه سریع‌تر این آتش‌بس را تضمین کند تا از فاجعه جاری در آنجا جلوگیری شود.

این وزارت همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای تاثیرگذار خواست تا در کنار قطعنامه‌ها، گام‌های عملی برای جلوگیری از نسل کشی فلسطینی‌ها بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • داعش سرکوب شده است