Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرالله رخشانی مهر عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از طرحهای عمرانی آموزش وپرورش شهرستان سبزوار در گفت و گو به خبرنگاران افزود: با برنامه ریزی هایی که برای امسال انجام شده و اعتبارات ویژه سازمان نوسازی مدارس تکمیل طرحهای نیمه تمام سرعت می گیرد.

وی ادامه داد: در سال جاری دو هزار و ۴۱۵ طرح و ۱۲ هزار و ۵۳ کلاس درس با زیر بنای یک میلیون و ۸۸۹ هزار متر مربع با اعتباری حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد در دست اجرا و ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: طی سال گذشته دو هزار و ۴۰ طرح آموزشی با مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال احداث و به بهره برداری رسیده است.

رخشانی مهر با بیان اینکه طرح های نیمه تمام ماهیت ورزشی، پرورشی و آموزشی دارند افزود: در درون طرح های آموزشی، پروژه های ورزشی و پرورشی گنجانده شده است.

وی ادامه داد: میانگین سرانه فضاهای فیزیکی به ازای هر دانش آموز در کشور ۵.۲ مترمربع است که میانگین سرانه ۱۱ استان کشور از این میانگین پایین‌تر است که از سال گذشته برنامه ریزی ویژه ای برای افزایش این سرانه آغاز شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در میانگین ۵.۲ مترمربع فضای فیزیکی حدود ۳۰ درصد فضاها فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی است که عزم دولت بهسازی و نوسازی این فضاهاست.

*استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس نیازمند اعتبار است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیشتر روستاهای شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب طی دو سال گذشته از نعمت گاز بهره مند شدند که برخی از مدارس این روستاها به دستگاه بخاری گازی استاندارد مجهز نیستند.

رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به طرح گازرسانی به مدارس روستایی این شهرستانها افزود: ۲۰۰ مدرسه در دستور کار حذف بخاری‌های نفتی قرار گرفته که اجرای این طرح به بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در این سفر مقرر شد آسفالت ۳۰ مدرسه این شهرستانها در دستور کار قرار گیرد و عملیات اجرایی ۹ سالن ورزشی نیمه تمام شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن از محل اعتبارات ملی و استانی تکمیل شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • تکمیل طرح پمپاژ دایجوند با تزریق ۷۰ میلیارد ریال اعتبار
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری