Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین زاده در خصوص شایعه واگذاری نمایشگاه بین المللی تهران گفت: نمایشگاه تهران یک برند بین المللی است و قابل حذف شدن نیست.

حسین زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ايران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص شایعه واگذاری نمایشگاه بین المللی تهران گفت: برخی افراد چشم طمع به این زمین داشته‌ اند و در برهه‌های زمانی مختلف می‌خواستند زمین نمایشگاه را به بهانه‌های گوناگون مصادره کنند که یکی از دلایل مترو نکشیدن به نمایشگاه همین بود؛ می‌خواستند وانمود کنند نمایشگاه باعث و بانی ایجاد ترافیک در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در ادامه از آمادگی برای پرداخت هزینه تاسیس ایستگاه مترو به شهرداری خبر داد.

حسین زاده با انتقاد از ضررده بودن نمایشگاه شهرآفتاب بیان کرد: تمامی نمایشگاه‌ها سودآور هستند به جز سایت شهرآفتاب که هزینه بالایی برای ساخت آن پرداخت شده است. هدف کسانی که نمایشگاه شهرآفتاب را ساختند، حذف نمایشگاه بین‌المللی تهران بوده غافل از اینکه این نمایشگاه، یک برند بین‌المللی است و قابل حذف شدن نیست. تهران با نمایشگاه بین‌المللی شناخته می‌شود و همه صنعتگران و بازرگانان این مکان را می‌شناسند.

وی با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه در شهرآفتاب ادامه داد: مسئولان این سایت مدعی شده‌اند که نمایشگاه بین‌المللی از یارانه دولتی استفاده می‌کند و اجازه رشد به نمایشگاه‌های خصوصی نمی‌دهد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی از آمادگی برای سهام‌داری سایت شهرآفتاب به شرط تعیین مدیریت خبر داد تا بدین ترتیب بخشی از نمایشگاه‌ها به این سایت منتقل شود.

حسین زاده همچنین با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های مهم در برج میلاد یا بوستان گفتگو اظهار کرد: برگزاری تمام نمایشگاه‌های پرمخاطب مثل خودرو و کتاب را از نمایشگاه تهران گرفته‌اند ولی نمایشگاهای مهم خود شهرداری در شهر آفتاب برگزار نمی شود.

وی ادامه داد: وقتی فضای به این خوبی در نمایشگاه بین‌المللی وجود دارد، چرا باید نمایشگاه اینوتکس با هشت هزار بازدید کننده و ۴۰۰ مشارکت‌کننده در بوستان گفتگو برگزار شود؟

در همین ارتباط جهانگیر حبیبی معاون توسعه منابع شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  با بیان این‌که شرکت نمایشگاه‌ها، مجموعه شهر آفتاب تهران را یک سرمایه ملی می‌داند، گفت: دلیل آنکه ما با برگزاری برخی نمایشگاه‌های پرترافیک و با بازدیدکننده بالا در شهر آفتاب مخالف بودیم، نبود برخی زیرساخت‌های لازم در این حوزه است اما خوشبختانه مذاکرات خوبی میان دو طرف انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش همکاری‌ها شکل بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانی سرسام آور هزینه های یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی

تین نیوز

یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی 29 اردیبهشت ماه در حالی برگزار خواهد شد که فعالان صنعت ریلی از افزایش بی رویه هزینه های مشارکت در این رویداد به شدت گله دارند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع ریلی امسال در مقطعی از سال برگزار می شود که از نظر تقویم نمایشگاهی، زمان مناسبی به شمار می رود. این نمایشگاه قرار است از 29 اردیبهشت ماه تا 1 خردادماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود.

نکته قابل تامل این که امسال، هزینه های اجاره غرفه در نمایشگاه صنعت ریلی با افزایش شدید و غیرمنتظره مواجه شده و این گرانی فعالان صنعت ریلی را شوکه کرده است. بررسی ها نشان می دهد افزایش هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته در ابتدا حدود 3 برابر بوده است که با انتقاد فعالان ریلی 30 درصد کاهش یافته با این وجود هزینه مورد اشاره فشار سنگینی به فعالان صنایع ریلی وارد می کند.

به نظر می رسد وزارت صمت و زیر مجموعه های این وزارتخانه یعنی سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه های بین المللی باید در مورد این گرانی بی رویه و غیرقابل توجیه پاسخگو باشند. شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران باید به این پرسش پاسخ دهد از سال گذشته تاکنون چه امکانات و تاسیسات جدیدی به سالن های نمایشگاهی افزوده شده که هزینه اجاره غرفه ها را سه برابر کرده است؟

از وزارت صمت نیز انتظار می رود نگاه دقیق تری به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال داشته باشد و معنا و مفهوم کلام رهبر انقلاب درباره رونق تولید با مشارکت مردم را یک بار دیگر با مدیران و مسئولان این وزارتخانه مرور کند چرا که به نظر می رسد برخی مسئولان این وزارتخانه در همین ابتدای سال در حال انجام اقداماتی هستند که نشان دهنده درک معکوس آنها از فرمایشات معظم له است!

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز ، که امسال بدون منازعه خاصی با بخش خصوصی میدان دار تام و تمام برگزاری نمایشگاه صنایع ریلی است، باید قدرت مدیریت و مذاکره و تعامل خود را وزارت صمت به نمایش گذاشته و فشار هزینه های نمایشگاه را از روی دوش بخش خصوصی کاهش دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • شهرآفتاب مساحت لازم برای نمایشگاه کتاب را ندارد
  • گرانی سرسام آور هزینه های یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟