Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه های متعدد روسیه امروز سه شنبه با انتشار این خبر اعلام کردند: ولادیمیر پوتین با احضار سرگئی شایگو به دفترش به او گفته، از شما می خواهم به محل حادثه بروید و شخصاً گزارشی در این زمینه تهیه کنید که چگونه این فاجعه رخ داده است؛ من بی صبرانه در انتظار گزارش شما هستم.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داده است: امروز ۱۴ تن از بهترین و زبده ترین ملوانان روسیه در یک عملیات تحقیقاتی جان خود را از دست داده اند، آنها حرفه ای ترین افراد ما بوده اند و هفت تن از آنان کاپیتان اول بوده و دو نفر از فوتی ها قهرمان ملی روسیه محسوب می شوند این برای ارتش روسیه یک فاجعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در ادامه به خانواده های کشته شدن در این سانحه تسلیت گفت و دستور لازم برای حمایت از خانواده های جانباختگان صادر کرد.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک فروند زیردریایی روس در حین ماموریت دچار آتش سوزی شد و بر اثر آن دستکم ۱۴ نفر از نیروهای دریایی این کشور جان باختند.

این زیردریایی متعلق به نیروی دریایی روسیه در آب های قلمروی این کشور در حال عملیات ژرف سنجی بود که آتش گرفت.

حادثه روز دوشنبه روی داده و شعله های آتش توسط خدمه زیردریایی مهار شد. تحقیقات در مورد علت وقوع حادثه آغاز شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه که خبرگزاری های روس آن را انتشار دادند، عنوان شد که زیردریایی قصد داشت ماموریت بررسی کف دریا را انجام دهد، که دچار سانحه شد. در این بیانیه به نوع یا مدل زیردریایی اشاره ای نشده است.

خدمه زیردریایی بر اثر استنشاق گاز حاصل از دود و دم برخاسته از شعله های آتش مسموم شدند.

این زیردریایی به پایگاه نیروی دریایی روسیه در شهر «سورومورسک» در شمال این کشور انتقال یافت.

نیروی دریایی روسیه از زیردریایی های کلاس Priz و Bester استفاده می کند که از قابلیت عملیات در عمق یک هزار متری برخوردار هستند.

این حادثه، مرگبارترین حادثه در نیروی دریایی روسیه از سال ۲۰۰۸ بود، زمانی که ۲۰ نفر بر اثر وقوع حادثه در زیردریایی هسته ای روسی «نرپا» کشته شدند.

همچنین زیردریایی هسته ای روسی «کورسک» اوت ۲۰۰۰ بر اثر وقوع دو انفجار، در دریای «بارنتز» غرق شد و همه ۱۱۸ سرنشین آن جان سپردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن