Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشکده علوم قرآنی بجنورد بدون نیاز به شرکت در کنکور دانشجو می پذیرد، مطالعات حد بستر و حریم ۱۸۲ کیلومتر از رودخانه های شیروان انجام شد و کارگاه آموزشی «تربیت مربی ترویج مطالعه» در بجنورد برگزار می شود؛ تیترهای روز سه شنبه را شامل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیم مهدوی پور، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: دانشکده علوم قرآنی بجنورد از میان تمامی خواهران و برادران علاقه مند به تحصیل در رشته علوم قرآن و حدیث گرایش مطالعات قرآن در مقطع کارشناسی بدون شرکت در جلسه آزمون کنکور و صرفا با سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید را ۱۲۰ دانشجو ذکر کرد و بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره روزانه به صورت رایگان 60 نفر و در نوبت شبانه 60 دانشجو است.

وی اظهارداشت: علاقه مندان با داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم و یا پیش دانشگاهی می توانند در دهه سوم مردادماه سال جاری با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس  www.sanjesh.org جهت ثبت اطلاعات خود اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال با شماره تلفن 05832289364 تماس حاصل نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور با بیان اینکه این دانشکده از سال 86 آغاز به کار کرده و تا کنون 472 دانشجو پذیرش و 353 دانشجو فارغ التحصیل شده اند، رشته های کارشناسی این دانشکده را تفسیر قرآن، تربیت معلم قرآن، علوم معارف و قرآن و همچنین علوم قرآن و حدیث گرایش تربیت دبیر و مطالعات قرآن اعلام کرد.

 

 

فرماندار شهرستان مانه و سملقان: 
بیش از ۴۴ میلیارد تومان اعتبار به کمیته برنامه ریزی مانه و سملقان اختصاص یافت
فرماندار شهرستان مانه وسملقان گفت: مبلغ ۴۴ میلیارد و ۱۴۹ میلیون تومان برای سال جاری به کمیته برنامه ریزی این شهرستان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آشخانه؛ محمودرضا معموری عصر روز دوشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مانه و سملقان افزود: پایین بودن این اعتبارات پاسخگوی نیازهای این شهرستان نیست.

 فرماندار شهرستان مانه و سملقان با بیان این مطلب که زیر ساخت‌ها در مانه و سملقان ضعیف است، افزود: بارندگی و سیلاب های اخیر مشکلات را آشکار تر کرد و باید سهم بیشتری برای این شهرستان در بخش اختصاص اعتبارات، دیده شود.

 وی با انتقاد از اینکه در مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال ۹۴ هیچ گونه مصوبه ای از مانه وسملقان نداشته ایم، گفت: این امر به دلیل کوتاهی مسئولان مربوطه در آن زمان بوده  و  حق مردم این شهرستان به درستی گرفته نشده است.

 وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه ها باید در خصوص جذب اعتبارات فقط به اعتبارات کمیته برنامه ریزی تکیه نکنند، اظهار داشت: باید از مدیران کل پیگیر باشند تا اعتبارات خوبی را جذب کنند.

 فرماندار شهرستان مانه و سملقان افزود: دستگاهی که تا ۴۸ ساعت آینده گزارشی از عملکرد پروژه‌ها به فرمانداری ارائه نکند با هماهنگی مدیرکل، بودجه آن اداره را صفر خواهیم کرد.

 

 

مطالعات حد بستر و حریم ۱۸۲ کیلومتر از رودخانه های شیروان انجام شد
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر از رودخانه های شیروان، مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

وحید واسطه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: هم اینک در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته که یا آب دارند و یا در حوره مسکونی قرار دارند.

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، گفت: با توجه به بارندگی‌های سه ماهه سال جاری و سیلابی شدن ۱۰۰ کیلومتر رودخانه در این شهرستان نیاز به لایروبی، بازگشایی و تخلیه رسوبات دارد که هر کیلومتر از لایروبی رودخانه‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار می‌طلبد.

 واسطه با اشاره به اینکه انجام میزان لایروبی رودخانه‌ها منوط به تخصیص اعتبارات سالانه است، افزود: برابر ایستگاه‌هایی که در این شهرستان داریم از ابتدای سال آبی ۹۷ تا دو روز قبل، ۳۴۹.۵ میلی متر بارندگی صورت گرفته که مدت مشابه سال قبل ۲۰۹ میلی متر بوده است.

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: در مدت ذکر شده ۱۳۹ میلی متر افزایش بارندگی معادل ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان صورت گرفته است.

 شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد. این شهرستان سه هزارو ۷۸۹ کیلومترمربع گستره دارد.

 

 

۱۰۰ نفر از نیروهای اطفاء حریق، آموزش های لازم را فراگرفتند
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در مانور استانی اطفاء حریق مراتع که از صبح امروز در منطقه ییلاقی گلیل شیروان اجرایی شد، ۱۰۰ نفر از نیروهای اطفاء حریق، آموزش های لازم را فراگرفتند.

مصطفی سیامکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: این مانور با همکاری فرمانداری، بخشداری ها، هلال احمر، گروهان مرزی، نیروهای نظامی و انتظامی، آتش نشانی، امور عشایری، جهاد کشاورزی و غیره است.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: گستره سطح منطقه ییلاقی گلیل این شهرستان، ۱۸ هزار هکتار است که به دلیل قرار گرفتن پاسگاه اطفاء حریق و امکانات به عنوان یک منطقه معین در اطفای حریق، مانور در این منطقه برگزار می شود.

 سیامکی افزود: با توجه به نزولات جوی و افزایش دو برابری پوشش گیاهی این منطقه در مقایسه با سال قبل، احتمال افزایش دما و حریق زیاد است که برگزاری چنین مانورهایی الزامی است.

 منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با 18 هزار هكتار وسعت در شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی و مرز بین ایران و تركمنستان قرار دارد كه دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است. 

گلیل و سرانی در 60 كیلومتری شهر شیروان قرار دارد. این منطقه با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه درختان ارس و گوناگونی بسیار بالای پوشش گیاهی و نیز زیستگاه خالص ترین «قوچ اوریال»، 27 تیرماه سال 1350 منطقه حفاظت شده اعلام شد.

 

 

از سری برنامه های جام باشگاه های کتابخوانی؛ 
کارگاه آموزشی «تربیت مربی ترویج مطالعه» در بجنورد برگزار می شود
کارگاه آموزشی «تربیت مربی ترویج مطالعه» از سری برنامه های جام باشگاه های کتابخوانی، از فردا چهارشنبه به مدت دو روز در بجنورد برگزار می شود.

رضا رضایی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: دوره باشگاه هاي كتابخواني با هدف توسعه و ترويج فرهنگ مطالعه و تربيت مربيان به عنوان بازوان اجرايي در این حوزه فعال شده که امسال با توجه به اجرای چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی در کشور، دومین کارگاه آموزشی «تربیت مربی ترویج مطالعه» در مرکز خراسان شمالی اجرایی می شود.

 وي با بیان اینکه شركت كنندگان در این کارگاه آموزشی از کارشناسان دستگاه های فرهنگی همچون اداره کل کتابخانه های عمومی، سازمان بهزیستی، اداره کل آموزش و پرورش، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، کانون های مساجد و جمعی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی انتخاب شده اند، افزود: این افراد پس از دريافت آموزش هاي لازم، دوره های تسهیل گری مطالعه را برای جامعه مخاطبان خود برگزار می کنند.

 رضایی ظرفیت این کارگاه آموزشی را 40 نفر از افراد مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و اظهارداشت: این کارگاه آموزشی از فردا چهارشنبه دوازدهم تیرماه تا روز پنج شنبه سیزدهم تیرماه در دو نوبت صبح و عصر و با حضور آقای برآبادی و خانم صفرپور به عنوان اساتید کارگاه در محل نگارخانه بجنورد برگزار می شود.

 معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی، با بیان اینکه با برگزاري چنين دوره هاي آموزشي به دنبال ايجاد جريان فرهنگي براي توسعه كتابخواني و ايجاد تفكر خلاق در بين مخاطبان هستيم، افزود: تلاش می کنیم با راه اندازی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، مطالعه و کتابخوانی را در مهدهای کودک و آموزش و پرورش توسعه و ترویج دهیم.

 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده اي خراسان شمالی: 
صدور بیش از ۶ هزار کارت هوشمند ناوگان حمل و نقل كالا و مسافر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده اي خراسان شمالی، از صدور ۶هزارو ۸۵۹ کارت هوشمند برای ناوگان حمل و نقل كالا و مسافر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی حمل و نقل؛ علی اصغر بدیعی مقدم، گفت: در سه ماهه ابتداي سال جاري و براساس آمار دريافتي از سامانه كارت هوشمند، تعداد 6 هزار و 859 كارت هوشمند براي  ناوگان حمل و نقل كالا و مسافر در این استان صادر شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده اي  خراسان شمالی بیان کرد: تاكنون تعداد چهار هزار و 83 دستگاه کامیون فعال در بخش حمل و نقل  دارای کارت هوشمند هستند و برای دو هزار و 71 دستگاه وانت بار نیز کارت هوشمند صادر شده است.

بدیعی مقدم گفت: تاکنون 705 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهري مسافر در این استان دارای کارت هوشمند بوده و برای 158 دستگاه اتوبوس، 270 دستگاه مینی بوس و 277 دستگاه سواری کرایه برون شهري کارت هوشمند صادر شده است.

 

 

در آستانه برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر؛ 
۱۰ کانون فرهنگی و هنری مجهز به تجهیزات سمعی و بصری شد
مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: در آستانه برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر، ۱۰ کانون فرهنگی و هنری مجهز به تجهیزات سمعی و بصری شد.

هاشم شیرازیان، مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با اختصاص اعتبار حمایتی 50 میلیون تومانی استانداری خراسان شمالی به کانون های فرهنگی و هنری مساجد، تجهیزات سمعی و بصری نمایش فیلم برای 10 کانون خریداری و تحویل شد.

 وی با بیان اینکه این تجهیزات به تعدادی از کانون ها تحویل داده شد و مابقی طی روزهای گذشته و در آستانه برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر، تحویل کانون ها شد، اظهارداشت: قرار است بخشی از فیلم های کوتاه راه یافته به مرحله نهایی جشنواره، در کانون های روستایی اکران شود.

 مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، بیان کرد: کانون فرهنگی و هنری شفاء در راز و جرگلان، معراج السعاده در اسفراین، خضراء در شیروان، نورالزهراء در فاروج، امید در جاجرم و مجتمع امام خمینی(ره) در گرمه و مناطق عشایری قُره میدان در مانه و سملقان، میزبان اکران فیلم های کوتاه جشنواره هستند.

 

 

به همت دفتر آستان قدس خراسان شمالی؛ 
اهداء ۸ سری جهیزیه به نوعروسان بجنوردی
در آستانه دهه کرامت و به همت دفتر آستان قدس خراسان شمالی، هشت سری جهیزیه به نوعروسان بجنوردی اهدا شد.

محمد اکبرزاده، سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: طبق روال هر ساله و با فرا رسیدن دهه کرامت کانون تخصصی خدمت و خیرین آستان قدس خراسان شمالی، هشت سری جهیزیه از کالاهای ایرانی به نوعروسان بجنوردی که به همت خیریّن تهیه شده بود، به زوج‌های جوان بجنوردی اهدا کرد.

وی افزود: ارزش هر سری جهیزیه ۳۵۰میلیون ریال و شامل کالا‌های ضروری همچون فرش، یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و ظروف آشپزخانه است.

اکبرزاده اظهارداشت: اهدای جهیزیه به نوعروسان در کل سال ادامه خواهد داشت.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: محرومیت‌زدایی، ترویج ازدواج آسان، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی از اهدف اجرای این حرکت فرهنگی است.

 

 

مدیر بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شیروان: 
آسفالت معابر ۱۳ روستا تأمین شد
مدیر بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شیروان گفت: امسال آسفالت ۱۳ روستای این شهرستان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه از محل قیر رایگان تهیه و تامین شده است.

عزیز ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان، بدون اشاره به میزان سهمیه قیر رایگان برای این روستاها اظهار داشت: برای هر روستا چهار هزار متر مربع عملیات آسفالت صورت می‌گیرد.

 مدیر بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شیروان با اشاره به اینکه آسفالت روستاهای مزبور از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز و پایان تیرماه به اتمام خواهد رسید، گفت: با پایان این عملیات دو هزار و ۸۹۰ خانوار روستایی مشتمل بر ۱۱ هزار و ۵۴۹ نفر جمعیت از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه در بحث آسفالت از محل قیر رایگان اولویت با روستاهایی است که مشغول اجرای طرح هادی هستند، افزود: هم اینک ۱۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان مشمول اجرای طرح هادی هستند که تاکنون عملیات عمرانی اجرای این طرح در ۴۳ روستای سه بخش شهرستان به اتمام رسیده است.

هم اکنون ۶۸ هزار نفر در قالب ۱۸ هزار خانوار در روستاهای شیروان سکونت دارند.

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد جشن های دهه کرامت اوقات فراغت خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان برنامه های دهه کرامت اردبیل آسفالت معابر باشگاه کتابخوانی حریم رودخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین رویدادتربیت مربی هوش مصنوعی، درزاهدان

به گزارش جام جم آنلاین،مسوول مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج در سیستان و بلوچستان گفت: نخستین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی با هدف تربیت راهنمایان این عرصه مهم و فرهنگ سازی استفاده صحیح از آن و همچنین جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، با حضور ۷۵ نفر از معلمان و مربیان، اساتید دانشگاه و دانشجویان برگزیده از سراسر سیستان و بلوچستان ، برگزار شد.
سعید دهنوی ادامه داد: در رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی علاوه بر سه کلاس آموزش ماهیت هوش مصنوعی، سیر تطور و کاربرد‌های آن، در چهار کارگاه عملی، موتور‌های هوش مصنوعی از جمله بینگ، دال ای، میدجرنی، کریا معرفی و کار با آنها آموزش داده شد و در ادامه، فراگیران در سه مرحله با تولید فیلم و عکس با هوش مصنوعی به رقابت پرداختند و ۱۴۰ اثر در این رویداد تولید شد.

مسوول مرکز سراج سیستان و بلوچستان افزود: در کنار کلاس‌ها و کارگاه‌ها، نشست‌های هم افزایی و تجربه نگاری با حضور مصطفی ضابط کارشناس تبلیغات اینترنتی از آکسفورد انگلستان به عنوان استاد آموزشی، یوسف برادران‌مهر به عنوان دبیر و صادق امیری به عنوان مربی و منتور رویداد برگزار شد.

وی افزود: شرکت کنندگان، بعد از دومرحله پایش و ارزیابی به این رویداد راه یافته اند که قبل از برگزاری رویداد، پیش‌دوره‌ای مجازی نیز از مباحث مقدماتی هوش مصنوعی برای آنها برگزار شده است.
دهنوی گفت: در نهایت شرکت کنندگان رویداد بعد از سه مرحله آزمون (نظری، عملی و ارائه) وارد مرحله تداوم می‌شوند و برای آنها هر ۲ هفته یکبار نشست آموزشی و هم افزا برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: مربیان برگزیده و موفق در این رویداد، با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، و هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، به مجامع مختلف از جمله مدارس اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • برگزاری نخستین رویدادتربیت مربی هوش مصنوعی، درزاهدان
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی