Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:23:26 GMT

دیدار سفیر ایران در ترکیه با پرینچک

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۴۲۸۳

دیدار سفیر ایران در ترکیه با پرینچک

فرازمند در دفتر مرکزی حزب وطن با دوغو پرینچک دیدار کرد. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آیدینلیک٬ محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه٬ دیروز در آنکارا با دوغو پرینچک رهبر حزب وطن دیدار کرد. در این دیدار که در دفتر مرکزی حزب انجام شد٬ فرازمند و هیات همراه با پرینچک و معاونین او گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرازمند در دیدار با رهبر حزب وطن گفت: «روابط ترکیه و ایران در وضعیت خوب و مطلوبی است و به ویژه در شرایط فعلی که تهدیدات مشترکی علیه ترکیه و ایران وجود دارد٬ تقویت روابط٬ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.»

فرازمند عنوان کرد: همکاری‌های ایران و ترکیه و تکذیب اختلاف نظر بین تهران و مسکوفرازمند: روابط ایران و ترکیه به مطلبوترین سطح خود در 40 سال اخیر رسیده است

فرازمند همچنین از حزب وطن به دلیل حمایت از ایران در برابر سیاست‌های ظالمانه آمریکا تقدیر و تشکر کرد.

حزب وطن از احزاب چپ ترکیه است و در انتخابات سراسری سال 2018 میلادی موفق شد از مجموع 51 میلیون رای مردم ترکیه٬ 118 هزار رای به دست بیاورد. همچنین دوغو پرینچک رهبر این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 و در رقابت با اردوغان٬ اینجه٬ دمیرتاش٬ آکشنر و کاراملا اوغلو٬ توانست از مجموع 49 میلیون و 700 هزار رای مردم ترکیه٬ 96 هزار رای به دست بیاورد.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,95,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت پکن همکاری با کابل برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت کشورش راه‌ها و امکانات همکاری با طالبان برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، سفیر چین در این دیدار گفته است دولت پکن تلاش می‌کند تا همکاری نزدیک با حکومت طالبان را ادامه دهد.

متقی با ابراز خرسندی از روابط کابل و پکن افزود طالبان فرصت‌های خوبی را در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ است و «افزایش صادرات انار و جلغوزه به جمهوری خلق چین و تحولات سرمایه‌گذاری در مس عینک، کریدور واخان و برخی مناطق دیگر» نمونه‌های بارز آن است.

کابل: از همکاری چین در احداث کریدور «واخان» استقبال می‌کنیمدولت موقت طالبان: چین در بازگشایی کریدور «واخان» همکاری کند

کار ساخت 50 کیلومتر جاده در منطقه واخان ولایت بدخشان که افغانستان را به چین وصل می‌کند در حکومت پیشین آغاز شده بود، اما ناتمام متوقف شد.

حکومت طالبان پس از به قدرت رسیدن، کار ساخت این جاده را از سرگرفت و اخیراً نیز والی بدخشان اعلام کرد این پروژه به‌زودی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت