Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دیدار خود و جمعی از مدیران اقتصادی استان قزوین با وزیر صنعت، معدن و تجارت و طرح موضوع حذف بخشنامه‌ها و مقررات زائد و دست و پاگیر در حوزه تولید، افزود: در رفع بخشنامه‌ها و مقررات زائد باید نظرات کارشناسی فعالان بخش خصوصی جویا و اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان برای حذف قوانین دست و پا گیر باقی مانده آمادگی دارند و طی سالیان اخیر در این خصوص گام‌هایی برداشته شده که باید تکمیل شود.

وی با بیان اینکه بخشنامه‌های مکرر مانعی بر سرراه تولید و صادرات محسوب می‌شود و اصلاح این رویه ضروری است. گفت: بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان نسبت به این موضوع گلایه دارند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقویت تولید اولویت نخست کشور است، افزود: در چنین شرایطی همه قوا وظیفه دارند تا شرایط را برای فعالیت تولیدکنندگان آسان کرده و به امور این بخش تسهیل ببخشند.

وی در ادامه با اشاره به تصویب ایجاد شهرک انرژی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین و کارگروه امور زیربنایی استان، گفت: در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار طرح زودتر این مصوبه در هیأت دولت شدیم تا با تصویب آن شاهد عملیات اجرایی این شهرک باشیم.

محمدی همچنین گفت: احداث این شهرک و سرمایه گذاری فعالان بخش خصوصی در آن می‌تواند در توسعه استان مؤثر واقع شده و قزوین را به قطب اصلی انرژی کشور تبدیل کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار قول کمک به حل مسائل واحدهای مشکل دار، توسعه شهرک صنعتی کاسپین با توجه به نزدیکی به تهران و تقاضاپذیر بودن این شهرک از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود که وزیر صنعت در این خصوص قول همکاری و مساعد داد.

۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره تغییرات اعمال شده در جداول بودجه گفت:‌ بخش دوم لایحه بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا کمیسیون تلفیق، صحن مجلس و حتی دولت نمی‌تواند احکام جدیدی را در جداول آورد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی اضافه کرد: براین اساس اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا ال پی جی در جداول لحاظ شده باشد به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد. مجددا می‌گویم که نمایندگان در پیشنهادات خود و کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی در صحن امکان طرح حکم جدید نیست اگر دولت هم در بخش دوم لایحه حکم جدیدی آورده باشد خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شد و در اسفندماه ابلاغ شد، پس دولت و کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند و نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد منتها جابجایی بین جداول امکان‌پذیر است.

قالیباف در واکنش به این موضوع که دولت تغییری در جداول برخلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول لایحه بودجه داشته است، تصریح کرد: شاید دولت جداول را براساس لایحه و نه مصوبات تنظیم کرده است که براین اساس اصلاحاتی در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد که این کار را کمیسیون تلفیق انجام می‌دهد.

وی درباره روند بازار ارز هم اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در تذکر خود گفت: براساس اصلاحات آیین‌نامه قرار بود که بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه مربوط به منابع و مصارف و احکام، دولت جداول را مبتنی بر بخش اول ارائه دهد حال این‌که تفاوت زیادی بین اعداد و ارقام احکام با جداول وجود دارد.

وی ادامه داد: نمونه آن را می‌توان در موضوع فروش محصولات فرعی گاز اتان و گاز مایع دید. دولت در تبصره هشت این موضوع را به عنوان منابع قید کرده بود که ما در صحن علنی مجلس حذف کردیم اما مجددا در جداول آمده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره موضوع ارز هم قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به خاطر اتفاقات اخیر به عقب افتاد انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود. ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم.

وی بیان کرد: باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895779

دیگر خبرها

  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد
  • سعادتی نماینده مجلس: بیش از ۵۰ درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • متن بیانیه ۲۰۶ نماینده مجلس شورای اسلامی به حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل
  • سلیمی نماینده مجلس: اکثر پهپاد‌ها و موشک‌ها به هدف اصابت کرده است
  • بررسی مشکلات بخش سیوان با حضور نماینده مردم در مجلس
  • ۴۳ واحد صنعتی استان قزوین احیا می‌شود
  • ذوالنوری: ۵ نماینده نامزد ریاست مجلس شده‌اند
  • ۴۵ واحد صنعتی استان قزوین احیا می‌شود
  • ۵ نماینده نامزد ریاست مجلس می‌شوند