Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@19:49:11 GMT

اعلام 3 طرح ترافیکی برای اطراف حرم رضوی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۵۵۷۲

اعلام 3 طرح ترافیکی برای اطراف حرم رضوی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، سه طرح پیشنهادی را برای کاهش ترافیک اطراف حرم تشریح کرد و به جلسه ای که قرار است هفته آینده با حضور تولیت و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، شهردار مشهد و مدیران شهری برگزار و به سیاست های کلی اتخاذ شده درخصوص ترافیک اطراف حرم پرداخته شود، اشاره کرد.

به گزارش صدای ایران از خراسان، خلیل ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کاظمی به تشریح جزئیات سیاست های اتخاذ شده و تصمیماتی که قرار است برای حل معضل ترافیک اطراف حرم که به کلافی سردرگم تبدیل شده است و نارضایتی مجاوران و زائران را بابت ماندن در ترافیک های طولانی مدت، در پی دارد، می پردازد و سامان دهی ترافیک اطراف حرم را منوط به ارائه راهکاری اساسی می داند که در بطن آن باید هدفی کلی گنجانده شود. وی درباره این هدف اظهار می کند: ابتدا باید تردد خودروهای شخصی را به هسته مرکزی شهر کم کنیم و این کاهش، مشکلی را برای تشرف زائران و مجاوران به حرم رضوی به وجود نیاورد.
کاظمی ادامه می دهد: مسیر عبوری یک سری از خودروها در بافت اطراف حرم است، در حالی که مقصد اصلی آن ها نیست. از این رو خودروهای عبوری اطراف حرم را باید طوری مدیریت کنیم که از مسیرهای دیگر به مقصد سفرشان برسند. در نهایت این مدیریت باعث می شود از تعداد خودروهای اطراف حرم کاسته شود.

ایجاد پارکینگ با اعمال محدودیت و تجهیزات

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد دومین سیاست را، ایجاد پارکینگ مطرح می کند و می افزاید: در کنار پارکینگ هایی که احداث می کنیم، تجهیزات و محدودیت هایی را به کار بگیریم که هم تردد خودروهای شخصی کاهش یابد و هم تسهیلاتی را به کار بندیم که زائران و مجاوران با احساس بهتری به حرم رضوی مشرف شوند.وی در توضیح بیشتر این موضوع با اشاره به این که به 9 هزار تا 10 هزار جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر نیاز داریم ، می افزاید: برای مثال پارکینگ هایی را در اطراف حرم ایجاد کنیم و زائران و شهروندان را از این پارکینگ ها با سیستم حمل و نقل عمومی و ماشین های برقی، آسان تر و راحت تر به حرم رضوی منتقل کنیم که برای شهروندان انگیزه ای ایجاد شود که این کار به لحاظ زمان و مسائل اقتصادی مقرون به صرفه تر است. از این رو احداث یک پارکینگ با ظرفیت پارک هزار خودرو در میدان شهدا و پارکینگی دیگر در بولوار وحدت امسال آغاز خواهد شد. همچنین پارکینگ آرمان در محدوده میدان هفده شهریور آماده است.کاظمی تاکید می کند: متاسفانه گاهی در برخی روزها به دلیل ترافیکی که در اطراف حرم اتفاق می افتد، پلیس راهور و مجموعه های دیگر، ورودی خیابان ها را می بندند و در پی این اقدام نارضایتی شدیدی برای زائر پیش می آید و سردرگم می شود. در حالی که وقتی طرح تردد و پارک کردن خودروها نهایی شود، تمامی این مشکلات سامان دهی می شود.

لزوم مشوق هایی به منظور کاهش ترافیک
وی در توضیح سومین سیاستی که در این زمینه قابل بحث و بررسی است، می گوید: اجرای محدودیت طرح ترافیک نیز جزو راهکارهای پیشنهادی ماست، با ایجاد یک سری از مشوق ها برای شهروندانی که در این محدوده ساکن هستند و زائرانی که در هتل های اطراف حرم ساکن می شوند و همچنین تعیین حداقل زمان تردد هر شهروند مشهدی به میزان دو یا سه مرتبه در بافت اطراف حرم، که به نوعی فقط در زمان های ضروری به این محدوده بروند، به کاهش ترافیک دست خواهیم یافت.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد یادآور می شود: در این زمینه جلسات کارشناسانه با آستان قدس و پلیس راهور برگزار شده است، هفته آینده با متولیان این عرصه جلسه ای برگزار می شود و اگر به وحدت نظری برسیم، به برنامه ریزی خوبی برای ترافیک اطراف حرم دست می یابیم.وی در پاسخ به لایحه پولی شدن تردد خودروها در اطراف حرم نیز می گوید: این طرح همچنان هست ولی این که پولی باشد یا نه، جای بحث دارد و می تواند هم جنبه تشویقی و هم جنبه بازدارندگی داشته باشد، در این خصوص هنوز به جمع بندی نرسیده ایم، هدف اصلی ما این است که زائران و مجاوران اذیت نشوندودر مجموع هدف این طرح، عامل بازدارنده است نه کسب درآمد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مشهد طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران

به گزارش «تابناک»، محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

دیگر خبرها

  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان