Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که اشرف غنی از طریق جابجایی مقامات، پرداخت رشوه، اعطای غیرقانونی قراردادها و سوءاستفاده از امکانات دولتی برای مهندسی انتخابات ریاست جمهوری این کشور تلاش می‌کند. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت‌الله نبیل» نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی را به سوءاستفاده از صلاحیت‌های رئیس جمهوری و امکانات دولتی در راستای مهندسی انتخابات ریاست آینده این کشور متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبیل اظهارداشت: رئیس جمهور افغانستان ماموران ارشد دولتی را در ازای جمع آوری «رای» تعیین می‌کند و قراردادهای بزرگ را نیز در در ازای رشوه واگذار می‌کند تا از پول‌ها در تبلیغات انتخاباتی استفاده کند.

وی افزود: تیم انتخاباتی رئیس جمهوری افغانستان در ازای اخذ پول، مجرمان را از زندان‌ها آزاد می‌کند و برای زدو بندهای انتخاباتی تلاش می‌کند.

رهبر حزب محور مردم افغانستان تصریح کرد که اشرف غنی و همسرش پولی از خارج کشور نیاورده‌اند بلکه از سرمایه‌های مردم افغانستان برای اهداف انتخاباتی و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده هزینه می‌کنند.

مهرماه سالجاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برگزار می‌شود شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تیم حاکم را متهم به سازماندهی انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم می‌کنند.

افشاگری پژوهشگر آمریکایی از تقلب اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان احتمال تقلب در روند ثبت نام رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان با اشاره به مذاکرات آمریکا با طالبان اظهارداشت: صلح خواسته اساسی مردم افغانستان است، جزئیات مذاکرات صلح با طالبان باید با مردم در میان گذاشته شود.

وی افزود: مردم افغانستان خواستار صلح هستند اما هرگز معامله با سرنوشت‌شان را تحت عنوان صلح نمی‌پذیرند.

این در حالی است که همزمان با مذاکرات صلح در قطر حملات طالبان نیز به نیروهای امنیتی افغان افزایش یافته است.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه توقف و به‌حاشیه‌بردن هواداران تداوم جنگ در اوکراین لازم و ضروری است اعلام کرد که «در صورت پیروزی طرفداران صلح، نه هواداران جنگ در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، درگیری‌ها در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

اوربان معتقد است که اگر طرفداران صلح در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند «تصمیمات نظامی در اروپا می تواند کند شود، متوقف شود یا حتی لغو شود.»

وی جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نامزد جنگطلب» و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را «نامزد صلح‌طلب» توصیف کرد و دراین‌باره گفت: انتخابات دیگری در آمریکا برگزار می شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. اگر نامزد صلح‌طلب پیروز شود، ما از آمریکا حمایت دریافت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در پایان گفت: بنابراین پس از این دو انتخابات، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خدا به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا قدرت را به دست بگیرند و سپس می‌توانیم جنگ را تا پایان سال پایان دهیم.

کد خبر 6086324

دیگر خبرها

  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • ابراز همدردی رئیس هلال احمر ایران با مردم افغانستان
  • آغاز تلاش جمهوری خواهان برای مبارزه با تقلب در انتخابات