Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@15:08:24 GMT

کاهش چراغ خاموش نظامیان آمریکایی در افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۵۷۸۹

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نظامیان مستقر این کشور در افغانستان را از ۱۶ هزار به ۹ هزار نیرو کاهش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهارات غافلگیرکننده ترامپ مبنی بر خروج بی سر و صدای نظامیان آمریکایی از افغانستان گمانه‌زنی‌ها برای تسریع ایجاد جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان را تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که نشست دو روزه صلح بین‌الافغانی قرار است ۷ و ۸ جولای به میزبانی قطر و با شروط طالبان برگزار شود؛ زیرا هیچ نماینده رسمی دولت افغانستان در آن حضور نخواهد داشت.   رئیس جمهور آمریکا به «فاکس نیوز» گفت که حدود نیمی از نیروهای این کشور از افغانستان خارج شدند.   ترامپ اظهار داشت: من می‌خواستم نیروها را خارج کنم و خیلی‌ها را نیز خارج کردم. در افغانستان ۱۶ هزار نظامی داشتیم که به ۹ هزار نیرو کاهش یافته است؛ بسیاری از آن خبر ندارند.   وی افزود: بطور قابل توجهی نیروها در افغانستان را کاهش داده‌ایم اما درباره آن زیاد صحبت نمی‌کنم.   پیش از این نیز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به رسانه‌ها گفته بود که مذاکرات با هیئت آمریکایی بر تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان متمرکز است.   از سوی نیز اظهارات ترامپ مبنی بر کاهش نیروها در افغانستان مغایر با گفته‌های «مایک پامپئو» وزیر خارجه وی است که در سفر اخیرش به افغانستان تصریح کرد که هیچ تصمیمی در رابطه با جدول زمانی خروج نیروها گرفته نشده است.   ترامپ پیش از این نیز تصریح کرده بود که در صورت خروج نیروها نیز آمریکا حضور اطلاعاتی قوی را در افغانستان حفظ خواهد کرد.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد