Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:21:15 GMT

180 هزار دلار از پاداش پرسپولیس کجا رفت؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۶۰۸۱

180 هزار دلار از پاداش پرسپولیس کجا رفت؟

در حالی برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آُسیا وتدارک آن مبلغ ۱۸۰ هزار دلار از پاداش دو میلیون دلاری پرسپولیس هزینه شده که محل خرج شدن آن نامشخص و مبهم است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نماینده غرب این قاره راهی فینال این بازی‌ها شود و در بازی فینال هم به مصاف کاشیماآنتلرز ژاپن رفت که در مجموع دو بازی رفت و برگشت از این تیم شکست خورد و به نائب قهرمانی آسیا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی رفت این دو تیم ۱۲ آبان در شهر کاشیمای ژاپن برگزار شد و دیدار برگشت در تاریخ ۱۹ آبان به میزبانی تهران انجام گردید. برای بازی برگشت فینال در تهران و به جهت حضور میهمانان ویژه قرار بود مراسم خاصی برگزار شود و به همین دلیل فردی به نام (م-ف) طی قراردادی که در تاریخ ۱۵ آبان سال ۹۷ با باشگاه پرسپولیس به امضا می‌رساند مسئولیت پشتیبانی و تدارک بازی فینال را بر عهده می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

صحبت عرب درمورد جدایی بیرانوند

قرارداد اولیه برای انجام مراسم و پشتیبانی بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا ابتدا رقم ۲۲۰ هزار دلار بود که پس از رایزنی‌های مختلف در نهایت طرفین روی مبلغ ۱۸۰ هزار دلار به توافق رسیدند. با احتساب قیمت دلار که در آن روزها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که ارزش ریالی این قرارداد رقمی بیش از ۲۷ میلیارد ریال معادل دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود. مراسمی که از سوی این فرد برای بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته شد اقداماتی نظیر نورافشانی در ورزشگاه، کشیدن کاور روی چمن، اجرای کنسرت موسیقی زنده و پذیرایی از میهمانان ویژه بود. جالب اینجاست که تمامی این اقدامات با رقمی حدود ۸۰۰ میلیون تومان انجام شد و مشخص نیست مابقی مبلغی که برای انجام این مراسم از باشگاه پرسپولیس دریافت شده کجا هزینه شده است؟ اینکه برای این بازی و تدارکات آن قرارداد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی بسته می‌شود اما کلاً ۸۰۰ میلیون تومان در این بین هزینه شده دارای ابهام فراوانی است!

از طرف دیگر شرکت پیکو که متعلق به کشور قطر است به دلیل قراردادی که با کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد بیش از ۸۰ درصد از کارهای تشریفاتی این بازی را انجام داده بود و قرار بود که این فرد (م-ف) که با باشگاه پرسپولیس قرارداد امضا کرده بود بخش کوچکی از اقدامات را انجام دهد و مشخص نیست که اقدام برای بستن چنین قرارداد سنگینی چرا و به چه دلیل انجام شده است. این در حالی است که هزینه صرف شده بسیار کمتر از قراردادی است که بسته شده و در این بین تکلیف باقی پول مشخص نیست. حدوداً یک چهارم از قرارداد منعقد شده هزینه مراسم فینال شده و وضعیت سه چهارم رقم قرارداد نامشخص است!

ایرج عرب مدیرعامل فعلی باشگاه پرسپولیس که در زمان مدیریت حمیدرضا گرشاسبی در این باشگاه و در بحبوحه برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا، رئیس ستاد برگزاری این بازی بود باید به این سؤال پاسخ دهد که ۱۸۰ هزار دلار اشاره شده در چه راهی هزینه شده است؟ تمامی این اتفاقات در حالی رخ داده که پای برخی از مسئولان و کارمندان باشگاه پرسپولیس هم در این زمینه در میان است و شاید بهتر باشد که نسبت به روشن شدن این سؤال پاسخ مناسب از سوی این باشگاه ارائه شود چرا که مدارکی در این زمینه در اختیار خبرگزاری فارس هست که به وقت لزوم آنها را منتشر خواهیم کرد تا مشخص شود ۱۸۰ هزار دلاری که از پاداش دو میلیون دلاری پرسپولیس جهت حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا به این باشگاه رسیده، در چه راهی هزینه شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اینستکس لیگ ملت های والیبال پاداش پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بادامکی: همیشه تیم رقیب درباره ما صحبت می کند/ اسماعیلی فر حرکت زشتی انجام نداد

حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت واگذاری مالکیت سرخپوشان اظهار کرد: واگذاری در اختیار دولت هست و  در اختیار باشگاه و وزارت ورزش نیست. دولت باید این کار را انجام بدهد و آن طور که شنیدیم امروز( روز شنبه) کسانی که مایل به خرید باشگاه پرسپولیس هستند مدارکشان را به سازمان خصوصی سازی می‌دهند و صلاحیت‌ها را تعیین می‌کنند و  واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس روز دوشنبه نهایی می‌شود.   

واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس روز دوشنبه نهایی می شود 

بادامکی درباره اینکه شنیده می‌شود ۴ بانک قرار است مالکیت باشگاه پرسپولیس را داشته باشند، گفت: در مورد واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها ما هم از طریق رسانه‌ها شنیده ایم و آن طور که مشخص است، امروز و فردا این اتفاق می‌افتد و حالا اینکه چه بانک‌هایی باشند و با چه درصد‌هایی سهام پرسپولیس را در اختیار می‌گیرند همه اینها روز دوشنبه اعلام می‌شود.  

او درباره اینکه‌ای اف سی  تا ۵ اردیبهشت برای  تعیین مالکیت سرخابی‌ها مهلت داده است، گفت: قطعا همین طور است. من تحقیق کردم و شنیدم آنهایی که تمایل به خرید باشگاه پرسپولیس دارند مدارکشان را باید ارائه بدهند و روز دوشنبه نهایی می‌شود.  

تیم ما بازی های تماشاگر پسند ارائه می دهد 

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره اینکه با اختلاف یک امتیازی در سایه استقلال حرکت می‌کنید، گفت: شرایط خوبی است و بازیکنان  بازی‌های خوبی انجام دادند و مهم‌تر این است که گلی دریافت نکردیم و این ثبات شخصیتی به تیم ما داده است. خدا را شکر از نوع بازی هم تماشاگران راضی هستند و بازی‌های تماشاگر پسندی را ارائه می‌دهیم. من فکر می‌کنم روند خوبی داریم، اما جدول خیلی حساس شده است و بازی‌ها مشکل‌تر می‌شوند و امیدوارم که تمام ارگانی که تلاش می‌کنند از جمله فدراسیون فوتبال، داوران و سازمان لیگ بهترین تصمیمات را بگیرند که در این هفته‌های آخر لیگ، تیمی متزلزل نشود.  

حاشیه ای از نیمکت ما هیچ وقت نبوده است 

بادامکی گفت: این تنش‌ها طبیعی هستند و جزو جذابیت‌های فوتبال به شمار می‌روند. البته بیشترین تنش بین سرخابی‌ها در مورد داوران است. من فکر می‌کنم شناخت کاملی از نیمکت و کادر فنی هر ۲ تیم پرسپولیس و استقلال دارید. سرمربی تیم ما چه زمانی که گل محمدی بود و اکنون که اوسمار هست، من فکر نمی‌کنم حاشیه‌ای از نیمکت ما بوده باشد. اما متاسفانه از اول فصل صحبت‌هایی که شده و هنوز هم می‌شود باعث شده که پرسپولیس تحت تاثیر قرار بگیرد. همیشه تیم رقیب در مورد ما صحبت می‌کند و ما پاسخ رقیب را دادیم. هیچ وقت نشده است که ما شروع کننده صحبت‌ها باشیم و ما همیشه جوابگو بودیم، چون طرفداران ما هم توقع دارند که باشگاه ساکت نشیند، اما ما از کادر فنی، کادر سرپرستی و بازیکنان خواستیم که تمرکزشان را روی بازی بگذارند و به مسائل دیگر توجه نکنند. انتخاب داوران برای تیم ما حساسیت ایجاد می‌کند. به هر حال داوری که هواداران ما روی او حساسیت دارند و بازی قبلی خوب قضاوت نکرده و اشتباه داشته است، دوباره  برای بازی تیم ما انتخاب می‌شود، من فکر می‌کنم شبهه برانگیز است و این باعث می‌شود روی داور هم فشار مضاعفی بیاید و نتواند توانایی که دارد انجام بدهد. من خواهشم این است در ۶  هفته‌ای که باقی مانده است مسئولان نهایت وسواس را در انتخاب داوران به خرج بدهند تا داوران ما هم از این بابت ضربه نخورند، چون قشر زحمتکشی هستند و تلاش می‌کنند که بهترین عملکردشان را نشان بدهند. با توجه به حساسیت بازی‌ها باید در انتخاب داوران باهوش‌تر عمل کنیم حداقل برای این ۲ تیم که بازی دارند.  

تیم رقیب فشار بر روی داوران و فدراسیون فوتبال می آورد 

او افزود: من هم نمی‌گویم داوری بگذارند که باب میل ما باشد بلکه می‌گویم که داوری انتخاب کنند که نه فشار بر روی باشگاه و نه داور باشد. برای تیم رقیب احترام قائل هستم و آنها نیز تلاش خود را می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند، اما این فصلی که می‌گذرانیم در فضای مجازی، تیم رقیب  به فدراسیون فوتبال، کمیته داوران و سازمان لیگ آن قدر فشار آورد که در هیچ فصلی سابقه نداشته است. به هر حال شاید این حسن تیم رقیب باشد. تیمی که می‌خواهد موفق شود باید همه ابزارش را به کار بگیرد و آن تیم هم دارد بهترین کار را انجام می‌دهد، اما من می‌گویم باید همه چیز عادلانه باشد و در فضای جوانمردانه باشد. اینکه بخواهیم به زور، با سرو صدا و شلوغی و در کنفرانس‌های خبری چه قبل و چه بعد از بازی به تیم حریف فشار بیاوریم درست نیست و اصل فوتبال جوانمردانه را  زیر سوال می‌رود.  

برگزاری بازی های پایانی با VAR منتفی شده است 

بادامکی درباره اینکه شاید  هفته  پایانی لیگ با VAR برگزار شوند، گفت: چیزی به ما اعلام نشده است، اما خوشحال می‌شویم که در هفته‌های پایانی از این سیستم استفاده شود و عملکرد داوران هم بهتر می‌شود. البته باز گفتند که لغو شده و حضور VAR در بازی‌های پایانی منتفی است.  

پرسپولیس صاحب یک مربی باکلاس شده است 

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره اینکه فکر می‌کردید که اوسمار نتایج خوبی در لیگ بگیرد، گفت: ما خودمان فکر می‌کردیم که اوسمار این چنین نتیجه بگیرد. به هر حال به درویش زمانی که اوسمار را به عنوان سرمربی انتخاب کرد خیلی هجمه به روی او وارد شد و صحبت‌ها و حواشی زیادی در این باره صورت گرفت. اوسمار خودش را اثبات کرده و نشان داده است که برخلاف جریان آب شنا کردن بعضی اوقات اشتباه نیست و تصمیم درست و باشجاعتی بود که واقعا باید از این انتخاب تقدیر شود. خدا را شکر اوسمار هم به این اعتماد جواب داده  و انگیزه داشته است. همچنین بازیکنان هم همراهی کردند و خیلی خیلی در قالب تیم کمک کردند که زودتر تیم به نتیجه برسد. من فکر می‌کنم اتفاق خوبی بود که هم پرسپولیس را صاحب یک مربی باکلاس کرد و هم نتایج نشان می‌دهد که تصمیم ما درست بوده است. امیدوارم این روند تا انتهای فصل ادامه داشته باشد.  

فصل آینده هم با اوسمار ادامه می دهیم 

او درباره اینکه گفته می‌شود قرارداد اوسمار در صورت قهرمانی در لیگ برتر یا جام حذفی به صورت اتوماتیک وار تمدید می‌شود، گفت: قرارداد اوسمار تا پایان فصل است، اما بندی که منوط به قهرمان لیگ یا جام حذفی شود وجود ندارد. درویش هفته پیش قبل از بازی با نفت آبادان با اوسمار جلسه‌ای در باشگاه داشت  و پیشنهاد تمدید قرارداد را به این مربی داد. اوسمار گفت که بعد از بازی با نفت آبادان به این پیشنهاد جواب می‌دهم، اما من فکر می‌کنم اتفاق خاصی نیفتد و فصل آینده هم با اوسمار ادامه خواهیم داد. پرسپولیس ویترینی برای مربی و بازیکن هست و هر کسی که وارد این تیم می‌شود باید بهترین باشد و من فکر می‌کنم هم باشگاه و هم مربی و بازیکن از این همکاری سود می‌برند. تفکرات باشگاه با اوسمار نزدیک است و هم او از حضور در پرسپولیس خوشحال هست و هم باشگاه از عملکرد این مربی رضایت دارد.  

رسانه ها فقط از بازیکنان پرسپولیس در مورد تمدید قراردادشان سوال می کنند 

بادامکی درباره روند تمدیدی‌های پرسپولیس هم به زودی انجام می‌شود، گفت: قطعا این اتفاق می‌افند و اولویت این است که بعد از اینکه سرمربی تیم ما قراردادش تمدید شد به سراغ بازیکنان می‌رویم و ان شا الله بتوانیم تمام بازیکنان خود را حفظ کنیم. ضمن اینکه همه تیم‌ها بازیکنانی دارند که قراردادشان تمام می‌شود و یکسری قرارداد دارند. البته من نمی‌دانم هر وقت که تیم ما بازی دارد رسانه‌ها به سمت بازیکنان ما می‌روند و به آنها می‌گویند که چرا قراردادتان را تمدید نمی‌کنید؟ من ندیدم از تیم دیگری این سوال پرسیده شود. این موضوع نشان می‌دهد که دوستان در فضای مجازی دارند خوب کار می‌کنند و این که بازیکن ما تمدید نکرده قرار نیست اتفاقی بیفتد. ما هنوز هم درگیر مجوز حرفه‌ای هستیم و قطعا این موضوع اولویت دارد تا باشگاه پرسپولیس سال بعد بتواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و برای ما تک تک بازیکنانمان مهم هستند و هر روز و هر ثانیه فکر می‌کنیم که ان شا الله بتوانیم با بازیکنانمان تمدید کنیم تا برای فصل بعد تیم قوی داشته باشیم  که در رقابت‌های آسیایی حرفی برای گفتن داشته باشیم.   

دانیال اسماعیلی فر فقط یک لایک نشان داده است 

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره شادی گل دانیال  اسماعیلی فر در بازی با تیم صنعت نفت آبادان گفت: واقعیتش این است که من صحنه را ندیدم و یکی، ۲ فیلم را برایم فرستادند واضح نبود که دانیال چه کار کرده است. اما همه دانیال را می‌شناسید که بازیکن بااخلاقی هست. با توجه به شناختی که از دانیال دارم، چیز خاصی ندیدم. قطعا  من از طرف باشگاه با این بازیکن صحبت می‌کنم. کمیته انضباطی هم این بازیکن را خواسته است و چیز جدیدی هم نیست که بازیکنان پرسپولیس به سرعت به این کمیته فراخوانده می‌شوند. کاش برای همه هم این اتفاق بیفتد. من صحنه‌ای که از دانیال دیدم فقط یک لایک نشان داده بود و فکر نمی‌کنم حرکت زشتی انجام داده باشد.  

یکی از پیشکسوتان استقلال به دنبال  افزایش دنبال کنندگان خود است 

او افزود: یکی از پیشکسوتان تیم رقیب بعد از بازی با شمس آذر مصاحبه کرده است. من فکر می‌کنم  پیشکسوتانی که طرفدار یک تیم هستند برای اینکه جو را برای خود مثبت کنند نباید بیایند و درباره تیم حریف صحبت کنند. به همدیگر احترام بگذاریم و تیم خود را نقد کنیم و درباره تیم خود صحبت کنیم خیلی قشنگ‌تر است. به هر حال هم جایگاه خودمان بالاتر می‌رود و  تماشاگران و مردم متوجه مسائل هستند. سعی نکنیم برای اینکه در  فضای مجازی فالوئرمان بالاتر برود صحبت‌هایی کنیم که در شان و شخصیت ما نیست.

باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ و کمیته داوران ایمان کامل دارد 

بادامکی در پایان گفت: باشگاه پرسپولیس ایمان کامل به سازمان لیگ و کمیته داوران دارد و می‌دانیم که آنها همه تلاش خود را می‌کنند تا بهترین انتخاب و عملکرد داشته باشند. امیدوارم با صحبت‌هایی که به حاشیه می‌رود داوران را تحت فشار قرار ندهیم و بگذاریم داوران با فراغ بال قضاوت خود را انجام بدهند تا ان شا الله هر تیمی که قهرمانی حقش هست به آن دست یابد.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • بادامکی: همیشه تیم رقیب درباره ما صحبت می کند/ اسماعیلی فر حرکت زشتی انجام نداد
  • سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • اوسمار ویرا: این نتیجه عالی است
  • نتیجه ۳ بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم!
  • سرمربی پرسپولیس: نتیجه ۳ بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم
  • اوسمار ویرا: نتیجه سه بر صفر عالی است؛ از بازیکنانم راضی هستم
  • سرمربی پرسپولیس: نتیجه ۳ بر صفر عالی است
  • اوسمار: نتیجه ۳ بر صفر عالی است
  • از تسلیم شدن مقابل پرسپولیس تا رویای فینال آسیا!
  • کمالوند: امیدوارم برابر پرسپولیس کار بزرگی انجام دهیم