Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@22:07:04 GMT

اخبار مهم روز؛ چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۶۹۸۷

خلاصه مهمترین رخدادهای امروز:

جنجال جدید صدا و سیما واکنش دوباره ترامپ به عبور ایران از مرز 300 کیلو اورانیوم؛ «خوب نیست» اقدام به خودکشی یکی از دانش‌آموزان ماجرای کودک‌آزاری در اصفهان نقش چهار خانواده در وارد کردن ۱۲۵ هزار خودرو خارجی به کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام: fararunews@

اینستاگرام: fararunews@

۱۰:۵۴

نقش چهار خانواده در وارد کردن ۱۲۵ هزار خودرو خارجی به کشور

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ٣٤ هزار خودرو غیرقانونی در سال‌های ٩٦و ٩٧ ثبت سفارش شده است و همچنین چهار خانواده با استفاده از رانت و تشکیل باند‌های فساد اقتصادی ١٢٥ هزار خودرو خارجی را به کشور وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطالبه مردم همین است که در برابر رانت و غارت آقازاده‌ها بایستیم و در بحث معدن طلای قروه نیز باید وزیر جوابگو باشد چرا که دستمزد کارگران خارجی در این معدن سه تا چهار برابر ایرانی‌هاست و سهم ایران از ٥١ درصد به ٣٠درصد کاهش پیدا کرده است و طرف خارجی نیز تکنولوژی را که باید واگذار می‌کرد که تاکنون عملی نکرده است.

Fararu.com Fararunews @ ۱۰:۵۱

اقدام به خودکشی یکی از دانش‌آموزان ماجرای کودک‌آزاری در اصفهان

اواسط آذرماه سال گذشته بود که خبر کودک‌آزاری ۴ دانش‌آموز ۸ و ۹ ساله در یک مدرسه ‌دولتی در اصفهان منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که بچه‌ها از اوایل سال تحصیلی دچار آزار و اذیت از طرف متهم پرونده می‌شدند؛ متهمی که پیش‌تر رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه و سال گذشته نایب‌رئیس انجمن اولیا و مربیان بوده است.

بعد از فاش‌شدن این ماجرا و اقرار دانش‌آموزان، یکی از بچه‌ها به‌دلیل فشار زیاد حاصل از این اتفاق و تهدیدهای زیادی که از طرف متهم شده بود، اقدام به خودکشی کرده بود.

خبرآنلاین نوشته است: سارا باقری، وکیل پرونده گفت: «این کودک طنابی را دور گردن خود بسته و خواسته خودکشی کند و وقتی مادر این بچه، عکس کودکش را برای من فرستاد، تمام آثار طناب روی گردن او مشهود بود و به‌شدت زخم شده بود.»

مادر همین کودک هم در توضیح گفته است: «پسر من اقدام به خودکشی کرد. روان‌شناس می‌گفت پسرتان را در جریان همه‌چیز قرار دهید تا بعدا فکر نکند که شما پیگیری نکرده‌اید. به‌دلیل این ماجراها هم به‌شدت عصبانی شد. به خانه خواهرم رفتیم که شاید حالش بهتر شود؛ یک‌دفعه دیدم که صدای خرخر می‌آید و بعد دیدم پسرم طنابی را دور گردنش محکم پیچیده است و دارد خودش را خفه می‌کند. سریع کمکش کردم تا از این وضعیت بیرون بیاید و وقتی پرسیدم چرا اینکار را کردی؟ گفت: مامان این آقا به ما گفته بود وقتی من اینکار را با شما کردم شما دیگر نجس هستید و برای پاک‌شدن باید خودتان را بکشید. حتی به بچه‌ من چطور مردن را آموزش داده بود؛ گفته بود با طناب و کمربند و تیغ‌زدن روی شاهرگ باید خودتان را بکشید.»

Fararu.com Fararunews @ ۱۰:۴۵

واکنش دوباره ترامپ به عبور ایران از مرز 300 کیلو اورانیوم؛ «خوب نیست»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که بعد از اعلام عبور ذخایر اورانیوم ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم، گفته بود که «ایران با آتش بازی می‌کند»، صبح امروز چهارشنبه (به وقت تهران) در پیامی توییتری باز هم به این موضوع واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور آمریکا که در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و بعد از آغاز ریاست جمهوری خود بارها ادعا کرده بود که دولت «باراک اوباما» برای انعقاد برجام به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار پول داده، امروز چهارشنبه باز هم این ادعا را تکرار کرد.

دونالد ترامپ در توییترش نوشت: «مدت‌ها قبل از اینکه من رئیس‌جمهور شوم، ایران داشت توافق ۱۵۰ میلیارد دلاری (به اضافه ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد) هسته‌ای با ایالات متحده را نقض می‌کرد و آنها حالا محدودیت ذخایر (اورانیوم) را نقض کرده‌اند. این، خوب نیست».

Fararu.com Fararunews @ ۱۰:۴۱

جنجال جدید صدا و سیما

صداوسیما به تحریم‌کنندگان آدرس می‌دهد؛ درست وقتی که کارزار فشار حداکثری آمریکا به اوج خود رسیده است. شوی صبحگاهی شبکه سه این‌چنین با انتشار اطلاعات حرکت یک نفت‌کش و پهلوگرفتن آن در بندری چینی آغاز می‌شود. وقتی تصاویر ماهوار‌ه‌ای و اطلاعات نفت‌کش «سالینا» نشان داده می‌شود، مجری برنامه یاد فیلمی تلویزیونی می‌افتد، بی‌خبر از اینکه منافع ملی چطور در شوی شبکه سه به بازی گرفته شده.

همین وقت مجری دیگر برنامه حتی اشاره می‌کند که این تصویر در خبرگزاری «رویترز» نیز مورد استفاده قرار گرفته است، درحالی‌که چندی پیش رویترز در گزارشی مدعی شده بود نفت‌کشی ایرانی محموله ۱۳۰ هزارتنی نفت را در بندر جوشان تحویل داده است؛ گزارشی که باعث شد آمریکا درباره تخطی از اجرای تحریم‌ها هشدار دهد و به صرافت تنگ‌تر کردن حلقه تحریم فروش نفت ایران بیفتد.

صداوسیما، اما دیروز در همین راستا مدعی شد که نفت‌کش طبق برآورد‌ها یک میلیون بشکه نفت را تحویل شرکت ملی نفت چین داده است. بازی صداوسیما با منافع ملی البته وقتی تکمیل شد که دیروز روزنامه «نیویورک‌تایمز» آمریکا گزارشی درباره حرکت مخفیانه نفت‌کش‌ها برای دورزدن تحریم‌ها منتشر کرد. (بیشتر بخوانید)

Fararu.com Fararunews @

منبع: فرارو

کلیدواژه: خبر فوری اخبار مهم خبرهای مهم روز اخبار داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی وعده صادق به اهالی غزه فرصت نفس کشیدن داد

بگذار فرماندهان ارتش و مسئولان رژیم کودک‌کش، با چهره‌های مغموم و افسرده، ژست پیروزی بگیرند! و با وجود شهادت کارشناسان برجسته نظامی و سیاسی دنیا و مستندات رسانه‌های معتبر درخصوص خسارت‌های سنگین وارد شده به پایگاه‌های نظامی اسراییل، مدعی رهگیری ۹۹ درصدی و ۸۴ درصدی! موشک‌های ایران شوند.

تلاش ساکنان شهرک‌های اشغالی برای ناموفق نشان دادن عملیات وعده صادق با انتشار تصاویر مناطق مسکونی شان قبل و بعد از عملیات

بگذار شهرک‌نشین‌های بی‌وطن، عکس مناطق مسکونی‌شان را قبل و بعد از عملیات نظامی ایران منتشر کنند که به خیال خودشان از ناموفق بودن عملیات نظامی ایران بگویند، غافل از اینکه دارند با صدای بلند، تفاوت ماهیتیِ رژیم جعلی صهیونیستی با کشور ایران را فریاد می‌زنند؛ تفاوت رژیمی که به حمله به مناطق مسکونی اعتیاد دارد و بقایش در گرو کشتار زنان و کودکان است با کشور متمدن و اصیلی به نام ایران که حتی در تنبیه دشمن خبیثش هم، از کشتار پرهیز دارد و ترجیح می‌دهد خط و نشانش را با هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی حیاتی برای دشمن بکشد.

* (درحالیکه کاربران عزب زبان، با هشتگ «شکراً ایران»، به تمجید و تحسین عملیات وعده صادق پرداختند، امثال علی کریمی با واکنش‌های وطن فروشانه، حتی صهیونیست‌ها را هم شگفت زده کردند)

بگذار مزدوران داخلیِ شرورترین حکومت تمام تاریخ بشریت، بی‌آبرویی را به نهایت برسانند و در زمانه‌ای که تمام دنیا به احترام ایران مقتدر، تمام‌قد ایستاده و جسارت نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان اولین کشوری که با عملیات نظامی به خباثت‌های رژیم اسراییل پاسخ داده را تحسین می‌کنند، از حمایت از این رژیم بگویند که فقط در ۶ ماه گذشته، دستش به خون حدود ۱۴ هزار کودک بیگناه آلوده شده.

روحیه گرفتن آوارگان فلسطینی بعد از عملیات وعده صادق برای بازگشت به خانه هایشان در شمال غزه

ما به خانه برمی‌گردیم

بگذار خفاش‌ها به صورت خورشید، خاک بپاشند. نور تابانش مگر خاموش می‌شود؟ در روز‌هایی که هر لحظه، جلوه جدیدی از دستاورد‌های عملیات وعده صادق به روایت منابع رسمی نظامی و رسانه‌ای دنیا آشکار می‌شود و دست و پا زدن صهیونیست‌ها و دنباله‌هایشان برای انکار شکست، نتیجه‌ای جز غرق شدن هرچه بیشتر آنها در باتلاق بی‌آبرویی ندارد، آن سوی ماجرا و در میان فلسطینی‌ها، صحبت فقط از برکات این عملیات غرورآفرین است.

سوغات پهپاد‌های صبور و موشک‌های بلندبالای ایران برای اهالی غزه، آرامش برای کودکان بوده و امید و روحیه برای بزرگتر‌ها برای ادامه مبارزه. حالا ساکنان این شهر محاصره‌شده، انگار جان دوباره‌ای گرفته باشند، چشم در چشم ارتش سیلی‌خورده اسراییل، از عزم‌شان برای بازگشت به خانه می‌گویند. آنهایی که شنبه شب را با هیجان و شادیِ عملیات وعده صادق به صبح رساندند، روز یکشنبه با حرکت سیل جمعیت به سمت مرز شمال، یک بار دیگر بعد از ۶ ماه، لبخند زدند.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جمعیتی که به سمت مرز شمال غزه می‌روند

ماجرا از این قرار بود که شب عملیات، نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی، از ترس اینکه هدف موشک‌های ایران قرار بگیرند، از محل استقرارشان در غرب غزه به سمت شرق این شهر پناه بردند. خبر این عقب‌نشینی که دهان به دهان در میان آوارگان فلسطینی ساکن مناطق اطراف رسید، تعداد بسیار زیادی از آنها از فرصت استفاده کردند و با اشتیاق فراوان و با قوت قلبی که از عملیات وعده صادق گرفته بودند، به سمت مرز شمال غزه رفتند تا به خانه‌هایشان برگردند.

این‌طور بود که در غیاب نظامیان اسراییلی، هرکسی که صبح زود خودش را به مرز رساند، موفق شد وارد شمال غزه شود. گرچه چند ساعت بعد که نیرو‌های ارتش صهیونیستی جرأت کردند از پناهگاه خارج شوند و به منطقه برگردند، تلاش کردند با تیراندازی و حملات خمپاره‌ای مانع حرکت مردم شوند، اما برق چشم‌های کوچک و بزرگ آنها نشان می‌داد نور امیدی که در دلشان روشن شده، خاموش‌شدنی نیست.

شنای شادمانه و تفریح کودکان غزه در ساحل در روز‌های بعد از عملیات وعده صادق

برخلاف ساکنان سرزمین‌های اشغالی که بعد از چند روز، هنوز در شوک حملات موشکی ایران و در ترس ناشی از تهدیدات محکمش نسبت به هرگونه خطای جدید اسراییل روز را به شب می‌رسانند، از آن طرف خبر می‌رسد با عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از اغلب مناطق، مردم فلسطین فرصت پیدا کرده‌اند بعد از حدود ۷ ماه، نفس بکشند. شاهد این موضوع، صحبت‌های «موسی ابومرزوق»، یکی از رهبران حماس است که گفته: «بعد از پاسخ ایران به اسراییل، قتل‌عام مردم فلسطین در غزه به پایین‌ترین میزان رسیده است».

حضور مردم در ساحل «دیر البلح»، استان مرکزی نواز غزه

این‌طور است که با وجود تداوم حملات رژیم کودک‌کش، تصاویری که این روز‌ها از شهر‌های مختلف فلسطین در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، از حال خوش مردم به‌ویژه کودکان حکایت دارد. در سایه امنیت نسبی ایجاد شده بعد از عملیات وعده صادق، مردم فلسطین توانسته‌اند بعد از مدت‌ها سری بزنند به سواحل زیبای سرزمین مادری‌شان تا سختی‌ها و مصائب چند ماه گذشته را کمی فراموش کنند.

ناراحتی و عصبانیت صهیونیست‌ها از تفریح و شادی مردم غزه در ساحل به روایت یک کاریکاتوریست

حالا فقط این اخبار و تحلیل‌های مربوط به قدرت موشکی ایران و عملیات موفقیت‌آمیزش نیست که سوهان روح شهرک‌نشین‌ها شده بلکه دیدن تصاویر شنای پرشور و نشاط کودکان و تفریح و شادی مردم در ساحل غزه هم، هر لحظه عصبانیت و احساس شکست را در وجود آنها تشدید می‌کند.

ساحل مملو از جمعیت غزه در مقایسه با ساحل خالی شهرک کریات شمونه

در روز‌های اخیر صهیونیست‌ها با انتشار تصاویر ساحل مملو از جمعیت غزه و مقایسه آن با ساحل خالی شهرک «کریات شمونه»، نوشتند: «واقعا پیروز جنگ کیست؟» «بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم اسراییل هم، با ابراز ناخرسندی از این حال خوش اهالی غزه گفته: «چطور به فلسطینیان اجازه داده می‌شود به دریا بروند درحالی‌که هر روز سربازان ما در غزه کشته می‌شوند؟»

خوشحالی دختر بچه غزه‌ای از چشیدن دوباره مزه نان بعد از چند ماه

ما دیگه نان داریم...

شیرین‌ترین دستاورد عملیات وعده صادق را، اما دختر کوچولوی ساکن شمال غزه، به رخ دنیا کشید. او که بعد از چند ماه، دوباره مزه نان گرم را چشیده بود، با در دست داشتن یک قرص نان، رو به دوربین با خنده‌ای دلنشین می‌خواند: «ما دیگه نان داریم»؛ و این، نشانه‌ای بود برای یکی از مهم‌ترین تغییرات روز‌های اخیر در مناطق محاصره‌شده شمال غزه. 

ماجرا از این قرار است که به لطف خدا و در نتیجه عملیات وعده صادق، حصر شمال از چند روز گذشته، کمتر شده و رژیم صهیونیستی اجازه ورود محموله‌های کمکی بیشتری را به شمال غزه داده است. در نتیجه، میزان ارزاق و کالا‌ها در بازار قحطی‌زده شمال، بیشتر شده و همین اتفاق، شکست قیمت‌ها را به دنبال داشته است.

«محسن فایضی»، کارشناس مسایل فلسطین هم درخصوص تغییرات شرایط در غزه و سایر مناطق تحت محاصره بعد از عملیات وعده صادق، می‌گوید: «وضعیت گرسنگی و تجهیزات و... رو به بهبود است و اگر همین روند تا دو سه هفته آینده ادامه پیدا کند و مثل روز‌های اخیر در روز حدود ۵۰۰ کامیون وارد غزه شود، این بحران تا حدودی به ثبات می‌رسد.»

او با اشاره به اینکه اسراییل در این روز‌ها عملیات گسترده زمینی نداشته و تیپ‌ها را هم جز یک تیپ از کل نوار غزه خارج کرده، ادامه می‌دهد: «در این شرایط، وضعیت در جنوب، حتی دارد به بازگشت مدیریت فلسطینی و حماس نزدیک می‌شود و تصاویری از آواربرداری، اصلاح خیابان‌ها و... منتشر می‌شود. اما شمال، داستان متفاوت‌تری دارد و صهیونیست‌ها تلاش دارند شرایط به کنترل و حاکمیت طرف فلسطینی نزدیک نشود؛ به‌این‌ترتیب در وهله اول، سعی می‌کنند مانع ورود جمعیت و بازگشت مردم به شمال شوند و در وهله دوم، حملات هوایی به ۳ استان شمالی را ادامه می‌دهند. البته در این روز‌ها به لطف شرایط و همچنین عملیات وعده صادق، کمترین کشتار در ۲۰۰ روز اخیر (حدود ۸۰ تا ۱۰۰ شهید) را شاهد هستیم.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • وقتی وعده صادق به اهالی غزه فرصت نفس کشیدن داد
  • مصرف در تنگنای نااطمینانی؛ دولت کار خودش را می‌کند
  • اجاره آپارتمان های در مناطق۲۲گانه تهران چقدر است ؟ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • نجات شهروند لنگرودی با حضور به موقع پلیس
  • نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود
  • نفتی نفت! | وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • قتل همسر اول به خاطر ازدواج دوم