Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@00:13:37 GMT

امید به احیای یک رویداد موسیقی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۷۳۰۰

امید به احیای یک رویداد موسیقی

مدیراجرایی جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» که سال گذشته با تصمیم مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد تعطیل شده بود، از تلاش برای برپایی مجدد این رویداد موسیقایی پس از مذاکره با مدیران خبر داد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امیر مردانه مدیراجرایی جشنواره تعطیل‌شده «موسیقی کلاسیک ایرانی» درباره آخرین وضعیت این رویداد سینمایی، توضیح داد: طی روز‌های گذشته مدیران برخی از جشنواره‌ها و رویداد‌های موسیقایی، جلسه‌ای با آقای الهیاری مدیرکل جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد برگزار کردند که ماحصل این نشست نشان‌دهنده رویکرد‌های مثبت دفتر موسیقی وزارت ارشاد در دوره جدید برای برگزاری و احیای جشنواره‌های تعطیل شده موسیقی در یکی دوساله اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مردانه ادامه داد: علاقه‌مندان موسیقی می‌دانند که جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از سال ۹۵ با اهداف بزرگی کار خود را آغاز کرد و در دوره برگزاری خود نشان داد که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و به سهم خود تاثیرات موثری را بر جریان حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی بگذارد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل تصمیماتی که آقای ترابی در دوران مدیریتشان در دفتر موسیقی ارشاد داشتند به یکباره تصمیم گرفته شد که این جشنواره تعطیل شود و ما شاهد بودیم که در دوره مدیریتی ایشان، جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بعد از دو دوره موفقیت‌آمیز بدون هیچ دلیلی و به بهانه بودجه تعطیل شد و جریاتی که می‌رفت تبدیل به یک فضای موثر در عرصه موسیقی شود در میانه راه متوقف شد. این موضوع از همان زمان برای من و همکارانم در ستاد جشنواره بسیار تأسف‌انگیز بود که چرا با وجود موافقت معاونت هنری وزیر ارشاد و استقبالی که هنرمندان فعال عرصه موسیقی ایرانی برای شرکت در جشنواره انجام دادند، این رویداد باید تعطیل شود.

این تهیه‌کننده و ناشر گفت: من واقعاً نمی‌دانم این چه مکانیزمی است که با تغییر مدیران دولتی باید شاهد تعطیلی یا گشایش یک جشنواره باشیم که می‌تواند تاثیرات خوبی در جریان معرفی موسیقی کلاسیک ایرانی به مخاطب داشته باشد. من به خاطر دارم در همان دوران معاونت هنری وزارت ارشاد و مدیریت انجمن موسیقی ایران تلاش‌ها و همکاری‌های بسیار شایسته‌ای برای برگزاری جشنواره انجام دادند، اما نمی‌دانم چه جریانی وجود داشت که آقای ترابی به شدت مخالف برگزاری جشنواره بودند و در نهایت فضا را به سمتی بردند که این رویداد تعطیل شود.

مردانه تصریح کرد: قطعاً در برگزاری یک رویداد موسیقایی انتقاداتی وجود دارد که مدیران برگزاری یک رویداد باید با تکیه براین نقد‌های دلسوزانه فضای کار را به جلو هدایت کنند. اما شما بدانید آنچه برای ما در کنار این موارد بسیار مهم بود برگزاری یک جشنواره با کیفیت با کمترین هزینه بود که واقعاً با دلسوزی یکایک هنرمندان و دست اندرکارانش برگزار شد. به اعتقاد من جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی یک جشنواره مظلوم بود که متاسفانه چراغ آن به دلیل سیاست‌های مدیر وقت دفتر موسیقی وزارت ارشاد خاموش شد و حالا امیدوارم با شرایط خوش‌بینانه‌ای که من پس از برگزاری جلسه با آقا اله یاری دیدم بتوانیم دوباره شاهد برگزاری آن باشیم.

اولین جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» از نوزدهم تا بیست و چهارم آذرماه سال ۹۵ در تالار رودکی و فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد. دومین دوره نیز با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی خانۀ موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، مؤسسه فرهنگی هنری «سازآواز» و بنیاد رودکی از ۱۷ تا ۲۴ آذر سال ۹۶ در تالار رودکی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موسیقی ایران جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی دفتر موسیقی ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۷۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سید علی ترابی ضمن تبریک روز بناهای تاریخی گفت:  در حال حاضر علاوه بر ثبت ملی قلعه  تاریخی سنگان ، ۱۱۰ محوطه تاریخی در شهرستان اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد گردشگری کشور ثبت شد.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب باغات گیلاس و اهمیت برگزاری جشنواره گیلاس در معرفی شهرستان که زمینه توسعه را هموار خواهد کرد گفت: امسال نیز جشنواره گیلاس باشکوهتر از سنوات گذشته در شهرستان با مشارکت مردم و ادارات ذیربط برگزار خواهد شد.

همچنین امروز بمناسبت روز بناهای تاریخی فرماندار شهرستان اشنویه از قلعه تاریخی سنگان دیدار و  از خانواده مرحوم حاج محمدامین زرزا تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی
  • ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند» در جشنواره کلاسیک
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰