Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهو نیوز، گروهی از ماموران مرزی آمریکا با ایجاد یک گروه محرمانه در فیسبوک، مرگ یک نوجوان مهاجر گواتمالایی در یکی از بازداشتگاه‌های این کشور را مورد تمسخر قرار دادند.

این گروه همچنین اقدام به انتشار مطالب نژادپرستانه علیه «الکسندریا اکاسیو کورتز» نماینده دموکرات نیویورک که از بازداشتگاه‌های مهاجران سرکشی کرده بود، کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه که متشکل از ماموران مرزی سابق و فعلی آمریکا بودند در یکی از پست‌های خود در فیسبوک به مرگ یک نوجوان ۱۶ ساله اهل گواتمالا اشاره کردند که در حین بازداشت در گشت مرزی آمریکا جان باخت. آن‌ها نظرات تمسخرآمیزی از جمله «او خب» و یا «اگه مرده که مرده» را در زیر این پست قرار دادند. 

وب سایت «پرو پابلیکا» وجود چنین گروهی در فیسبوک که با نام «من ۱۰-۱۵ هستم» شناخته می‌شود را افشا کرد. ۱۰-۱۵ یک کد گشت زنی مرزی مربوط به مهاجران در بازداشت است. اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد تحقیقاتی را درباره این گروه فیسبوکی آغاز کرده است و به نظر می‌رسد به نوعی درگیر بودن برخی از کارکنان خود در این ماجرا را تائید کرد.

اعضای این گروه که ظاهرا از بازدید اکاسیو کورتز از یکی از بازداشتگاه‌های مرزی در تگزاس ناراضی بودند، تهدیدات جنسی علیه او مطرح کردند.

رئیس گشت مرزی آمریکا با محکوم کردن پست‌های فیسبوکی این گروه از ماموران مرزی، آن‌ها را نامناسب توصیف کرد. این گروه در آگوست سال ۲۰۱۶ در فیسبوک ایجاد شد و ۹ هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد.

پیشتر خبرگزاری فرانسه از مرگ یک نوجوان ۱۶ ساله در بازداشتگاه پلیس در مرز آمریکا خبر داد. بنابر گزارش‌ها این پنجمین کودک مهاجری بود که از دسامبر سال ۲۰۱۸ در این شرایط جان خود را از دست داد. بنابر اعلام رسانه‌های محلی، این نوجوان بیمار شده و یک پرستار برای وی تشخیص سرماخوردگی داده بود. برای این نوجوان داروی ضدویروس تجویز شد و برای جلوگیری از آلوده شدن سایر مهاجران این نوجوان به ایستگاه پلیس وسلاکو منتقل شد. این نوجوان ۱۳ مه در حوالی شهر هیدالگو در تگزاس دستگیر شده بود.

عفو بین‌الملل در این باره اعلام کرد بازداشت افراد به ویژه کودکان در شرایط غیر بهداشتی و غیرانسانی بسیار خطرناک و وحشیانه است. از ابتدای ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ بیش از ۴۶۰ هزار نفر در مرز مکزیک و آمریکا دستگیر شدند. بسیاری از مهاجران در انتظار بررسی درخواست پناهندگی‌شان آزاد شده‌اند؛ زیرا مراکز اسکان فوری پلیس مرزی دیگر ظرفیت اسکان این افراد را ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ بحران پناهجویان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا مهاجر گفت: ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی مربوط به حوزه زراعت است و این معاونت در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نقش هدایت، برنامه‌ریزی و پشتیبانی را با سپردن کار به دست مردم ایفا می‌کند.

وی اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را مشارکت حداکثری مردم در امنیت غذایی کشور دانست و گفت: در این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بیشترین محصول اساسی از مزارع دیم کشور برداشت می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی افزود: در این طرح ۴۵۰ هزار کشاورز سراسر کشور با همکاری کارشناسان و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در سطح ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم، انواع محصولات اساسی مانند گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و علوفه کشت می‌کنند.

مهاجر بار دیگر بر نقش بی‌بدیل مردم در انجام امور اشاره کرد و گفت: جهش در کشاورزی یعنی افزایش چشمگیر و این جز با حضور و مشارکت مردم فابل دست یافتن نیست.

دیگر خبرها

  • یزد، میزبان سومین اردوی تیم والیبال پسران نوجوان
  • ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند
  • مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • با آمریکا درباره اسرائیل تبادل پیام داشته ایم/ در حمله به اسرائیل اهداف نظامی مورد اصابت قرار گرفتند
  • شادمانی مردم افغانستان از پاسخ موشکی ایران به جنایات اسرائیل
  • سرنوشت حساب افراد در شبکه‌های اجتماعی پس از مرگ آنها چیست؟
  • بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا و اسرائیل گوشه رینگ قرار گرفتند/ تابوی حمله به اسرائیل شکسته شده است
  • تمسخر برادر عبدالرزاق حمدالله توسط برادر بنزما!
  • رزمندگان حشدالشعبی عراق در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند
  • آمریکا درباره سفر به مناطق مرزی لبنان هشدار داد