Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جهانبخش میرزاوند با بیان اینکه خاک برای وزارت جهاد کشاورزی به عنوان رکن اساسی تولید محصولات کشاورزی اهمیت بسیاری دارد، گفت: این موضوع سبب شده پس از تلاش بسیار «لایحه حفاظت از خاک» تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه این لایحه پس از تصویب مجلس توسط رئیس جمهور برای اجرا و تدوین آئین نامه ابلاغ شده است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر وزارت خانه‌ها موظف شده‌اند در کمترین زمان آئین نامه اجرایی این قانون را تدوین کنند تا به تصویب هیأت دولت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزاوند با اشاره به پتانسیل‌های موجود در این لایحه گفت: این قانون هر گونه صادرات خاک بدون مجوز وزارت جهاد کشاورزی را ممنوع کرده و تاکنون برای این منظور هیچ مجوزی جهت صدور خاک از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر نشده است.

وی افزود: با اجرایی شدن این قانون همچنین کیفیت و کمیت خاک نیز پایش می‌شود.

مدیرکل دفترخاک با تاکید به اینکه وزارت جهاد کشاورزی طی سال‌های گذشته سیاست‌ها و عملکردهایش را بر اساس حفاظت و صیانت از خاک از جمله مدیریت پایدار خاک، کاهش آلودگی آن و جلوگیری از فرسایش خاک برنامه‌ریزی کرده است، گفت: با تصویب این قانون جز کشورهایی هستیم که برای مدیریت خاک خود قانون دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه همچنین اهمیت خاک سبب شده تا کشور ما از سال ۲۰۱۷ در زمینه خاک با سازمان فائو مشارکت داشته باشد، گفت: همچنین ایران در ۳ مجمع عمومی جهانی خاک شرکت کرده و در مجمع ششم و هفتم نیز مشارکت فعال داشته است.

میرزاوند با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی بین‌المللی مدیریت پایدار خاک در سال جاری گفت: در این کارگاه تخصصی نمایندگان فائو حضوری فعال داشتند و بر این عقیده بودند که تجربیات ایران قابل انتقال به سایر کشورها است.

مدیرکل دفتر خاک معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولین نیاز دفتر خاک برای اجرای این قانون پایدار شدن ردیف اعتباری خاک است، افزود: برای بهره‌برداری پایدار از منابع خاک کشور و اینکه در آینده تولید محصولات کشاورزی با مشکل مواجه نشود، ملزم به بهره‌وری پایدار از منابع محدود خاک کشور هستیم و بزرگ‌ترین محدودیتی که خاک و تولید ما را تحت تأثیر خود قرار داده، موضوع پایین بودن بارندگی و میزان بالای تبخیر و تعرق است.

میرزاوند با تاکید به اینکه تضمین پایدار تولید با اولویت دادن به خاک امکان پذیر است، ادامه داد: مدیریت پایدار خاک در نهایت تولید پایدار ما را تضمین می‌کند

وی ضمن یادآوری این موضوع که این قانون با تهیه نقشه‌های جامع خاک می‌تواند سبب تناسب اراضی و تعیین محصولات به مزیت نسبی شود، افزود: در نهایت این موضوع سبب افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها خواهیم بود.

کد خبر 4656800

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس لایحه حفاظت از خاک وزارت جهاد کشاورزی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس