Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استاندار مازندران همچنین در این دیدار بر ضرورت تامین گندم مورد نیاز مازندران بر اساس نوع پخت مسلط در استان تاکید کرد و یادآور شد: بیش از 75 درصد از نانوایی های مازندران بربری است که برای پخت نان مناسب و کیفی نیازمند گندم با گلوتن بالا است.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری،احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این دیدار که در دفتر محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی که در تهران برگزار شد، راهکار اقتصادی شدن کشاورزی به عنوان بخش اصلی تولیدی در مازندران را حل مشکلات تمامی زیربخش های آن دانست و توجه بیشتر وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در این دیدار در باره مشکلات بخش شیلات، دامداری و دامپزشکی، تعیین نرخ محصولات کشاورزی بویژه گندم و مسایل مربوط به جنگل و منابع طبیعی با وزیر جهاد کشاورزی گفت و گو و راهکارهای استانی را پیشنهاد کرد.

حسین زادگان یکی از مشکلات موجود در بخش شیلات مازندران را نرخ بالای بیمه صیادان برشمرد و بر ضرورت کاهش آن از 27 درصد به 17 درصد برابر مصوبه دولت تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه شغل صیادی به رغم فرسایندگی از مشاغل سخت و زیان آور نیست و صیادان باید 30 سال فعالیت کنند تا بازنشسته شوند، خواستار قرار گرفتن صیادی در ردیف مشاغل سخت و زیان آور شد و افزود: شغل صیادی به خاطر فعالیت در آب در طول سال فرساینده است و از سوی دیگر درآمد صیادان نیز به خاطر کاهش ذخایر صید در سال های اخیر کاهش یافته و مشکلاتشان افزایش یافته است.

استاندار مازندران همچنین در این دیدار بر ضرورت تامین گندم مورد نیاز مازندران بر اساس نوع پخت مسلط در استان تاکید کرد و یادآور شد: بیش از 75 درصد از نانوایی های مازندران بربری است که برای پخت نان مناسب و کیفی نیازمند گندم با گلوتن بالا است.

حسین زادگان تامین بموقع گندم مورد نیاز استان را هم خواستار شد و گفت که برخی از شرکت های بازرگانی استان‌های تامین کننده گندم مازندران به بهانه های مختلف به تعهداتشان عمل نمی کنند در حالی که استان گردشگرپذیری مانند مازندران نباید در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تعیین نرخ مناسب برای گندم را یکی از راهکارهای تامین بخشی از نیاز گندم توسط کشاورزان استان دانست و تاکید کرد: متاسفانه امسال به خاطر تعیین قیمت پایین، دلالان بخشی از گندم کشاورزان را خریداری کردند و بخشی هم حتی توسط دامداران برای استفاده دام خریداری شده است.

حسین زادگان در عین حال از پرداخت بموقع قیمت کلزا و گندم خریداری شده از کشاورزان توسط دولت قدردانی کرد و گفت که تاکنون طلب بیش از 90 درصد از دو محصول خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

استاندار مازندران همچنین برای حل مشکلات بخش دامداری و دامپزشکی استان هم با وزیر جهاد کشاورزی رایزنی کرد و گفت: متاسفانه مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی، شرایط مناسب آب و هوایی و از سوی دیگر به لحاظ کمبود زمین و وجود تقاضای فراوان برای انواع سرمایه گذاری، از نظر رعایت فواصل مورد نظر دستور العمل اجرایی معیارها و ضوابط استقرار اماکن دامی و صنایع وابسته به دام و نیز کارخانجات تولید و بسته بندی مواد آشامیدنی، خوراکی آرایشی - بهداشتی و مکمل های غذایی رژیمی و صنایع بسته بندی ابلاغیه سال 88 سازمان دامپزشکی با مشکلاتی مواجه است و با وجود پیگیری ها تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

وی خواستار تعدیل فواصل انواع صنایع متقاضی سرمایه گذاری با شهرک های صنعتی و از جمله حذف فاصله تصفیه فاضلاب شهرک های صنعتی با سایر صنایع متقاضی و تخفیف 20 درصدی برای فواصل واحدهای متقاضی خارج شهرک با صنایع داخل شهرک صنعتی در استان شد.

حسین زادگان حذف فواصل انواع گلخانه ها با اماکن دامی و حذف یا ارتقای به سطح یک فاصله سورتینگ و بسته بندی غیر پروتئینی با صنایع متقاضی سرمایه گذاری را خواستار شد و تاکید کرد که در صورت محقق شدن این پیشنهاد، می توان سرمایه گذاری های جدیدی را جذب استان کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین با اشاره به وجود جنگل‌های هیرکانی در استان و اجرایی شدن طرح جنگلداری بدون برداشت چوب موسوم به طرح تنفس جنگل، بر ضرورت توجه جدی جهاد کشاورزی برای حل چالش‌های این بخش تاکید کرد.

حسین زادگان گفت: عدم تخصیص اعتبار کافی جهت اجرای طرح تنفس جنگل یکی از چالش‌های مهم است که سبب شده تاکنون 230 میلیارد ریال بدهی به مجریان طرح روی دست مدیریت بخش جنگل استان بماند.

وی اعتبار مورد نیاز برای مدیریت حفاظتی عرصه‌های جنگلی در سال جاری را 240 میلیارد ریال اعلام کرد.

استاندار مازندران پیچیدگی در برنامه ریزی جهت اشتغال نیروها، احتمال تشدید وقوع حریق با وجود هزاران متر مکعب درختان شکسته و افتاده در عرصه‌های جنگلی، شیوع آفات و امراض، احتمال افزایش قاچاق چوب و تشکیل شبکه قاچاق، تجاوز به عرصه‌های منابع ملی، هدر رفتن سرمایه های ملی، مسکوت ماندن عملیات جنگل کاری و پرورش جنگل و بازگشت شیوه های دامداری سنتی و از بین رفتن زیرساخت های اساسی موجود در جنگل‌های شمال از جمله جاده های موجود، ابنیه فنی، ساختمان ها، حصارکشی های موجود و سایر تملک های سرمایه ای ایجاد شده را را از چالش‌های طرح تفنس جنگل بدون توجه جدی وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های مرتبط دانست.

وی پیشنهاد کرد که برای حل این چالش ها اعتبارات کافی مستقل مصوب شده و به صورت صد در صدی از ردیف مربوط به سازمان جنگل داری تخصیص یابد.

حسین زادگان همچنین بر ضرورت اجرای کامل و تمام مفاد قانون تنفس جنگل با اجرای قراردادهای حفاظتی تاکید کرد و گفت که در کنار این کار باید نسبت به برداشت درختان شکسته و افتاده در جنگل با هدف جلوگیری از آتش سوزی، گسترش آفات و بیماری ها اقدام شود.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حسین زادگان استاندار مازندران با وزیر جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نوبخت اژدری در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز گذشته اعلام کرده بود که با وجود سرمازدگی شدید و شیوع آفات در فصل پاییز و زمستان، پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی جاری میزان تولید گندم در استان اردبیل به مرز ۶۰۰ هزار تن برسد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند