Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:55:17 GMT

تخصیص ۱۷ درصد قیر به شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۸۹۱۸

تخصیص ۱۷ درصد قیر به شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر

معاون عمرانی وزیر کشور ضمن تشریح مباحث مطرح شده با مدیران کل دفاتر امور شهری شوراهای استانداری از تخصیص ۱۷ درصدی قیر به شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش ایسنا مهدی جمالی نژاد در حاشیه همایش مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۳۷ هزار دهیاری و ۱۲۸۴ شهرداری در کشور داریم برای اینکه سیاست‌های واحدی را این دستگاه‌های مستقل عمومی غیردولتی دنبال کنند و تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها همه در یک راستا باشد، جلساتی را به‌صورت شبکه‌ای در وزارت کشور با حضور معاونان عمرانی وزارت کشور،معاونان عمرانی استان‌های مختلف، مدیران کل امور شهری و روستایی استان‌ها به صورت فصلی و ماهیانه برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: در حقیقت قصد داریم سیاست‌های وزارت کشور، سیاست‌های معاونت عمرانی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را برای آنان تبیین کنیم زیرا در استان‌های مختلف این سیاست‌ها به شهرها ،شهرداری‌ها و شوراها تزریق می‌شود. بسیاری از موضوعاتی که در حال حاضر با آن‌ها دست به گریبان هستیم، برخی به علت عدم شناخت قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها است که مشکلاتی را برای شوراها و شهرداری‌ها ایجاد می‌کند.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: در این جلسه موضوعاتی مطرح شد. اینکه در استان‌ها چه سیاست‌هایی باید توسط مدیران کل امور شهری برای توسعه شهرها در نظر گرفته بگیرند ؟ وزارت کشور برای توسعه شهرها چه سیاست‌هایی دارد؟ آیا  بایستی کلانشهرها روز به روز بزرگتر شوند یا باید توسعه آنها متوقف شود و بیشتر به سمت شهرهای میانی کوچک و روستاها حرکت کنیم؟ همه این مسائل مطرح سپس قوانینی که در جهت حمایت پیش بینی  می‌شود.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: در بودجه سال ۹۸ ردیف‌های بسیار خوبی داریم. تبصره ۲ ماده ۳۹ بسیار خوب بوده است و با حمایتی که نمایندگان داشته‌اند و بودجه‌ای که در سازمان برنامه و بودجه تدوین شده است از ابتدای سال واریزهایی برای شهرداری ها صورت گرفت و بیش از ۶۰۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های کشور واریز شده است.

به گفته وی در همین هفته دستورالعمل ماده ۶ آییننامه پسماند در کمیسیون اقتصاد تصویب شد که کار بسیار ارزشمندی بود و اگر بتوانیم آن را در هیات دولت مصوب کنیم بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول را می‌توان به شهرهای کشور بالاخص شهرهای شمالی کشور که با معضل پسماند درگیر هستند،تزریق کرد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه مطرح شد بحث بازآفرینی شهری بود. یکی از سیاست‌های اصلی رئیس جمهوری و وزیر کشور بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری است. خوشبختانه ابهاماتی که در این فرآیند بود با تفاهمنامه‌ برطرف شد و از اینجا به بعد کار تسهیل و روان خواهد شد.همچنین موضوع دیگر مطرح شده درجلسه قیراست  که به چه نحوی قیر شهرهای کوچک و میانی را تحویل بگیرند. سال‌های گذشته برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر ۱۳ درصد قیر داشتیم اما امسال با حمایت‌های نمایندگان بیش از ۱۷ درصد خواهد بود و این می تواند بسیار کمک کند.

جمالی نژاد در ادامه صحبت هایش به مناطق سیل زده نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از شهرهای کشور به دلیل سیلاب‌های اخیر آسیب دیده‌اند. با مصوبه اخیری که در هیات دولت داشتیم می توانیم هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری و روستایی که در سیلاب اخیر آسیب دیدن کمک کنیم و امروز نحوه تحلیل خسارت‌ها مطرح  شد.

وی در پایان اظهارکرد: موضوع دیگر نیز تسهیلاتی است که باید برای پروژه‌های زود بازده درآمدزا به شهرها و روستاها کمک کنیم. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این عرصه اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده است. حوزه‌های دیگری که می‌توانیم به شهرها و روستاها کمک کنیم، نیروی انسانی آن‌ها است که چه کار کنند که هم امنیت شغلی پرسنل فعلی آنها زیاد شود و هم امنیت شغلی پرسنل  قراردادی و شرکتی آن ها تامین شود؟ درحقیقت جلسات این چنینی می‌تواند آرامشی را در شهرداریها ایجاد کند. سازمان شهرداریها و دهیاریها و معاونت عمرانی تمام قد ایستاده است که مشکلات شهرها و روستاها به حداقل برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان شهرداريها بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در حاشیه آئین افتتاح جایگاه شارژ خودروهای برقی و بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کرج در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل عمومی درون شهری است که در شهر کرج آغاز شد.

وی افزود: معتقدیم که این اتوبوس‌ها ساخت داخل هستند، البته بخشی از نیازهای آنها فعلاً از خارج از کشور تأمین می‌شود و ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات ساخت کشور است که درصدد افزایش این میزان هستیم. اما اساس این دستگاه‌ها در داخل است و ما آنها را به عنوان محصولات داخلی می‌شناسیم.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت توسعه این نقطه تحولی بیان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اختصاص یارانه‌ای بدین منظور به شهرداری کرج کمک کرد تا بتواند این کار ارزشمند را انجام دهد که در مرحله اول ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی، هر یک با ظرفیت ۴۰ نفر نشسته وارد کرج شد.

وحیدی با اشاره به اینکه پیش بینی‌های لازم برای این پروژه از جمله جایگاه شارژ نیز انجام شده است، عنوان کرد: استفاده از تاکسی‌های برقی در کرج نیز در دستورکار قرار دارد که در صورت اخذ تاییدیه از شورای عالی ترافیک، این تاکسی‌ها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر می‌شوند.

وی با اشاره به پروژه کنارگذر شمالی کرج ضمن قدردانی از افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه از ۳۰ به بیش از ۷۰ درصد مطرح کرد: این پروژه کاملاً بومی و به لحاظ سازه‌ای بسیار ارزشمند است زیرا باید به گونه‌ای ساخته شود که تحمل وزن ۲۰۰ هزار تن را داشته باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه این پروژه مقداری نیازمند منابع است که در صورت تأمین احتمال دارد تا پایان سال جاری تکمیل شود، خاطرنشان کرد: این پروژه نقش بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت و با بهره برداری از آن مسیر ۴۵ دقیقه‌ای از ابتدا تا انتهای کرج، به کمتر از ۱۰ دقیقه کاهش خواهد یافت.

کد خبر 6079911

دیگر خبرها

  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۸ فروردین‌
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • نامگذاری ۳۱ میدان در تهران به نام ۳۱ استان کشور
  • نام ۳۱ میدان تهران به نام استان‌های کشور تغییر می‌ کند | حضور عجیب گله‌ سگ ها در این بزرگراه پایتخت
  • ماموریت شهرهای هوشمند هند