Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، صادق قادری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: در سه ماهه نخست امسال ۵۵ هزار و ۲۹۵ تن انواع مواد معدنی از معادن این شهرستان استخراج شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ نوع ماده معدنی از معادن این شهرستان استخراج می‌شود، افزود: مهمترین و بیشترین مواد استخراج شده به ترتیب شامل سنگ لاشه آهکی به میزان ۲۲ هزار تن و سنگ‌های آهن و سیلیس هر کدام به میزان ۱۲ هزار تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری، با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد کل باریت کشور به عنوان ماده مؤثر در صنعت نفت در مهاباد تولید می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۲۲۰ تن سنگ باریت نیز از ۱۴ معدن فعال مهاباد استخراج شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۷ معدن فعال و ۳۰ معدن غیرفعال و ۱۳ معدن سلب فعالیت در این شهرستان وجود دارد که ۲۴۲ نفر به طور مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

قادری گفت: امسال سه پروانه بهره برداری برای معادن صادر شده و علاوه بر این امسال نه پرونده اکتشاف نیز پس از تکمیل مراحل آن برای صدور پروانه بهره برداری به مرکز استان ارسال شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد اضافه کرد: هم اکنون ۱۸ واحد فناوری مواد معدنی در این شهرستان فعال است که ۴۰ درصد کل مواد استخراجی را فرآوری می‌کنند.

۱۲ نوع ماده معدنی از معادن شهرستان مهاباد استخراج می‌شود که سنگ باریت، تراورتن، مرمریت و سیلیس از مهمترین آنهاست.

انتهای پیام/ج

افزایش  استخراج از معادن شهرستان مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

عبدالحسین قاضوی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: طی ۲۷ ماه گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان گرمه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: طی این مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

فرماندار گرمه تصریح کرد: افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری، ۱۲۰ کیلومتر گازکشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.

قاضوی افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشروترین شهرستان خراسان شمالی است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

کد خبر 6088268

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد