Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: آمریکا و طرف های غربی به دنبال آن هستند که میزان ذخیره سازی ایران از سقف تعیین شده در برجام بیشتر شود و ایران را متهم به عدم رعایت مفاد برجام و نقض برجام کنند این درحالی است که تحریم های امریکا و عدم خرید کشورهای اروپایی میزان ذخیره سازی ایران را افزایش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابوالفضل موسوی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: یکی از بندهای مهم برجام رعایت سقف میزان تولید و ذخیره سازی آب سنگین از سوی ایران است که نباید میزان ذخیره سازی آب سنگین در ایران از حد معینی فراتر رود و در مقابل کشورهای اروپایی متعهد شده اند که از ایران آب سنگین خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا در تحریم های جدید خود معافیت‌های تحریمی در جریان همکاری‌های هسته‌ای ایران با کشورهای مختلف جهان را تمدید نکرده است در واقع تحریم های جدید شامل تحریم ارسال آب سنگین و مبادله اورانیوم غنی شده با کیک زرد نیز شده است که در نتیجه با عدم خرید کشورهای اروپایی میزان ذخیره سازی اورانیوم  غنی شده و آب سنگین در کشور افزایش و از سقف تعیین شده در برجام فراتر خواهد رفت.  

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: اقدامات ایران تاکنون در چارچوب برجام بوده وطبق قاعده برجام پیش رفته است و بدعهدی از سوی ایران انجام نشده است و اکنون این اروپایی ها هستند که باید به تعهدات خود عمل کنند و به هر نحو وسازوکاری اورانیوم غنی شده را از ایران خریداری کند تا میزان ذخیره سازی ایران از حد مشخص شده در برجام فراتر نرود.

طرف های غربی به دنبال متهم کردن ایران به نقض برجام هستند

موسوی هدف آمریکا را تحت فشار قرار دادن ایران به انتخاب پیروی از برجام یا متوقف کردن غنی سازی اورانیوم دانست و تصریح کرد: آمریکا و طرف های غربی به دنبال آن هستند که میزان ذخیره سازی ایران از سقف تعیین شده در برجام بیشتر شود و ایران را متهم به عدم رعایت مفاد برجام  و نقض برجام کنند این درحالی است که تحریم های امریکا و عدم خرید کشورهای اروپایی میزان ذخیره سازی ایران را افزایش داده است.

اروپایی ها اقدام نکنند ایران عملا گام دوم کاهش تعهدات برجامی را برداشته است

وی با اشاره به اهمیت اقدام اروپا در مرحله کنونی عنوان کرد: برای جلوگیری از افزایش میزان ذخیره سازی اورانیوم در ایران یا اروپایی ها باید اقدام به خرید آن از ایران کنند یا  این که ایران غنی سازی را در داخل متوقف کند که ایران اعلام کرده این کار را انجام نخواهد داد چرا که نه می توان تولید را متوقف کرد و نه این که مردم اجازه این کار را می دهند و اگر اورپا در این خصوص اقدامی نکند عملاایران گام دوم کاهش تعهدات برجامی خود را برداشته است.

عدم خرید تولیدات هسته ای ایران از سوی اروپا نقض برجام است

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پایان مهلت 60 روزه اروپایی ها اظهار کرد: اروپایی ها باید در مهلت مقرر به تعهدات و خرید تولیدات هسته ای ایران اقدام کنند که در غیر این صورت اروپایی ها برجام را نقض کرده اند و ایران نیز طبق اصول برجام کاهش تعهدات برجامی خود را انجام خواهد داد.

موسوی با بیان این که اروپا مستقل نیست و بیش از ان که اروپا باشد تحت سلطه آمریکا است خاطرنشان کرد: اروپایی ها باید بدانند برای حفظ برجام باید از سلطه آمریکا بیرون بیایند و تعهدات خود در برجام را عملی کنند.

انتهای پیام/ق

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی مخازن ذخیره آب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ساخت نسل جدید این مخازن از فناوری نانو استفاده شده است که خاصیت ضد باکتریایی و افزایش ماندگاری بالا آب را فراهم می‌کند.
(گزارش)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • پاسور ایرانی از قهرمانی اروپایی دور شد
  • بومی سازی مخازن ذخیره آب