Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیوند زدن فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموز به دریافت وجه کاملا خلاف است و قابل پیگیری است. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

قاسمعلی خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: با توجه به شروع ایام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دغدغه خانواده‌ها جهت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس خاص افزایش می‌یابد اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که همه مدارس و معلمان استان از شایستگی و صلاحیت کافی برخوردار هستند و دلیلی برای ثبت‌نام در مدارس خاص وجود ندارد و بهتر است خانواده‌ها دانش‌آموزان خود را در مدارس محدوده منزل ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بعضی مدارس به دلیل داشتن مدیریت کارآمدتر، وجود معلمان زبده، فضا و امکانات خاص و یا ارائه خدمات بهتر سبب شده خانواده‌ها تمایل داشته باشند دانش‌آموز خود را در این مدارس ثبت‌نام کنند و به‌طور نمونه در یک مدرسه که 90 نفر ظرفیت پذیرش دارد قریب به 900 نفر پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند.

خدابنده افزود: این موضوع کار ادارات آموزش و پرورش و مدیریت مدارس را بسیار سخت خواهد کرد و قطعا وظیفه ما این است که کیفیت لازم را در همه مدارس استان ایجاد کنیم اما باید بپذیریم بعضی مدارس شرایط بهتری دارند اما ذکر این نکته مهم است که همه مدارس ما شرایط و استانداردهای حداقلی را دارند ضمن اینکه در جهت کاهش و حذف مدارس خاص در سال تحصیلی گذشته مدارس نمونه را در دوره متوسطه اول حذف کردیم.

وی ادامه داد: براساس قانون اساسی تعلیم و تربیت تا پایان دوره متوسطه دوم کاملا رایگان است و دولت باید شرایط تحصیل همه لازم‌التعلیمان را فراهم کند و این موضوع قانون است و حتما باید اجرا شود و تاکید می‌شود اخذ وجه اجباری هنگام ثبت‌نام از اولیا و دانش‌آموزان ممنوع و قطعا پیگیری و با متخلفان برخورد می‌شود.

کردستان|وقتی مدیر مدرسه خانواده‌ها را تهدید به دریافت شهریه می‌کند‌دولت قانون حمایت از بسیج را در "ادارات، دانشگاه و مدرسه "‌ به درستی اجرا نمی‌کندآغاز ساخت 3 مدرسه در مناطق سیل‌زده استان گلستان توسط بانک‌پاسارگاد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه با توجه به فشارهای اقتصادی، دولت در این دو سه سال اخیر هیچ سرانه‌ای برای مدارس واریز نکرده و مدیران مدارس را با چالش روبه‌رو کرده گفت: آن‌ها به جای اهتمام در برنامه‌ریزی امور آموزشی و تربیتی بیشتر در زمینه جذب اعتبارات تلاش می‌کنند تا بتوانند امورات مدرسه را انجام دهند به همین دلیل بهتر است خانواده‌ها و اولیائی که تمکن مالی دارند در امور مدرسه بیشتر مشارکت داشته باشند و قطعا این موضوع به بهبود کیفیت تعلیم و تربیت در مدارس کمک خواهد کرد.

 خدابنده تاکید کرد: پیوند زدن فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموز به دریافت وجه کاملا خلاف است و قابل پیگیری است و واحدهای بازرسی ادارات آموزش و پرورش نواحی، مناطق و شهرستان‌های استان آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و احیانا شکایات اولیا هستند و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به دوایر بازرسی ادارات آموزش و پرورش انتقاد یا شکایت خود را مطرح و یا با واحد پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به شماره تلفن 32222103 تماس گرفته و شکایت خود را مطرح و همکاران این حوزه راهنمایی‌های لازم را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

 

 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف گفت: این مدرسه با ۳۶۳  متر مربع زیربنا در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شد.  


روح الله غلامپور سدهی افزود: در راستای طرح سه شنبه های امیدآفرین، از سال گذشته تاکنون هر سه شنبه یک مدرسه با همراهی خیران و اعتبارات دولتی و معادن در مناطق شهری و روستایی خواف به بهره برداری رسیده یا کلنگ زنی شده است.


مدیر آموزش و پرورش خواف گفت: در یک سال گذشته ۶۰ تفاهم نامه توسط شرکت های صنعتی و معدنی و ۱۶۴ تفاهم نامه توسط خیرین مردمی برای ساخت مدارس در شهرستان خواف به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور