Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:47:49 GMT

صدور اکران رد خون ملزم به اصلاحیه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۰۶۳۹

صدور اکران رد خون ملزم به اصلاحیه شد

صدور پروانه نمایش فیلم رد خون ملزم به اصلاحیه‌هایی شده است که واکنش سید محمود رضوی و محمد حسین مهدویان را در فضای مجازی به دنبال داشت. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، فیلم «ماجرای نیمروز؛ رد خون» که از ابتدای اکرانش در جشنواره فیلم فجر تا به الان با حواشی بسیار زیادی همراه بوده است دیروز با پیام های سید محمود رضوی و محمد حسین مهدویان در فضای مجازی نسبت به عدم صدور پروانه نمایش و در نهایت پیام ابراهیم داروغه زاده همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از آنجا آغاز شد که رضوی بعد از عدم صدور مجوز برای پخش فیلمش که البته تا یک قدمی صدور پروانه رفته بود پیامی را به شرح زیر منتشر کرد: «می‌ترسم اشک در غم‌های ما در خصوص «ماجرای نیمروز: رد خون» پرده در شود و این رازهای سر به مهر ما، آخر یک روز به عالم سمر شود! ما هنوز پروانه نمایش «ماجرای نیمروز: ردخون» را ندیدیم اما دیروز در جلسه ای آقای ابراهیم داروغه‌زاده گفتند اگر اصلاحات مدنظر شورا انجام بشود پروانه صادر میشود.»

او در پیام بعد خود نوشت: «البته شرح غم ما، مسئله امروز و دیروز شورای پروانه نمایش و ارشاد نیست، غم ما و رازهای سر به مهر ما از جای دیگه آب میخوره که از روز اول پروانه ساخت تا الان بوده و مارو خسته کرده! فعلا هم آقای مهدویان سفر است، اصلاحات باید بماند تا ایشان بیاید و ببینیم چه میشود فعلا هم ما پروانه نداریم»

این پیام رضوی، واکنش محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز: رد خون» را هم در پی داشت، او ضمن بازنشر سخنان رضوی در فضای مجازی نوشت: «اول این‌ که فقط جهت توضیح عرض کنم که پروانه نمایش نام یک مجوز رسمی‌ است که به تهیه‌کننده می‌دن تا بتونه فیلم‌اش رو اکران کنه و باز تا جایی که من می‌دونم با خبر صدور پروانه نمی‌شه فیلم رو اکران کرد. خودشو باید بدن. دوم هم این‌که اون مواردی که فرمودن دیگه اسم‌اش اصلاحات نیست. استحاله‌ است.»

بعد از این پیامها بود که داروغه زاده که در هفته های قبل مورد نقد رسانه‌ها بعلت اکران فیلم دختر شیطان قرار گرفته بود در پیامی نوشت: «سید عزیز شما همیشه با صبر و تلاش مجاهدانه از موانع سخت عبور کرده‌اید و بحمدالله موفق هستید. فَاستَقِم کَما اُمِرت.»

حالا باید منتظر بود تا ببنیم که سرنوشت فیلم «ماجرای نیمروز رد خون» چه خواهد شد؟ آیا اصلاحیه‌های فیلم برای صدور پروانه نمایش مورد قبول رضوی و مهدویان قرار می‌گیرد یا خیر؟

انتهای پیام/

R1439/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سینمای ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینمای ایران سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان از صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در یک سال گذشته برای فرآورده‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: این پروانه‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی و مصالح ساختمانی است.
مهدی پژوهش با اشاره به تحقق ۱۰۹ درصد از برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد گفت: سال گذشته اداره کل استاندارد استان ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی صادر کرد.
وی همچنین به تحقق ۱۲۳ درصدی برنامه سازمان در زمینه تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اشاره داشت و گفت: سال گذشته این اداره کل ۴۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی تمدید کرد.
پژوهش خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش از هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهدۀ کالا‌های بدون علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد تا بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • زمین‌های قولنامه‌ای نخرید
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی