Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد راستاد با بیان این مطلب که توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل و نقل دریایی علاوه بر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان خواهد داشت، گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بندر شیوء و با توجه به نزدیکی آن به کشورهای حاشیه‌نشین خلیج‌فارس از جمله قطر، این بندر می‌تواند به عنوان به کانون فعال صادراتی و پایانه‌های موادمعدنی در غرب استان هرمزگان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجهیز، توسعه و ایجاد زیرساخت های لازم در این بندر، زمینه ساز تحولی چشمگیر در بحث رونق صادرات غیرنفتی و تجارت دریایی با کشورهای منطقه خلیج فارس خواهد شد.

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای فعال سازی این بندر طی یکسال اخیر اظهار داشت: بندر شیو با ساختاری تجاری پذیرای ۱۲۰ فروند شناور لنج باری است که سنگ بنای ۴۰۰ متر شاخه اصلی موج شکن آن در سال ۷۸ گذاشته شد.

وی افزود: در سال ۹۰ طرح تکمیل ساخت این بندر به همت سازمان بنادر و دریانوردی در قالب بنادر کوچک چندمنظوره و موج شکن های مردمی در دستور کار قرار گرفت و عملیات احداث آن در سال ۹۴ با رسیدن مساحت حوضچه این بندر به ۱۱.۵ هکتار به پایان رسید که هم اکنون در فهرست بنادر تحت مالکیت سازمان بنادر قرار دارد.

شایان ذکر است؛ بندر شیو در غرب استان هرمزگان (با فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر پارسیان و ۱۸۵ کیلومتری از بندر لنگه) تا کشور قطر ۱۱۸ مایل دریایی (هر مایل معادل ۱.۸ کیلومتر) فاصله دارد.

بر همین اساس، از برترین ظرفیت های شهرستان پارسیان و استان هرمزگان به علت نزدیکی به کشور قطر بوده (دارای کمترین مسیر دریایی در استان هرمزگان به بندر الرویس) به شمار می رود و می تواند مورد توجه تجار و بازرگانان در زمینه صادرات کالا قرار گیرد.

بندر شیو از بنادر قدیمی در استان هرمزگان است که تا پیش از سال ۹۷ در زمینه تجارت کالاهای ملوانی فعالیت داشته است و در سال گذشته با تامین زیرساخت های لازم در زمینه صادرات غیرنفتی و فعال شدن رویه گمرکی صادرات در آن، حیاتی دوباره در زمینه تجارت رسمی یافته است.

کد خبر 4657335

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد راستاد قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت های گمرک مهران در دستورکار

                                                          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در بازدید از محوطه تجاری گمرگ مهران اظهار داشت: باید تحولی را در بحث نظافت و رعایت مسائل بهداشتی، لاین بندی و روشنایی محوطه تجاری گمرگ داشته باشیم که این تحول رضایت رانندگان و ترخیص‌کاران در گمرک را به دنبال دارد.   وی در ادامه با تاکید بر نظم و انضباط در صدور مانیفست و دیگر امورات، افزود: کل مساحت گمرک مهران ۱۵ هکتار است که ۱۱ هکتار آن عملیاتی است و ۴ هکتار به ابنیه و مستحدثات اختصاص یافته است.   استاندار ایلام همچنین مطرح کرد: باید از سیم‌کارت فروشی و مسافرفروشی جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • تکمیل زیرساخت های گمرک مهران در دستورکار
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • دورخوردگی از نوع ایرانی!