Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: مجمع عمومی این اتحادیه، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، 19 تیرماه، در مجتمع نور شهر مقدس قم با حضور حداکثری مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سطح لرستان 84 مؤسسه دارای جواز فعالیت هستند، اظهار کرد: این جلسه با موضوع ارائه تراز مالی سال 97 و تشکیل صندوق قرض‌الحسنه با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی استان قم و لرستان برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیدیان با اشاره به اینکه متأسفانه آنچه باید در حوزه مؤسسات قرآنی و بحث ادغام اتحادیه‌های قرآنی انجام می‌شد، نشد اظهار کرد: در صورت موافقت اعضای مجمع، به تهران خواهیم آمد، طی چند روز حضور در تهران در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی تحصن خواهیم داشت. داشتن نماینده قاطع و واحد در حوزه قرآنی ـ مردمی کشور و آن هم از سوی اتحادیه مدغم کشوری، مطالبه مؤسسات است که طی تحصن و تجمع در دستگاه‌های متولی قرآنی این موضوع را دادخواهی خواهیم کرد تا حرفشان به گوش مسئولان برسد.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مؤسسات قرآنی لرستان از اعضای فعال در مجامع و جلسات با موضوع ادغام بودند و هستند، ادامه داد: طی مصوبه‌ای که از مجمع عمومی اتحادیه لرستان می‌گیریم با این تحصن اعتراض تشکل‌های قرآنی این استان را نسبت به روند تأسف برانگیز دستگاه‌ها در حوزه فعالیت قرآنی ـ مردمی کشور نشان خواهیم داد.
امیدیان اظهار کرد: 99 درصد مؤسسات قرآنی لرستان، دارای مکان اجاره‌ای هستند که به دلیل هزینه بالای اجاره‌بها متأسفانه تعداد زیادی از تشکل‌های قرآنی به تعطیلی کشیده شدند و یا در آستانه تعطیلی هستند.

امیدیان با تأکید بر اینکه پس از مجمع عمومی در تهران خواهیم ماند تا این موضوع تعیین تکلیف شود، بیان کرد: مسئله اجاره‌بها و رهن‌های بالای مکان‌های مؤسسات، مؤسسات آسیب‌دیده و خسارت دیده از سیل اخیر، عدم توجه و اهتمام به بحث بیمه فعالان قرآنی و گلایه فعالان قرآنی استان، تصمیم‌گیری درباره هزینه این بودجه‌های قطره‌‌چکانی که به صورت سلیقه‌ای هزینه می‌شود و زیاده‌‌خواهی‌ها و عدم همسو بودن دستگاه‌های حاکمیتی از جمله مسائل مهمی است که باید به آن رسیدگی شود.

هیچ دستگاهی در عمل با سازمان های مردم نهاد در حوزه قرآنی همراهی ندارند

مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان با تأکید بر اینکه حوزه فعالیت‌های قرآنی را بدون تکلیف می‌دانیم، بیان کرد: چون هیچ دستگاهی در عمل با سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه قرآنی همراهی ندارند و این موضوع طی چند سال اخیر مشهود بوده است. آنچه در مجموعه اتحادیه قرآنی لرستان بر آن اتفاق نظر دارند، تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی استانی و کشوری و پیگیری برای همه آنچه که باید در سطح کشور اتفاق بی‌افتد، است. مردم سهم خود را نسبت به ترویج توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور انجام داده‌اند و تمام قد پای آنچه که براساس میل و نظرشان نبوده است ایستاده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه بودجه‌های قطره‌چکانی و مورد حمایتی نیز از سوی دستگاه‌ها به صورت سلیقه‌ای خرج می‌شود و به مؤسسات مردمی که کف فعالیت‌های قرآنی هستند، چیزی نمی‌رسد، اضافه کرد: لذا وجود نهاد واحد مردمی به منظور پیگیری مطالبات این بخش ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی اتحادیه مدغم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود

داریوش امانی روز سه شنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس استانداردهای موجود و اعلام پلیس، ۸۸۷ نقطه پرحادثه در محورهای ارتباطی کشور وجود داشت که ۴۰۰ نقطه آن در سال گذشته، ایمن و  ۴۸۷ نقطه پرخطر دیگر نیز امسال ایمن سازی خواهد شد.

وی افزود: در مسیر گذرگاه‌های اربعین کشور نیز ۱۳۰ نقطه پرخطر شناسایی شده که تاکنون ۷۰ نقطه برطرف و تا اربعین بیشتر آنها ایمن می‌شوند.

امانی گفت: نیازمندی‌های استان‌های مسیر گذر زائران اربعین حسینی اخذ شده و بر اساس برآوردها حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت و حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های اربعین امسال در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه، بهسازی، روشنایی، نصب نیوجرسی، خط کشی و روکش آسفالت ۲۵ هزار میلیاردریال طرح تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است.

وی بیان کرد: در ۲ پایانه اربعینی شلمچه و چذابه در استان خوزستان اقداماتی از سال گذشته در حوزه بهسازی و ایمن سازی راه‌ها شروع شده که تاکنون ادامه دارد.

امانی توضیح داد: زائران اربعین از ورودی پایانه‌های مرزی گذرگاه‌های رابعین حسینی باید از تونل سرد و زیر سایه‌بان و مه‌پاش مسیر را ادامه دهند که سال گذشته بیشترین میزان نصب سایه‌بان به انجام رسید و امسال نیز تداوم دارد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: محوطه سازی و بهسازی پایانه‌ها، افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و نصب سایه‌بان جدید اقدامات در دستور کار برای اربعین سال‌جاری است.

وی با اشاره به اینکه برای تامین ناوگان اتوبوسی و ریلی اقداماتی در دست انجام است اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی نیز برای تامین اتوبوس مسافری از تولید داخل و یا واردات ناوگان از کشورهای اطراف پیگیری های لازم را انجام داده علاوه بر اینکه با کشور عراق مذاکراتی برای ورود اتوبوس‌های این کشور برای جابجایی زائران به عتبات عالیات در اربعین انجام شده است.

امانی به بازدید خود از بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: تعداد ماشین آلات راهداری از طریق بندر خرمشهر وارد کشور شده که قرار است هر چه زودتر ترخیص و از آنها برای فعالیت‌های راهداری اربعین و راه‌های کشور استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری