Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا از منطقه آزاد اروند، رضا چوپان در نشست خبری با اصحاب رسانه پس از رونمائی از پوستر اولین جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک که در مرکز فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی و برای آنکه بتوانیم روحیه نشاط و شادمانی و حس خوب را به جوانان انتقال دهیم در مجموعه استان خوزستان تصمیم گرفتیم جشنواره فرهنگی برنامه های کمدی را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره می تواند بستر مناسبی برای فعالیت فرهنگی و هنری جوانان بویژه در زمینه تئاتر شود.جشنواره تئاتر در استان خوزستان وجود دارد اما تا کنون جشنواره تخصصی کمدی در جنوب وجود نداشته یا اگر هم بوده بسیار کم برگزار شده است.

وی به همکاری و هماهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان اشاره کرد و افزود : مقرر شد با همکاری حوزه هنری استان دفتر آبادان فراخوان این جشنواره را اعلام کردیدم تل این برنامه توسط خانواده تئاتر پیچک اجرایی شود.

چوپان تصریح کرد : خانواده تئاتر پیچک یکی از گروه های فعال و منسجم تئاتری در سطح استان خوزستان است. هر چند این گروه ثبت نشده اما فعالیت مستمری در زمینه تئاتر داشته و رزومه ای دارد که نشان دهنده این است که این گروه عملکرد بسیار خوبی را طی سال هایی که گذشته داشته است.رویکرد ما در این جشنواره با شعار با مهربانی لبخند بیاموزیم است که در این باره فراخوانی به تمام نقاط استان خوزستان اعلام کردیم و گروه های نمایشی متن های خود را برای ما ارسال کردند.

وی گفت : 33 اثر متنی از سراسر استان خوزستان برای حضور در جشنواره کمدی تئاتر اثرات خود را ارسال کردند که از این تعداد 16 اثر تائید و 17 اثر دیگر متاسفانه تائید نشدند.متن هایی که ابتدا مورد تائید قرار گرفتند مقدمات تمرین خود را آغاز و پس از آن در 20 خرداد ماه سال جاری لوح فشرده این نمایش ها به دستمان رسید و در هیات بازبینی که متشکل از 3 عضو کارشناس ارشد تئاتر از استان مرکزی هستند مورد بررسی قرار گرفت.از میان 16 اثر نمایشی کمدی که در ابتدا مورد تائید قرار گرفته بودند 6 اثر برای حضور در این جشنواره توسط هیات بازبینی انتخاب شدند.

دبیر جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک، با اشاره به سیاست های این جشنواره خاطرنشان کرد: سیاستی برای اینکه چه اثراتی در این جشنواره حضور داشته یا نداشته باشد مد نظر نداشتیم و فقط می خواستیم اثرات با جدیدت و شناسنامه دار باشند. سعی کردیم ضمن احترام به پیشکسوتان عرصه تئاتر در این جشنواره از جوانان به خوبی استفاده کنیم، به آنها فرصت دهیم تا بهتر دیده و محک زده شوند.

وی از انتخاب 3 داور برای حضور در این جشنواره خبرداد و خاطرنشان کرد: این داورها به سرپرستی عبدالرضا نصاری که دانش آموخته تئاتر از دانشگاه هنر تهران هستند در این جشنواره فعالیت می کنند.کلیه نمایش ها صحنه ای هستند و ما محدودیتی در این باره نگذاشتیم و فقط تنها محدودیتمان خطوط قرمز نظام بوده که نباید از خطوط قرزمان عبور کنیم و در چارچوب ولایت قدیم برداریم.

چوپان از آزادی موضوعات اثرات ارسالی به جشنواره خبرداد و بیان کرد: موضوعات ارسال شده به این جشنواره آزاد بوده و هیچ محدودیت موضوعی نداشتیم. بر این اصل معتقدم که هنرمند نباید اثر را سفارشی انجام دهد باید آزد باشد، فکر کند و با توجه به اندیشه ای که به سراغش می آید فکر و اجرا کند.به نظرم موضوع دادن می تواند محدودیت ایجاد کند و ذات هنر بدلیل آنکه از ذات اقدس الله سرچشمه گرفته شده نمی توانیم و نمی شود که هنر و هنرمند را محدود کرد.

دبیر جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک، با اشاره به تاریخ اجرای جشنواره کمدی تئاتر، عنوان کرد: این جشنواره از 26 لغایت 30 تیرماه سال جاری در کوی ذوالفقاری 40 متری مرکز فرهنگی هنری شهید آوینی سالن استاد حاتمی نژاد آبادان اجرا خواهد شد و امیدوارم بتوانیم میزبان بسیار خوبی برای علاقمندان هنر تئاترو مردم باشیم. حضور مردم باید پر رنگ باشد تا با این هنر اصیل و دوست داشتنی آشنا شوند.

وی افزود: بسیاری از شهرهای استان خوزستان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی و اثرات خود را ارسال کردند اما بدلیل سخت گیری هایی که وجود داشت بسیار از اثر ها مورد تائید قرار نگرفته است. اثرات 3 شهر استان خوزستان مورد تائید هیات بازبینی قرار گرفت.

وی  از حضور 3 شهر استان خوزستان در این جشنواره استانی خبرداد و تصریح کرد : در جشنواره تئاتر کمدی پیچک 2 اثر از شهرستان دزفول، 1 اثر از بندر امام خمینی و 3 اثر نیز از شهرستان آبادان مورد تائید قرار گرفتند.قطعا ما در کنار این 6 اثر نمایشی بخش جنبی هم خواهیم داشت اما فعلا در حال بررسی این بخش هستیم و هنوز آن را اعلام نکردیم.

دبیر جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک، از برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر در این جشنواره خبرداد و گفت: سعی خواهیم کرد در این جشنواره یک کارگاه آموزشی را داشته باشیم و چنانچه امکانش وجود داشته باشد نمایش هایی را در بخش جنبی اجرا خواهیم کرد.

وی به محل اجرای جشنواره اشاره کرد و گفت : در کنار سالن محل اجرا قطعا مردمی زندگی می کنند که از مرکز شهر دور هستند و کمتر به آنها رسیدگی شده است. ما هدفمان این بوده که به مردم آن منطقه نیز رسیدگی کنیم و می خواستیم هنر به حاشیه شهر نیز کشیده شود و از مرکز شهر فاصله بگیریم تا بتوانیم خدمت گذار خوبی برای مردم باشیم.

وی جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک را جشنواره ای منحصر به فرد دانست و افزود : هیچ جشنواره ای مثل این نخواهد بود چرا که این جشنواره کاملا خصوصی است و خانواده تئاتر پیچک از هیچ نهاد دولتی هیچگونه کمک مالی دریافت نکرده است.

وی بیان کرد: خواستیم به مسئولین بگوئیم ما هنرمندان در کنار یکدیگر، با هم متحد و هیچ مشکلی با یکدیگر نداریم و خودمان نیز از پس کارهایمان بر می آئیم.

چوپان به هزینه جوایز این جشنواره اشاره کرد و افزود : بخشی از هزینه ها توسط خانواده تئاتر پیچک و اسپانسرهایی که خصوصی هستند تهیه شده است.

وی افزود : در این جشنواره قطعا بلیط فروشی خواهیم داشت. معمولا در جشنواره ها بلیط فروشی انجام نمی شود اما ما برای حمایت از هنرمندان این موضوع را مد نظر قرار خواهیم داد ضمن آنکه فروش بلیط به هنرمندان گران تر از مردم عادی خواهد بود.

 

 

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تئاتر استانی کمدی تئاتر منطقه آزاد اروند نمایش آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴

جشنواره فیلم کن از پوستر رسمی هفتادوهفتمین دوره خود برای ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گویا کن دوست دارد تاریخ سینما را در محصولات رسمی خود یادآوری کند به همین دلیل پوستر امسال از این قاعده مستثنی نیست. این پوستر به خوبی با موضوعی که در جشنواره کن امسال به یک موضوع ژاپنی تبدیل شده است، همخوانی دارد.

 در اوایل این هفته نیز کن اعلام کرد که امسال جایزه افتخاری نخل طلا را به استودیوی انیمه ژاپنی گیبلی (پسر و گوزن، روح دور) اهدا می‌کند و این اولین‌بار است که جشنواره فرانسوی بالاترین جایزه خود را به یک شرکت به جای یک هنرمند فردی اعطا می‌کند.

پوستر ۲۰۲۴ به هیئت منصفه امسال که توسط کارگردان باربی گریتا گرویگ رهبری می‌شود، نگاه خواهد کرد، در حالی که اعضای هیات منصفه فیلم‌های در حال اجرا برای نخل طلا را قضاوت می‌کنند.

۷۷ امین جشنواره کن در ۱۴ می‌با نمایش دوم کوئنتین دوپیو با بازی لیا سیدوکس و وینسنت لیندون آغاز می‌شود و تا ۲۴ می‌ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • تکلیف دومین «عروسک‌خونه» در برج میلاد روشن می‌شود
  • نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه» اعلام شد
  • معرفی نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه»/ زمان و مکان اختتامیه اعلام شد
  • نمایشگاه «دستاوردهای وقف» برگزار می‌شود
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • روز زمین ۱۴۰۳+ شعار و پوستر Earth Day 2024
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴
  • موزه موسیقی با اعتبار مستقل آغاز به کار می‌کند/ راه‌اندازی موزه تئاتر به منظور تحقق شعار سال
  • پوستر نمایشگاه «دستاوردهای وقف» منتشر شد