Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشدار درباره افزایش غلظت «ازن» در تهران، شرط اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان در «احکام حقوقی»، چند تمرین ساده برای تقویت بینایی و وضعیت بارش‌ها در پاییز امسال چگونه است؟، از مهمترین و پربازدید اخبار اجتماعی ایسنا در دوازدهمین روز از تیرماه هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز (۱۲ تیر) ۵۸ خبر را تا این لحظه روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

از محبوب‌ترین محلات تهرانی‌ها تا بی‌علاقه‌گی شمال‌شهری‌ها به پایتخت

برای اولین بار در طول تاریخ بلدیه‌داده‌های بزرگترین پیمایش شهری منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیمایش در سال ۹۵ با بیش از ۴۵ هزار نمونه آماری در ۳۵۴ محله تهران، در راستای سنجش و ارزیابی کیفیت زندگی در کلانشهر تهران انجام شد که برای اولین بار داده‌های این پیمایش منتشر شده است؛ این نظرسنجی با کمک دانشگاه تهران و به سفارش معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بوده که در ده فصل از جمله احساس تعلق، امکانات و خدمات محله، جابجایی و معابر محله، بهداشت و محیط زیست محله، روابط اجتماعی، مشارکت اجتماعی محلات و … انجام شده است. انتشار داده‌های بزرگترین پیمایش شهری در تهران نشان می‌دهد که احساس تعلق ساکنان مناطق ۶، ۱ و ۵ به منطقه‌شان بیشتر از سایر مناطق تهران است.

اختصاص ۵۰ درصد وقت شبکه ۵ به استان تهران

انوشیروان محسنی‌بندپی-استاندار تهران از اختصاص ۵۰ درصدی وقت شبکه ۵ به استان تهران تا زمان تأسیس شبکه استانی تهران خبر داد و گفت: استان تهران تنها استانی است که شبکه استانی ندارد لذا مقرر شده تا زمان تأسیس شبکه استانی، ۵۰ درصد وقت شبکه ۵ به استان تهران اختصاص پیدا کند. مقرر بود در ابتدا این شبکه به عنوان شبکه استانی تهران باشد اما بعداً این شبکه ملی شد و به این ترتیب تهران تنها استانی است که شبکه استانی ندارد.

"پرونده الکترونیک سلامت" چیست؟

دکتر محمد جعفری -عضو ستاد دولت الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران، ماهیت پرونده الکترونیک سلامت، هدف از تشکیل آن و نقش سازمان‌های بیمه‌گر در آن را تشریح کرد و گفت: پرونده الکترونیک سلامت حاوی کلیه اطلاعات بهداشتی، پزشکی، تشخیصی و درمانی خانواده است و سابقه افراد برای مراجعه و دریافت خدمات بهداشتی، مراقبتی و پزشکی را در داخل کشور نشان می‌دهد. این اطلاعات شامل روند دریافت مراقبت‌های اولیه و همچنین درمان افراد است و وجود یا عدم وجود بیماری خاص در فرد را نشان می‌دهد.

ماجرای "مجوزفروشی" برای تاسیس داروخانه

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر مجوزفروشی داروخانه‌ها و رد و بدل شدن ارقام میلیاردی در این زمینه، علی فاطمی-نایب رییس انجمن داروسازان ایران، توضیحاتی در این زمینه ارایه کرد و گفت: متاسفانه در این زمینه مغلطه‌ای به وجود آمده و برخی می‌گویند مجوز تاسیس داروخانه‌ها مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد؛ در حالیکه قانون به صراحت اعلام می‌کند که پروانه داروخانه قابل واگذاری و خرید و فروش نیست.

شرط اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان در «احکام حقوقی»

علی الهیار ترکمن -معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع محدودیت‌های اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان در احکام حقوقی آنها و تصویب طرحی در کمیسیون اجتماعی مجلس در همین زمینه گفت: شرط اعمال مدرک دوم تحصیلی برخورداری از مصوبه قانونی است که در آن صورت ما هم موظف به اجرا خواهیم بود.

وضعیت بارش‌ها در پاییز امسال چگونه است؟

ایمان باباییان-سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی با تاکید بر اینکه بارش فصل پاییز بدون تأخیر شروع می‌شود، گفت: بر اساس مدل‌های اقلیمی، میزان بارش کشور در پاییز ۹۸ در محدوده نرمال خواهد بود.

گرگ‌های معدوم شده در باغ وحش تهران «ژن خوب» نبودند

ایمان معماریان-دامپزشک باغ وحش تهران درباره علت کشتن گرگاس‌ها در این باغ وحش گفت: گرگاس‌ها برای ژن با ارزش گرگ ایجاد مشکل می‌کنند علاوه بر این در طبیعت به حیوانات و حتی انسان آسیب می‌زنند بنابراین طبق استانداردهای بین المللی و با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم به حذف آن‌ها از باغ وحش تهران گرفتیم.

توصیه‌های ترافیکی پلیس به کنکوری‌ها

سرهنگ محمد رازقی-رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: فردا طرح ترافیک در معابر پایتخت اجرا نخواهد شد تا کنکوری‌ها بتوانند بدون محدودیت تردد در حوزه‌های خود حاضر شوند.

تشکیل قرارگاه ضربتی مبارزه با سرقت در پایتخت / افزایش ۹ درصدی سرقت‌های خرد

سردار حسین رحیمی -رییس پلیس پایتخت از راه‌اندازی قرارگاه ضربتی مبارزه با سرقت در پایتخت خبرداد و گفت: با هدف کاهش سرقت در پایتخت قرارگاه ویژه و ضربتی برای برخورد با سارقان از امروز آغاز به کار کرد و اجرای طرح‌های مبارزه با سرقت، تعقیب سارقان سابقه‌دار و … از جمله آن است.

به گزارش ایسنا، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

چند تمرین ساده برای تقویت بینایی

فروش یک آپارتمان به ۸ نفر

شرط اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان در «احکام حقوقی»

وضعیت بارش‌ها در پاییز امسال چگونه است؟

کلانتری: در ۵۰ سال آینده تمام ایران به جز خوزستان مشکل آب پیدا می‌کند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسته خبری اجتماعی ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای تهران؛ در شرایط قابل قبول

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" قرار دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز سه‌شنبه 7 فروردین‌ ماه 1403  پایتخت میانگین روی عدد 55 بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط «قابل قبول» قرار داشت.

تداوم تنفس "هوای پاک" در تهران

شاخص آلاینده‌های هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته  میانگین روی عدد 50 بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط  پاک قرار داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسکان ۱۷ هزار مسافر در مدارس و مراکز اقامتی فرهنگیان پایتخت
  • فیلم| هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • (ویدیو) هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • هشدار به تهرانی ها؛ وزش باد شدید در پایتخت
  • هشدار به پایتخت‌نشینان؛ وزش باد شدید در تهران
  • صدور هشدار زرد / وزش باد شدید در پایتخت در راه است
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • ۱۰ تیم برای اعلام هشدار رانندگیِ با احتیاط در محدوده قلمرو یوزپلنگ مستقر هستند
  • وضعیت هوای تهران؛ در شرایط قابل قبول