Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@20:12:20 GMT

سبزی جعفری چند برابر پرتقال ویتامین C دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۳۳۰۸

سبزی جعفری چند برابر پرتقال ویتامین C دارد

 سبزی جعفری در مخلوط انواع سبزی های قورمه وکوکو وجود دارد، شکل زیبا و سبزی چشم نوازش را همه می‌شناسند اما کمتر به خواص آن توجه می کنند . درحالی که حتی گفته شده است جعفری از تشکیل تومورهای ریه جلوگیری می کند. خواص دیگر آن :

به گزارش صدای ایران از بهداشت نیوز، میزان هورمون های زنانه را تنظیم می کند.
روغن فرار این گیاه، ماده سرطان زای موجود در دود سیگار و دود زغال را هنگام کباب کردن خنثی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فولیک اسید موجود در آن مانع بروز سرطان های روده بزرگ و گردن رحم می شود.
بوی بد دهان را از بین می برد.
از آن جا که جعفری خاصیت ادرارآور دارد، در کاهش وزن موثر است.
دم کرده جعفری خشکی عضلات و درد مفاصل را کاهش می دهد.
دم کرده این گیاه دوره قاعدگی را منظم می کند و علایم قبل از قاعدگی را کاهش می دهد. 

موارد منع مصرف
مصرف تخم، ریشه یا اسانس جعفری برای خانم‌های باردار ممنوع و ممکن است باعث سقط جنین شود.
مصرف زیاد تخم یا اسانس جعفری می‌تواند باعث ایجاد عارضه کبدی، کلیوی و یا عصبی در افراد شود.

مقدار اگزالات موجود در سبزی جعفری نسبتا بالا است، بنابراین مبتلایان به سنگ های مجاری ادرارسنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا توصیه می‌‌شود از زیاده‌روی در مصرف آن خوداری کنند.جعفری باعث اختلال در متابولیسم لیتیوم بدن می شود. بنابراین افرادی که دریافت کننده داروهای لیتیوم دار هستند باید از مصرف زیاد جعفری خودداری کنند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سبزی جعفری ویتامین سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک

آفتاب‌‌نیوز :

نسرین علیزاده با بیان اینکه تغذیه صحیح نقش موثری در سلامت بدن و استحکام استخوان ها دارد، خاطرنشان کرد: رژیم غذایی نامناسب، مصرف زیاد نمک، کاهش فعالیت بدنی به تدریج موجب کاهش دریافت کلسیم و استحکام استخوان ها می شود.

 وی مصرف منابع کافی پروتئین و املاح را برای حفظ سلامت استخوان‌ها ضروری دانست و دریافت مقادیر کافی کلسیم همراه با فعالیت بدنی را سبب بالا رفتن ذخیره استخوانی کلسیم عنوان کرد.

علیزاده با اشاره به نقش مهم مصرف لبنیات به عنوان منبع خوب و غنی از کلسیم، عنوان کرد: بزرگسالان روزانه به هزار تا هزار و ۲۰۰ میلی گرم شیر برای تامین کلسیم بدن نیاز دارند، همچنین می توان کلسیم را از غذا و فرآورده های حاصل از شیر نیز دریافت کرد.

 وی ویتامین D را یک ویتامین ضروری برای جذب کلسیم برشمرد و افزود: این ویتامین به جذب کلسیم و فسفر از روده کمک می‌کند و موجب به کارگیری این مواد معدنی در ساختمان استخوان‌ها و دندان‌ها می شود.

علیزاده انواع حبوبات ( نخود و لوبیا، عدس، ماش )، سبزی‌هایی مانند جعفری، کلم پیچ، گل کلم، کلم بروکلی و پرتقال را منابع غذایی حاوی کلسیم برشمرد و بر استفاده از این مواد غذایی به مقدار کافی تاکید کرد.

وی افزود: مصرف آجیل‌ها و ماهی نیز مورد توصیه کارشناسان است، در عین حال توصیه‌ها به عدم مصرف نوشابه‌های گازدار و غذاهای ناسالم مانند تنقلات و محصولات فرآوری شور و پرنمک تاکید دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی