Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@13:31:58 GMT

اشنویه پایتخت گیلاس کشور/ مسیر پیشرفت هموار شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۳۶۸۱

اشنویه پایتخت گیلاس کشور/ مسیر پیشرفت هموار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، اسعد خضری عصر چهارشنبه در جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه با بیان اینکه این شهرستان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است اظهارداشت: در حال حاضر عملیات گاز رسانی در اکثر روستاهای این شهرستان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بعد از گذشت پنج دهه بیمارستان ۸۰ تختخوابی شهرستان اشنویه با پیشرفت و سرعت خوبی در حال احداث است و امیدواریم تا پایان سال جاری افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خضری با بیان اینکه این شهرستان آماده جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند نقش مهمی در حضور گردشگران و جذب سرمایه گذاران حوزه کشاورزی به ویژه باغداری داشته باشد.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد، افزود: اشنویه در چند سال گذشته گام های توسعه را به خوبی تجربه کرده و در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

خضری با بیان اینکه این شهرستان دارای بیش از ۸۰ کیلومتر مرز مشترک با ۲ کشور عراق و ترکیه است، گفت: شناساندن ظرفیت های اشنویه که از امنیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است، به صورت عام و شناساندن محصولات باغی این منطقه از جمله گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به طرفیت های بسیار خوب حوزه گردشگری در این شهرستان اضافه کرد: همه ساله گردشگران بسیاری برای گردش و خرید این محصول به اشنویه سفر می کنند و این یاقوت های قرمز را به عنوان سوغاتی این منطقه با خود به همراه می برند.

جشنواره سراسری گیلاس به مدت سه روز با حضور علاقه مندانی از سراسر کشور در شهرستان مرزی اشنویه آغاز به کار کرد؛ در حاشیه این جشنواره ۴۰ غرفه از صنایع دستی، محصول گیلاس منطقه، محصولات باغی، زراعی، گل، شرکت های گردشگری و سیاه چادرهای عشایر نیز دایر شده است.

در اشنویه در مجموع ۲۹۳ هکتار سطح زیر کشت باغ های گیلاس وجود دارد که از این میزان ۱۴۸ هکتار از این میزان بارور است و به طور متوسط از هر هکتار حدود هشت تن محصول گیلاس برداشت می شود.

کد خبر 4657471

منبع: مهر

کلیدواژه: گیلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی بیمارستان ملکشاهی

ایسنا/ایلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیمارستان ملکشاهی با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی در حال تکمیل و تجهیز نهایی است.

دکتر هدایت حیدری‌زاده در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهرستان ملکشاهای اظهار کرد: با اعتبارات تخصیص‌یافته به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال و خریداری و تامین ۸۵ درصد از تجهیزات بیمارستان و نیز جذب و استخدام نیروی انسانی مربوطه، به‌زودی شاهد تحقق یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان در حوزه‌ی سلامت باشیم.

وی افزود: این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی در حال تکمیل و تجهیز نهایی است.
در جریان این بازدید دکتر محمدرضا یارمحمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملکشاهی گزارشی از آخرین اقدامات صورت‌گرفته در این بیمارستان ارائه داد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید نخستین آنتن ۶۰ گیگاهرتزی جهان/ مسیر توسعه «سیکس جی» هموار شد
  • خوشحالی ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان از اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه
  • اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه، کام ملت را شیرین ساخت
  • پیشرفت ۵۳ درصدی ساخت مترو شهرستان اسلامشهر
  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • برای جهش تولید مسیر مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد را هموار کنید
  • دستگیری دو نفر عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه
  • دستگیری عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه
  • ترافیک پر حجم اما روان در پایتخت  
  • پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی بیمارستان ملکشاهی